Majoor Bosshardt overleden

Marnix

Majoor Bosshardt overleden

Bericht door Marnix »

Op de gezegende leeftijd van 94 is Majoor Bosshardt overleden. Ik denk dat ze een voorbeeld was voor alle christenen in Nederland, in haar enthousiasme voor God, het werk dat ze heeft gedaan voor mensen aan de rand van de samenleving en haar geloof dat ze nooit onder stoelen of banken stak.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Josephus

Bericht door Josephus »

Hoewel het sterven van mevrouw Bosshardt voor haarzelf alleen maar winst is, beschouw ik het ook als een verlies voor de christenheid op aarde. Een prachtmens, waarbij ik vaak aan de woorden van Paulus' moest denken: "ik schaam mij het evangelie niet; want het is een kracht Gods tot behoud voor een ieder die gelooft". Een vrij recente gebeurtenis die me wat dat betreft sterk is bijgebleven, was haar ontroerende geloofsgetuigenis in nota bene een televisieprogramma van Paul de Leeuw (!).

Majoor Bosshardt, een vrouw die zich in de allereerste plaats bekommerde om datgene wat er achter de buitenkant van een mens verscholen zat en die daarmee haar Meester niet alleen met woorden, maar vooral in haar daden volgde.
Kislev

Bericht door Kislev »

Men zegt wel eens 'de Heere heilige deze roepstem aan onze harte', maar 't is wel waar.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Een voorbeeld.
Rens

Bericht door Rens »

"Bevorderd tot Heerlijkheid" zoals het in LdH-termen heet, en naar ménselijke maatstaven gerekend moge het ook zo zijn dat zij nu bij haar Heer en Schepper mag zijn.

Een groot mens is ontslapen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Adorote

Bericht door Adorote »

In praktijk bracht zij in woord en daad ,navolging van Jezus Christus de Verrezen Heer barmhartigheid, gerechtigheid, en het Belijden in het openbaar en waar ze ook was van haar Heer en Heiland.

IK ZAL NIET STREVEN,MAAR LEVEN
EN GODS HEERLIJKE WERKEN VERKONDIGEN.

IN PARADISUM DEDUCANT TE ANGELI.
Gian

Bericht door Gian »

Josephus schreef: was haar ontroerende geloofsgetuigenis in nota bene een televisieprogramma van Paul de Leeuw (!).
Aparte combi.
Homo's vond ze prima, dat moest iedereen voorzichzelf weten, en om nou te zeggen dat ik haar getuigenissen ontroerend vond....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
parsifal

Bericht door parsifal »

Gian schreef:
Josephus schreef: was haar ontroerende geloofsgetuigenis in nota bene een televisieprogramma van Paul de Leeuw (!).
Aparte combi.
Homo's vond ze prima, dat moest iedereen voorzichzelf weten, en om nou te zeggen dat ik haar getuigenissen ontroerend vond....
Ja dat is bijna net zo erg als mensen die de hoeren, pooiers, homos, gothics, junkies en bedelaars voorbij lopen en ze negeren, verder lekker het eigen leven doorleven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:Ja dat is bijna net zo erg als mensen die de hoeren, pooiers, homos, gothics, junkies en bedelaars voorbij lopen en ze negeren, verder lekker het eigen leven doorleven.
Zowel het 1 als het ander is niet bijbels. Qua levensstijl was ze zeker een voorbeeld voor ons allen! Maar niet qua bijbelvastheid.
Klavier

Bericht door Klavier »

Wat vinden we van de stelling dat Allah dezelfde god is als de God van de Christenen? En idem voor Boedah?
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Klavier schreef:Wat vinden we van de stelling ..................
... dat tie niet in deze topic past!
parsifal

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:
parsifal schreef:Ja dat is bijna net zo erg als mensen die de hoeren, pooiers, homos, gothics, junkies en bedelaars voorbij lopen en ze negeren, verder lekker het eigen leven doorleven.
Zowel het 1 als het ander is niet bijbels. Qua levensstijl was ze zeker een voorbeeld voor ons allen! Maar niet qua bijbelvastheid.
Hier ben ik het op zich mee eens. Ik heb alleen wel eens het idee dat wij het meeste belang hechten aan bijbelvastheid, terwijl in de Bijbel het leven in en uit liefde de grootste nadruk krijgt. Een vrouw die door haar leven veel van ons beschuldigde is naar ik geloof nu "bevorderd tot heerlijkheid" en wij willen graag zien wat er aan haar mis was. Hebben we echt niet genoeg aan ons zelf?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:Hier ben ik het op zich mee eens. Ik heb alleen wel eens het idee dat wij het meeste belang hechten aan bijbelvastheid, terwijl in de Bijbel het leven in en uit liefde de grootste nadruk krijgt. Een vrouw die door haar leven veel van ons beschuldigde is naar ik geloof nu "bevorderd tot heerlijkheid" en wij willen graag zien wat er aan haar mis was. Hebben we echt niet genoeg aan ons zelf?
Ik vind inderdaad dat we in een topic ter nagedachtenis van een overleden persoon beter de goede eigenschappen kunnen bespreken. Ik denk echter dat de andere kant van de medaille dit topic werd ingebracht ter nuancering van de algemene trend van reageren, die erg eenzeidig dreigde te worden.
Gian

Bericht door Gian »

Tamelijk vreemd als iemand op grond van goede werken de hemel ingeprezen wordt. Inderdaad, ze was een zeer groot voorbeeld, maar als in haar getuigenissen de naam van Christus nauwelijks of geheel niet voorkomt, en ze alleen over gouden straten en geloof in God spreekt, kan ik haar iig niet de hemel inprijzen. Vooralsnog zou ik het mooi vinden als ze dat wel een keer gedaan heeft, ik heb het nooit gezien.
Ik weet het dus niet, God wel.

Simonis is ook zo'n voorbeeld bij veel christenen, terwijl hij rustig bij Knevel zegt dat een goede moslim ook later bij God komt.
In dit geval ben je dan zeker geen christen, maar een vijand van Christus.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Klavier

Bericht door Klavier »

Barryvrouw schreef:
Klavier schreef:Wat vinden we van de stelling ..................
... dat tie niet in deze topic past!
Ik meen van wel.
Gian wijst er al op. Hoe goed een mens ook is in naastenliefde, als dezelfde persoon God verloochent in Wie Hij is, dan gaat het over grotere zaken, dan over de punten en de komma's waarover we in reformatorisch Nederland elkaar al de haren kloven.
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
Gesloten