Aangezien ds Wink niet op prijs stelt dat er preken via wat voor wijze dan ook doorgegeven worden verzoek ik je met klem geen preken door te geven.Oude Paden schreef:Ik zal u er morgen aan helpenEgbert1980 schreef:En anders ik wel.J.C. Philpot schreef:Als deze opnames er zijn ben ik ook geinteresseerd.Kislev schreef:Wat dat betreft zou ik hem nog wel eens willen horen, om te kijken hoe ik het nu zou ervaren en of ik de preek nu wel zou kunnen volgen. Zijn er ergens op internet opnamen van hem te beluisteren?
Geref. Gem in Ned. (b.v.): hoe verder?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Hij heeft ze allebei albereikt volgens mij: de A in1988 en de E in 1996.Hendrikus schreef:Hij heeft de pensioengerechtigde leeftijd al bereikt, dus de E van Emeritaat is waarschijnlijk dichterbij dan de A van Alblasserdam.accoord schreef:Dat lijkt mij dus niet! We zullen hopen gedeeltelijk maar ik zie Ds. van der Net voorlopig niet op de preekstoel van Ds.Mallan.
Ik wil als lid van de gg in ned (bv) te veenendaal hierop reageren.Egbert1980 schreef:Na het topic zelf te hebben opgestart, was ik helaas een dag lang verhinderd te reageren. Daarom nu het volgende:
1. Ik ben oprecht blij te horen dat ds. Wink kennelijk nog behoorlijk vitaal is. Dat kan betekenen dat de kwestie van opvolgen/terugkeer naar b.v. vooralsnog niet aan de orde is.
2. Ik vraag me af of iemand meer weet over wat iemand in dit topic schreef, nl. dat Wink iemand opleidt.
3. Ik krijg langzamerhand de indruk dat de scheuring van 1980 is begonnen rond de figuur van ds. Van den Berg en dat zijn collegae die hem volgden het leerstellig niet noodzakelijk met hem eens waren. Maar waarom zijn ze hem dan gevolgd? Toch de door enkelen in dit topic aangehaalde eerkwestie/zaken omtrent persoonlijke geraaktheid?
4. Iemand schreef dat ds. Wink in de prediking de uitverkiezing meer benadrukt dan de b.v.'ers. Waar blijkt dat uit?
1.Kwestie van opvolgen en terugkeer is idd niet aan de orde, althans als ik de situeatie in Veenendaal bekijk en hoor.
2.Ds Wink leidt momentueel niemand op.!
3.Mijn visie op de scheuring van '80 is dat dit over de rug van ds vd Berg ging, en dan met name tussen de persoon van ds Wink en ds Mallan...absoluut geen leerkwestie maar eerkwestie...
4.Vergelijk ik preken van ds Roos met preken van ds Wink dan zeg ik, ja er is een verschil, wel minimaal maar het is er, echter met de preken van ds Mallan zie ik weinig verschil is het daarin dat ds Mallan soms gemoedelijker en gunnender is.
Jullie mogen allemaal weten dat het reageren op topics over ds Wink voor mij best moeilijk is, zeker omdat hij eerlijk is in zijn prediking, echter wil ik sommige onduidelijkheden niet uit de weg gaan.
Nee, misschien is dat wel beter van niet. Ds. Wink heeft nl. wel eens uitspraken gedaan waardoor hij in hechtenis zou kunnen geraken. Het is een komische man zo af en toe.pierre27 schreef:Aangezien ds Wink niet op prijs stelt dat er preken via wat voor wijze dan ook doorgegeven worden verzoek ik je met klem geen preken door te geven.Oude Paden schreef:Ik zal u er morgen aan helpenEgbert1980 schreef:En anders ik wel.J.C. Philpot schreef: Als deze opnames er zijn ben ik ook geinteresseerd.
Hechtenis? leg eens uit?accoord schreef:Nee, misschien is dat wel beter van niet. Ds. Wink heeft nl. wel eens uitspraken gedaan waardoor hij in hechtenis zou kunnen geraken. Het is een komische man zo af en toe.pierre27 schreef:Aangezien ds Wink niet op prijs stelt dat er preken via wat voor wijze dan ook doorgegeven worden verzoek ik je met klem geen preken door te geven.Oude Paden schreef:Ik zal u er morgen aan helpenEgbert1980 schreef: En anders ik wel.
Dat is: in de gevangenis. Dat vertelde één van zijn catechisanten mij. Maar laat ik voorop stellen dat ik achting heb voor Ds. Wink zoals hij voor 1980 was. Heb jij hem toen ook meegemaakt?pierre27 schreef:Hechtenis? leg eens uit?accoord schreef:Nee, misschien is dat wel beter van niet. Ds. Wink heeft nl. wel eens uitspraken gedaan waardoor hij in hechtenis zou kunnen geraken. Het is een komische man zo af en toe.pierre27 schreef:Aangezien ds Wink niet op prijs stelt dat er preken via wat voor wijze dan ook doorgegeven worden verzoek ik je met klem geen preken door te geven.Oude Paden schreef: Ik zal u er morgen aan helpen
Neej, k ben 29 dus ken hem niet van die tijd, maar vertel eens wat meer over die eventule hechtenis waarom?accoord schreef:Dat is: in de gevangenis. Dat vertelde één van zijn catechisanten mij. Maar laat ik voorop stellen dat ik achting heb voor Ds. Wink zoals hij voor 1980 was. Heb jij hem toen ook meegemaakt?pierre27 schreef:Hechtenis? leg eens uit?accoord schreef:Nee, misschien is dat wel beter van niet. Ds. Wink heeft nl. wel eens uitspraken gedaan waardoor hij in hechtenis zou kunnen geraken. Het is een komische man zo af en toe.pierre27 schreef: Aangezien ds Wink niet op prijs stelt dat er preken via wat voor wijze dan ook doorgegeven worden verzoek ik je met klem geen preken door te geven.
Ik had 't over ds. Van der Net...accoord schreef:Hij heeft ze allebei albereikt volgens mij: de A in1988 en de E in 1996.Hendrikus schreef:Hij heeft de pensioengerechtigde leeftijd al bereikt, dus de E van Emeritaat is waarschijnlijk dichterbij dan de A van Alblasserdam.accoord schreef:Dat lijkt mij dus niet! We zullen hopen gedeeltelijk maar ik zie Ds. van der Net voorlopig niet op de preekstoel van Ds.Mallan.
Moderator opmerking
Heren, heren. Wil men zich wel even bedenken wat gepast om te zeggen en wat niet? Dominees van boevenstreken betichten gaat toch iets te ver. Ga daar dus ook niet op door. Ook al kan ik er de humor wel van inzien.
En wat die Mercedes betreft. Volgens mij komt sinterklaas altijd met een stoomboot en niet met een slagschip.
Herman
Moderator
Heren, heren. Wil men zich wel even bedenken wat gepast om te zeggen en wat niet? Dominees van boevenstreken betichten gaat toch iets te ver. Ga daar dus ook niet op door. Ook al kan ik er de humor wel van inzien.
En wat die Mercedes betreft. Volgens mij komt sinterklaas altijd met een stoomboot en niet met een slagschip.
Herman
Moderator
Ik beticht niemand, maar ik hoorde een poosje geleden van één van zijn catechisanten dat Ds. Wink een uitspraken deed, waarvan het beter was dat onze overheid het niet hoorde omdat dat anders nogal eens gevolgen voor hem kon hebben.Herman schreef:Moderator opmerking
Heren, heren. Wil men zich wel even bedenken wat gepast om te zeggen en wat niet? Dominees van boevenstreken betichten gaat toch iets te ver.
Overigens, nog niet zo lang geleden hoorde ik dat de dominee een poosje zijn rijbewijs is kwijtgeraakt vanwege ongewenst rijgedrag. Hij reed maar liefst 190 en dat met zijn 80 levensjaren!
Ik kan daar de humor ook wel van inzien hoor. Voor 1980 bleek het ook wel eens nodig te zijn dat hij veel te hard reed, omdat hij anders te laat in de kerk kwam. "De wet is er om te overtreden" zei hij dan even later op de kansel.
Laten we inderdaad asjeblieft maar stoppen met sterke verhalen, dat wordt toch een oneerbiedig boeltje. Maar ja, als zelfs de moderators erom lachen en verkapt meedoen... Jammer hoor.
Beoordeel ds. Wink op de inhoud van zijn preken. Als je de "uitstapjes" weglaat blijft er absoluut een rijke boodschap over!
Blijft onverlet dat juist de verhaaltjes blijven hangen.
Beoordeel ds. Wink op de inhoud van zijn preken. Als je de "uitstapjes" weglaat blijft er absoluut een rijke boodschap over!
Blijft onverlet dat juist de verhaaltjes blijven hangen.
accoord schreef:Ik beticht niemand, maar ik hoorde een poosje geleden van één van zijn catechisanten dat Ds. Wink een uitspraken deed, waarvan het beter was dat onze overheid het niet hoorde omdat dat anders nogal eens gevolgen voor hem kon hebben.Herman schreef:Moderator opmerking
Heren, heren. Wil men zich wel even bedenken wat gepast om te zeggen en wat niet? Dominees van boevenstreken betichten gaat toch iets te ver.
Overigens, nog niet zo lang geleden hoorde ik dat de dominee een poosje zijn rijbewijs is kwijtgeraakt vanwege ongewenst rijgedrag. Hij reed maar liefst 190 en dat met zijn 80 levensjaren!
Ik kan daar de humor ook wel van inzien hoor. Voor 1980 bleek het ook wel eens nodig te zijn dat hij veel te hard reed, omdat hij anders te laat in de kerk kwam. "De wet is er om te overtreden" zei hij dan even later op de kansel.
Moderator opmerkingAnder schreef:Laten we inderdaad asjeblieft maar stoppen met sterke verhalen, dat wordt toch een oneerbiedig boeltje.
Hier ben ik het volkomen mee eens.
Geen persoonlijke Story-achtige verhalen meer over ds. Wink (of andere predikanten), anders gaat er een slot op dit topic.
Met vriendelijke groet,
Tiberius, moderator
Laten we ons hoofd koel houden.
1. Laten we wensen dat het weer 1 word. Een leerverschil lijkt er op dit moment niet te zijn.
2. Een feit is dat het ws. in de tijd van Wink niet zal gebeuren. Zijn karakter en uitlatingen lijken niet op poging tot toenadering.
3. Zijn preken zijn zeker niet inhoudsloos. Sterker....hij kan zeer scherpzinnig en diepgaand uit de hoek komen.
4. Jammer dat hij zo'n wonderlijke preektrant heeft. Dit doet afbreuk aan zijn eigen woorden.
5. De niet-Veenendaal gemeentes lijken minder moeite met samengaan te hebben.
6. De scheuring heeft wel als bron een verschil in de Goudse gemeente met Ds. v/d Berg. Wat uiteindelijk de verdere gevolgen betreft kan het best zijn dat het toen meer tussen Wink en Mallan niet boterde.
1. Laten we wensen dat het weer 1 word. Een leerverschil lijkt er op dit moment niet te zijn.
2. Een feit is dat het ws. in de tijd van Wink niet zal gebeuren. Zijn karakter en uitlatingen lijken niet op poging tot toenadering.
3. Zijn preken zijn zeker niet inhoudsloos. Sterker....hij kan zeer scherpzinnig en diepgaand uit de hoek komen.
4. Jammer dat hij zo'n wonderlijke preektrant heeft. Dit doet afbreuk aan zijn eigen woorden.
5. De niet-Veenendaal gemeentes lijken minder moeite met samengaan te hebben.
6. De scheuring heeft wel als bron een verschil in de Goudse gemeente met Ds. v/d Berg. Wat uiteindelijk de verdere gevolgen betreft kan het best zijn dat het toen meer tussen Wink en Mallan niet boterde.