Wilders wil bouw moskee stoppen

tukkertje
Contacteer:

Wilders wil bouw moskee stoppen

Bericht door tukkertje »

AMSTERDAM - Tweede Kamerlid Geert Wilders wil dat de bouw van de Westermoskee in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes wordt gestaakt. Hij dringt hierop aan naar aanleiding van de bestuurswisseling bij de Nederlandse tak van de Turkse religieuze organisatie Milli Görüs, eigenaar van de nog te bouwen moskee. Zijn woordvoerder bevestigde dinsdag een bericht hierover in de Volkskrant.

Wilders heeft maandag vragen gesteld over de machtswisseling aan minister Piet Hein Donner van Justitie en zijn collega Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie. Hij vindt dat de bouw van het gigantische gebedshuis moet worden stilgelegd, nu volgens hem blijkt dat de moskee nu eigendom is van de "extremistische en radicale" Milli Görüs.

Het Kamerlid spreekt zijn zorgen uit over de gevolgen die de komst van het nieuwe bestuur zal hebben. Hij vreest dat de organisatie "terugvalt in geslotenheid en afkeer van de niet-islamitische" samenleving. Volgens hem is de machtsovername een voorbeeld van "de toenemende intimidatie van Nederlandse Turken door rechts-extremistische, nationalistische Turkse organisaties".

Westermoskee

De vier Milli Görüs-organisaties die betrokken zijn bij de bouw van de Westermoskee in Amsterdam gaven maandagavond al aan dat ze hun beleid, dat op integratie in de Nederlandse samenleving is gericht, voortzetten. Zij blijven onafhankelijk van de federatie Milli Görüs Noord-Nederland en Milli Görüs Europa opereren, lieten ze weten.

Donner gaf eind februari de officiële aftrap voor de bouw van de moskee, waaraan tien jaren van gesteggel vooraf gingen.

Goed initiatief zou ik zeggen. Of het hem lukt is punt twee.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hij had toch wel een beetje gelijk he die Wilders.
accoord

Bericht door accoord »

tukkertje schreef:Hij had toch wel een beetje gelijk he die Wilders.
Helemaal gelijk. Heel goed dat hij een extreem tegengeluid laat horen. Dat zet mensen aan het denken en drukt ze met de neus op de feiten.
jvdg

Bericht door jvdg »

accoord schreef:
Helemaal gelijk. Heel goed dat hij een extreem tegengeluid laat horen. Dat zet mensen aan het denken en drukt ze met de neus op de feiten.
Òf bereikt hij het tegendeel, en slaat het terug op hemzelf en zijn partij?
En vooral: geen extreem geluid. Dat is denk ik contra productief.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Zo extreem was zijn tegengeluid op dit punt niet. Zie de openingsposting, hij heeft wat kritische vragen gesteld en zorgen geuit. Meer niet.
jvdg

Bericht door jvdg »

Mona Lisa schreef:Zo extreem was zijn tegengeluid op dit punt niet. Zie de openingsposting, hij heeft wat kritische vragen gesteld en zorgen geuit. Meer niet.
Dat "extreme" was de mening van accoord.
accoord

Bericht door accoord »

Mona Lisa schreef:Zo extreem was zijn tegengeluid op dit punt niet. Zie de openingsposting, hij heeft wat kritische vragen gesteld en zorgen geuit. Meer niet.
En hij wil dat de bouw wordt stilgelegd, lees ik.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

accoord schreef:
En hij wil dat de bouw wordt stilgelegd, lees ik.
ja, natuurlijk . . .
memento

Bericht door memento »

accoord schreef:
Het is geen extreem of extremistisch geluid. Het is een radicaal geluid. Duidelijk zeggen dat je het er niet mee eens bent, met daarbij noemend de redenen.

Nee, als het gaat om duidelijk uitkomen waar je voor staat (even ongeacht of we daar bij Wilders nu blij mee moeten zijn of niet), kunnen wij als christenen nog heel veel van Wilders leren...
Billy

Bericht door Billy »

Begin vorige eeuw liet de SGP een helder en duidelijk ( en dat is nog zacht gezegd) geluid horen tegen alle Paase/ Roomse afgoderij.

Dit geluid zou nu nodig zijn tegen de islam en alles wat erbij hoort!!

Het geluid tegen de Islamitisering uit de mond van Wilders zou ik graag uit SGP monden horen!..............

Maar de SGP is bang voor het "op een hoop gooien" van alle religieuze in dit land, en zo een kuil te graven voor de eigen achterban ( denk aan art. 23, predikanten uit buitenland etc.)

tja.. want als je een islamitische school verbiedt, wat zal dan de reformatorische geschieden....

De SGP zoekt liever de dialoog dan de confrontatie. jaja

idd heeft memento gelijk dat we nog wat kunnen leren van Wilders' opstelling.

jammer ook dat het RD onlangs moest vermelden dat de PVV TEGEN !!!! het gebruik van embyonale stamcellen was. en dat Fleur Agema desgevraagd ook zei wellicht TEGEN abortus te stemmen.

Wij, als rechtzinnige broeders zoeken liever de samenwerking met linkse nepchristenen, met ideeen als van overheidswege opgelegde opvoedingsprogramma's dan met enkele conservatieve ( zo je wilt: conservatief ingestelde) medelanders die Vaderlandslievend zijn, en zeer kritissch over de Islamisering van Nederland en het alom heersende Cultuurrelativisme...

by the way; Johannes was er ook niet vies van tegenstanders van zijn leer (Het evangelie) " adderengebroedsels" te noemen........................
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
parsifal

Bericht door parsifal »

Billy schreef:Begin vorige eeuw liet de SGP een helder en duidelijk ( en dat is nog zacht gezegd) geluid horen tegen alle Paase/ Roomse afgoderij.

Het geluid tegen de Islamitisering uit de mond van Wilders zou ik graag uit SGP monden horen!..............

Maar de SGP is bang voor het "op een hoop gooien" van alle religieuze in dit land, en zo een kuil te graven voor de eigen achterban ( denk aan art. 23, predikanten uit buitenland etc.)

tja.. want als je een islamitische school verbiedt, wat zal dan de reformatorische geschieden....

jammer ook dat het RD onlangs moest vermelden dat de PVV TEGEN !!!! het gebruik van embyonale stamcellen was. en dat Fleur Agema desgevraagd ook zei wellicht TEGEN abortus te stemmen.

Wij, als rechtzinnige broeders zoeken liever de samenwerking met linkse nepchristenen, met ideeen als van overheidswege opgelegde opvoedingsprogramma's dan met enkele conservatieve ( zo je wilt: conservatief ingestelde) medelanders die Vaderlandslievend zijn, en zeer kritissch over de Islamisering van Nederland en het alom heersende Cultuurrelativisme...

by the way; Johannes was er ook niet vies van tegenstanders van zijn leer (Het evangelie) " adderengebroedsels" te noemen........................
Wow nepchristenen. Het gaat nogal. Komt je standpunt nu echt voort uit liefde voor Christus en de naaste of uit haat tegen de Islam en de Moslim. Ik heb het niet zo op populisme. Toch ben ik het niet altijd met de PVV oneens. Het voorstel om de leeftijd om prostitutie aan te bieden te verhogen naar 21 jaar vind ik wel een goed idee (Hoewel verhogen naar 90 jaar me een nog beter idee lijkt :) )
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
luctor et emergo

Bericht door luctor et emergo »

parsifal schreef:
Billy schreef:Begin vorige eeuw liet de SGP een helder en duidelijk ( en dat is nog zacht gezegd) geluid horen tegen alle Paase/ Roomse afgoderij.

Wow nepchristenen. Het gaat nogal. Komt je standpunt nu echt voort uit liefde voor Christus en de naaste of uit haat tegen de Islam en de Moslim. Ik heb het niet zo op populisme. Toch ben ik het niet altijd met de PVV oneens. Het voorstel om de leeftijd om prostitutie aan te bieden te verhogen naar 21 jaar vind ik wel een goed idee (Hoewel verhogen naar 90 jaar me een nog beter idee lijkt :) )
HE-LE-MAAL eens met Billy...........en wat betreft zg populisme......echt een term van politiek correct nederland.....want tja, populisme maakt onderbuikgevoelens los.......bah bah.....ik vind het getuigen van realisme van de heer Wilders om zo stelling te nemen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Kijk voor de grap de kamervragen van Wilders eens door. Hij stelt al vragen voordat er ook maar goed en wel naar de situatie gekeken kan zijn. Of kijk naar het voorstel tegen hoofddoekjes in het verkeer. Het is wat te goedkoop. Ik noem dat populisme, net als ik de manier waarop Femke Halsema vaak bezig is populisme noem.

Billy zet hier vrijwel een = teken tussen conservatisme en Christen zijn. Of in ieder geval een implicatie van Christen zijn naar conservatisme. Dat is een standpunt wat ik niet onderschrijf, dat zal je niet verrassen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
jvdg

Bericht door jvdg »

Billy, er zijn meer kleuren dan de door jou aangestipte kleuren zwart en wit.
Een kleur die ik in jouw betoog mis is, is de kleur rood.

Als je door genade kennis aan die kleur mag krijgen of beleven, geloof ik echt dat je anders reageert.

Of je het gelooft of niet, maar elke moslim is onze naaste.
Dat is voor een moslim geen vrijbrief, maar voor een christen wel een richtsnoer.
Vandaar dat de SGP de dialoog verkiest boven de polarisatie door de PVV.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Billy schreef:Wij, als rechtzinnige broeders zoeken liever de samenwerking met linkse nepchristenen, met ideeen als van overheidswege opgelegde opvoedingsprogramma's dan met enkele conservatieve ( zo je wilt: conservatief ingestelde) medelanders die Vaderlandslievend zijn, en zeer kritissch over de Islamisering van Nederland en het alom heersende Cultuurrelativisme...
Het geeft geen pas, Billy, om op deze wijze over anderen te oordelen.
Ik roep je daarom ook op om je taalgebruik te matigen.
Plaats reactie