Broeder, ik verfoei de misstanden net zo goed als jou, alleen je moet niet overdrijven, en stellen dat de hele groep afgescheiden gemeentes er aan lijdt. De dwalingen komen voor, helaas, maar er zijn ook genoeg gemeenten en genoeg leden te vinden waar het wel goed gaat.Kaw schreef:Ik heb liefde voor de kerkmensen en de dominees uit deze gemeente als personen, maar het lukt me niet om liefde te vinden voor een groep gemeenten die grotendeels buiten Christus leven en dit combineren met een dogmatisch rechtgetrokken redevoering. Ik weet dat het complex is. Kijk maar naar het aantal topics op het forum. Gelukkig is de bijbel eenvoudig: Een boom herken je aan de vruchten. Deze zijn ongeloof en onbekeerlijkheid, dus geen voor God aangename vruchten. Een Wijnstok die niet geënt is in Christus zal verbrand worden. Herders die hun schapen niet naar de Schaapskooi brengen zijn nog erger dan huurlingen. Wee de gemeente die in ongeloof en onbekeerlijkheid blijft. Het zal hun erger vergaan dan Sodom en Gomorra. De dominee die de koperen slang achter de preekstoel houdt of Zijn werk verbuigt... Het is beter voor hem dat hij niet geboren was.
Nee, geen enkel kerkverband is volmaakt. Mijn kerkverband niet, jouw kerkverband niet, en ook de GG niet. We zullen altijd moeten belijden dat wij, zelfs in de meest heilige verrichtingen (waaronder ook gemeente-zijn), met zonde bevlekt zijn. Laat dat besef op de achtergrond staan als wij waarschuwen tegen bepaalde misstanden, die niet zijn naar Gods woord. Dat behoedt ons dan meteen ook voor het afschrijven van een compleet kerkverband...