3 studenten beroepbaar binnen Gereformeerde Gemeenten

Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Kand. A. J. de Waard te Hendrik-Ido-Ambacht:

1. Stolwijk
Gelukkig! Hopelijk leidt de weg ook daarnaar toe!
Kislev

Bericht door Kislev »

Staat op refdag.nl een interview met ds. J.W. Verweij i.v.m. zijn emiritaat. Hij zegt 'als ik al die vacante gemeenten voor me zie, zou ik altijd wel willen blijven dienen'. Inderdaad, want ik schrik er gewoon van zoveel vacante gemeente er zijn die wel een predikant kunnen onderhouden.
Geka

Bericht door Geka »

Kislev schreef:
BDS '73 schreef:Ik denk dat het menselijke element een grote rol speelt. Maar volgens mij geeft dat ook niet, als het geestelijke maar niet uit het oog verloern wordt. In de GG is het ambt van predikant toch heel anders dan in b.v. de CGK of de HHK. In de GG is het de gewoonte om gewoon een beroep te kiezen en als er dan een directe roeping komt, meld je je aan bij de Th. School. In de CGK en HHK is het heel normaal dat je direct na het VWO theologie gaat studeren met als doel predikant te worden. Veel minder extra-ordinair, zeg maar.

Persoonlijk houd ik meer van de gewone, geleidelijke, manier dan van dat bijzondere, plotsklapse.
Nou, als je bij de GG theologie gaat studeren hoeft dat heus niet altijd bijzonder of plotsklaps te zijn. Dat kan ook een gewone geleidelijke manier zijn.
Ik persoonlijk houd ik er nou niet van luitjes die na hun VWO theologie gaan studeren en dan predikant worden. Krijg je allemaal van die stijve goudgemontuurde-brildragende, scherpe-scheidingdragende studentjes. Brrr.... krijg daar altijd een beetje de rilbibbers van.
Er werd al eerder op gewezen, maar volgens mij schets je hier echt een karikatuur die voor sommige mensen die dit lezen wel eens heel vervelend over kan komen. Misschien moet je eens nadenken over enige nuancering.

Overigens voel ik me persoonlijk niet aangesproken.
refo

Bericht door refo »

Kislev schreef:Staat op refdag.nl een interview met ds. J.W. Verweij i.v.m. zijn emiritaat. Hij zegt 'als ik al die vacante gemeenten voor me zie, zou ik altijd wel willen blijven dienen'. Inderdaad, want ik schrik er gewoon van zoveel vacante gemeente er zijn die wel een predikant kunnen onderhouden.
Dan moet je er ook bijzetten wat hij daarvoor zei:
Ds Verweij schreef:Het is een nuchter besluit geweest. Er moet tijd en orde voor alle dingen zijn.
En zo zie ik ook het aannemen van een beroep. Dat moet een nuchter besluit zijn. Maar zeg dat dan ook gewoon. Zoals ds Verweij. Want of je nu begint met het predikantschap of er mee stopt, dat is geen verschil. Als je persoonlijk door God aangesteld bent, dan kun je op je 70e niet 'nuchter' zeggen. Nou, dank U wel, maar nu is het genoeg. Dat bepaalt God dan óók en niet de dominee.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Josephus

Bericht door Josephus »

Kislev schreef:Ik persoonlijk houd ik er nou niet van luitjes die na hun VWO theologie gaan studeren en dan predikant worden. Krijg je allemaal van die stijve goudgemontuurde-brildragende, scherpe-scheidingdragende studentjes. Brrr.... krijg daar altijd een beetje de rilbibbers van.
Volgens mij kom jij niet al te vaak onder het gehoor van jonge (aanstaande) predikanten in bijvoorbeeld de PKN... Daar zit af en toe best iemand bij die je op basis van uiterlijk "nerd" zou kunnen noemen, maar er zijn evengoed personen bij die (wederom op basis van uiterlijk) onder de noemer "stoere kerel" vallen. Laten we het trouwens maar houden bij de binnenkant.

Overigens, als we dan toch karikaturen aan het maken zijn: ik persoonlijk houd niet zo van luitjes die nadat ze op latere leeftijd predikant worden, een persoonsverwisseling lijken te ondergaan. Van vlotte, joviale mensen worden het vaak ineens stijve, in het zwart geklede heren. Daar krijg ik nou de rilbibbers van... :wink:
Laatst gewijzigd door Josephus op 27 jun 2007, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Erasmiaan schreef:

1. Stolwijk
Hé, woon jij in Stolwijk?
Geka

Bericht door Geka »

Zeg Josephus, even voor de duidelijkheid: ik reageerde op Kislev, dus wat je nu quote met mijn naam erboven is juist de uitspraak van Kislev waar ik ook niet gelukkig mee was en op reageerde.
BDS '73

Bericht door BDS '73 »

joost85 schreef:Kand. G. Heijkamp te Geldermalsen:

1. Rilland-Bath
2. Brakel
3. ’s-Gravenpolder
4. Hilversum
5. Emmeloord
6. Enkhuizen
7. Ooltgensplaat
8. Rhenen
9. Terneuzen
10. Tricht-Geldermalsen
11. Vlaardingen
12. Leerdam
13. Nijkerk
14. Scherpenzeel
15. Sint Annaland
16. Terwolde-de Vecht

Kand. M. Joosse te Vlaardingen:

1. Beekbergen
2. Bodegraven
3. Hendrik-Ido-Ambacht
4. Scheveningen
5. Doetinchem
6. Drachten
7. Ede
8. Ermelo
9. Leiderdorp
10. Nieuwdorp
11. Ouddorp
12. Waarde
13. Rotterdam-Zuidwijk
14. Groningen
15. Katwijk aan Zee
16. Moerkapelle
17. Oosterland
18. Oostkapelle
19. Puttershoek
20. Ridderkerk-Slikkerveer
21. ’s-Gravenzande
22. Zoetermeer
De scheiding ligt toch niet zo links-reachts als sommigen gedacht hadden!
Janneman

Bericht door Janneman »

Broeders, zusters, het is geen wedstrijd!

Statistiek is leuk, maar die ellendige refo-etiketjes.....

:(
laat uw woorden weinig zijn; pred. 5: 1b
Rens

Bericht door Rens »

Janneman schreef: die ellendige refo-etiketjes.....
Dáár zijn we ijzersterk in.....opgeplakt met niet wég te branden vingertjeslijm: plakt onmiddelijk vast, en is er niet meer áf te bránden........

ééns een...................je weet wel, de onuitroeibare vooroordelen in refoland.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Josephus

Bericht door Josephus »

Geka schreef:Zeg Josephus, even voor de duidelijkheid: ik reageerde op Kislev, dus wat je nu quote met mijn naam erboven is juist de uitspraak van Kislev waar ik ook niet gelukkig mee was en op reageerde.
Klopt. Iets dergelijks overkwam me gisteren ook al... :oops:

Mea culpa.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Afgewezen schreef:
Erasmiaan schreef:

1. Stolwijk
Hé, woon jij in Stolwijk?
Nee, maar wel familie van mij. Ik hoorde inmiddels dat Wolphaartsdijk ook kandidaat De Waard heeft beroepen.
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Erasmiaan schreef:Ik hoorde inmiddels dat Wolphaartsdijk ook kandidaat De Waard heeft beroepen.
Dat zou mooi zijn voor deze kandidaat...
Rens

Bericht door Rens »

Inmiddels 236 postings over 3 beroepbare kandidaten...........wel wat veel van het goede...............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Kislev

Bericht door Kislev »

Rens schreef:Inmiddels 236 postings over 3 beroepbare kandidaten...........wel wat veel van het goede...............
Rens toch, onderhand moet je refoforum wel kennen:
- 36 postings over de kandidaten
- 200 off-topic reacties.
Gesloten