Bush bespaart Libby gevangenisstraf
Gepubliceerd: vandaag 06:16
Update: vandaag 07:29
De Amerikaanse president George Bush heeft maandag de straf van Lewis 'Scooter' Libby omgezet, zodat de voormalige Witte-Huismedewerker zijn gevangenisstraf van 2,5 jaar wegens het laten uitlekken van de identiteit van CIA-agente Valerie Plame niet hoeft te ondergaan.
Bush zei de gevangenisstraf voor Libby 'buitensporig' te vinden. Volgens Bush is de reputatie van de vroegere stafchef van vice-president Dick Cheney voorgoed beschadigd en hebben ook zijn vrouw en jonge kinderen onder de zaak geleden. Libby's geldstraf van 250.000 dollar en proeftijd van twee jaar liet Bush wel intact.
Libby verloor eerder maandag het beroep dat hij had aangetekend tegen de afwijzing van zijn verzoek om zijn straf uit te stellen. Dat zette Bush, die eerdere oproepen van vrienden van Libby om hem gratie te verlenen tot nog toe negeerde, voor het blok.
Libby werd in maart schuldig bevonden aan meineed, belemmering van de rechtsgang en liegen tegen de federale recherchedienst FBI in verband met het lekken van de CIA-activiteiten van Plame in 2003. De zaak heeft veel te maken met het Irak-beleid van de regering van Bush. Plame, die haar carrière bij de CIA moest opgeven, is getrouwd met de voormalige Amerikaanse ambassadeur Joseph Wilson, een uitgesproken tegenstander van Bush' Irak-beleid. Volgens Wilson heeft de regering-Bush in de aanloop naar de inval in Irak met bewijzen gesjoemeld. Het lekken van Plame's identiteit zou een wraakactie zijn van de Amerikaanse regering.
Alle mensen zijn gelijk, maar sommigen zijn tóch meer gelijk dan een ander...............hoezo klassejustitie als Bush een (vroegere) naaste medewerker zijn gevangenisstraf, die hem is opgelegd door de rechter, laat vallen, kortom gratie verleent?????
Klassejustitie of niet???
Klassejustitie of niet???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Het hele verhaal lezen. Dit is geen klassejustitie. Dit is vele malen erger. Bush zal bang zijn dat hij in de gevangenis het échte verhaal gaat schrijven over Irak. En dat kan hij natuurlijk niet hebben. Die 250.000 USD komen er ook wel, maak je geen zorgen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
yep, ik pleeg een moord, en vervolgens heb ik het geluk een bevriende rechter te treffen (die helpt me tenslotte). dit is geen "vrienden helpen vrienden", hier wordt gewoon het oordeel van een rechter overruled door iemand toevallig president is. het is niet de taak van een president om recht te spreken, of te beslissen of een beslissing te zwaar is. bovendien, de republikeinen zijn toch voor zwaardere straffen? dit stinkt heel erg, zoals helaas wel meer zaken van de heer Bush stinken.Adorote schreef:Vrienden helpen vrienden en daar is niets mis mee;klasse rechtspraak is een andere zaak.
Re: Klassejustitie of niet???
ja, hehe, dat had 'ie van tevoren moeten bedenkenRens schreef:Volgens Bush is de reputatie van de vroegere stafchef van vice-president Dick Cheney voorgoed beschadigd en hebben ook zijn vrouw en jonge kinderen onder de zaak geleden. b]

Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Lees die enkele regel van Adorote nog eens goed door......bazz schreef:yep, ik pleeg een moord, en vervolgens heb ik het geluk een bevriende rechter te treffen (die helpt me tenslotte). dit is geen "vrienden helpen vrienden", hier wordt gewoon het oordeel van een rechter overruled door iemand toevallig president is. het is niet de taak van een president om recht te spreken, of te beslissen of een beslissing te zwaar is. bovendien, de republikeinen zijn toch voor zwaardere straffen? dit stinkt heel erg, zoals helaas wel meer zaken van de heer Bush stinken.Adorote schreef:Vrienden helpen vrienden en daar is niets mis mee;klasse rechtspraak is een andere zaak.
Maar als de éne vriend, die ook nog eens President is, aan een andere vriend gratie verleent voor een deel van de door de rechter opgelegde straf, alleen omdat de President de straf "buiten proporties" vond, dan is er tochg wel iets grondig mis........bazz schreef:you're rightjvdg schreef:
Lees die enkele regel van Adorote nog eens goed door......:
ik las alsof Adorote dit onder "vrienden helpen vrienden" verstond, en dit niet onder klasserechtspraak vond vallen, ik kon het me bij Adorote eigenlijk al niet voorstellen ook
De rechters kunnen dús ten principale niet meer vrij en onafhankelijk een rechtvaardige straf opleggen, omdat de President gratie zou kunnen verlenen omdat die een opgelegde straf te hoog vond.........
Hoe krom kan het zijn....................
Moderatorbericht:
Dat bleek ook toen een sheriff tegen het vonnis van de rechtbank in aan een "prominent" toestemming verleende tot huisarrest i.p.v. het uiziten van de straf in de cel.Rens schreef:Maar als de éne vriend, die ook nog eens President is, aan een andere vriend gratie verleent voor een deel van de door de rechter opgelegde straf, alleen omdat de President de straf "buiten proporties" vond, dan is er tochg wel iets grondig mis........bazz schreef:you're rightjvdg schreef:
Lees die enkele regel van Adorote nog eens goed door......:
ik las alsof Adorote dit onder "vrienden helpen vrienden" verstond, en dit niet onder klasserechtspraak vond vallen, ik kon het me bij Adorote eigenlijk al niet voorstellen ook
De rechters kunnen dús ten principale niet meer vrij en onafhankelijk een rechtvaardige straf opleggen, omdat de President gratie zou kunnen verlenen omdat die een opgelegde straf te hoog vond.........
Hoe krom kan het zijn....................
Overigens is dat wel snel teruggedraaid.