Luistertips

uitgeworpen

Re: ds. t. cabaret

Bericht door uitgeworpen »

Tiberius schreef:
caballero schreef:wij luisteren al een jaar of 6 iedere zondag 2x naar preken van ds. t. cabaret, en het verveelt me nog steeds niet.
Dan wil ik je even attent maken op dit topic, voorzover je dat nog niet gevonden had.
Ik heb nog nooit van caberet gehoord. :oops:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Beste caballero,
Hoe is dit zo gegaan? Volgens mij is ds Cabaret langer dan 6 jaar geleden overleden, dus hebben jullie na zijn dood waarschijnlijk wel ergens gekerkt?
caballero

kerkgang

Bericht door caballero »

ikzelf heb overal gekerkt, van oudgergem, gergem, gergemned, hervormd, tot aan evangelische gemeenten toe en nergens hoorde ik wat ik bij ds. cabaret wel hoorde.
die sprak naar mijn hart, zeg maar.
ik heb ds cabaret nooit bij leven gekend, alleen via geluidsdragers.
voor belangstellenden: http://www.de-levensbron/ds. t. cabaret.
caballero

kerkgang

Bericht door caballero »

beste hendrikus, ik heb in geen enkele kerk iets van gemeenschap ervaren, wel hoedenmode en afgunst, tot aan de avondmaaltafel toe.
ik ben uitgekerkt.
jvdg

Re: kerkgang

Bericht door jvdg »

caballero schreef:beste hendrikus, ik heb in geen enkele kerk iets van gemeenschap ervaren, wel hoedenmode en afgunst, tot aan de avondmaaltafel toe.
ik ben uitgekerkt.
Zou dat bij Ds Cabaret anders (beter) geweest zijn?
vlinder

Bericht door vlinder »

caballero schreef:beste hendrikus, ik heb in geen enkele kerk iets van gemeenschap ervaren, wel hoedenmode en afgunst, tot aan de avondmaaltafel toe.
ik ben uitgekerkt.
Ik denk niet dat dit Bijbels is. Dat ten eerste. Ten tweede, het is net in welke gemeente je zit en hoe je het jezelf aantrekt!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

jvdg schreef:Zou dat bij Ds Cabaret anders (beter) geweest zijn?
Dat dénk ik niet jvdg, tóch heb ik al veel gehad aan zijn preken.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Cabbalero, ik heb een preek gehad van ds.Cabaret over Maria bij het graf van Jezus.
Deze heb ik uitgeleend en nooit meer teruggekregen. Heb jij die misschien voor mij?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
caballero

preek ds. t. cabaret

Bericht door caballero »

beste mariavt,

als je de tekst weet en/of de datum van die dienst, dan kan ik kijken. anders is het lastig zoeken uit mijn collectie van 525 preken.
ik hoor wel van je.
Mariavt

Re: preek ds. t. cabaret

Bericht door Mariavt »

caballero schreef:beste mariavt,

als je de tekst weet en/of de datum van die dienst, dan kan ik kijken. anders is het lastig zoeken uit mijn collectie van 525 preken.
ik hoor wel van je.
Oké ik zoek het wel op, het was iig Johannes

J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

De preek van ds Cabaret die ik nu beluister valt me nog geeneens tegen. Hij had wel een eigen manier van uitdrukken van bepaalde dingen. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit eerder een dominee de uitdrukking horen bezigen dat God de wereld "in de brand steekt" als de laatste uitverkorene zal zijn ingezameld.
Rens

Bericht door Rens »

J.C. Philpot schreef:De preek van ds Cabaret die ik nu beluister valt me nog geeneens tegen. Hij had wel een eigen manier van uitdrukken van bepaalde dingen. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit eerder een dominee de uitdrukking horen bezigen dat God de wereld "in de brand steekt" als de laatste uitverkorene zal zijn ingezameld.
Wat dacht je van de volgende passage:

"Ik hóéf niets meer te doen om zalig te worden. Ik kan met m'n armen over elkaar gaan zitten. Want Hij heeft het ál volbracht. En als ik er ook maar íets aan toe zou kunnen voegen, zou ik mezelf een medaille opspelden."
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
caballero

Ds. T. Cabaret

Bericht door caballero »

Ja, ds. Cabaret leerde: genade is een eenzijdig Godswerk, er komt niets van de mens in aanmerking. Hij citeerde dan vaak o.a.: "Ik heb van de hemel nedergezien of er iemand ware die God zocht, en Ik vond er niet één". Of: "Door U, door U alleen, om het eeuwig welbehagen".
caballero

Ds. T. Cabaret

Bericht door caballero »

En ook: "Het is niet degene die wil, maar des ontfermenden Gods".
Oude-Waarheid

Re: Ds. T. Cabaret

Bericht door Oude-Waarheid »

caballero schreef:Ja, ds. Cabaret leerde: genade is een eenzijdig Godswerk, er komt niets van de mens in aanmerking. Hij citeerde dan vaak o.a.: "Ik heb van de hemel nedergezien of er iemand ware die God zocht, en Ik vond er niet één". Of: "Door U, door U alleen, om het eeuwig welbehagen".
Gelukkig zijn/waren er meer predikanten die dit leerde :wink:
Plaats reactie