Zo is het, vaak leggen mensen er meer in dan dat het is.Mona Lisa schreef:Binnen de Ger. Gem. in Ned zou ik dus censurabel zijn omdat de instelling waar ik studeer mij open internet (via VPN) levertAlbert schreef:Veel hogescholen en universiteiten bieden voor hun studenten de mogelijkheid van een VPN-verbinding. Met een VPN-verbinding krijg je toegang tot het open internet van de instelling waar je studeert, zelfs als je zelf gesloten internet hebt, en worden de gegevens via een soort tunnel naar jouw computer gestuurd. Deze tunnel gaat langs alle filters en firewalls heen.Reformatorisch Dagblad schreef: „Voor onvermijdbaar gebruik van internet (voor zakelijk gebruik en voor studie) dient bij voorkeur gekozen te worden voor gesloten internet. De enige beschikbare mogelijkheid hiervoor is momenteel Kliksafe Basis en Plus. Indien gesloten internet niet toereikend is, dient gekozen te worden voor gefilterd internet en dan wel met het filter dat de beste bescherming biedt tegen ongewenste sites. Momenteel is dat Kliksafe Pro.”
Het klinkt misschien technisch, maar het is voor een student heel makkelijk in te stellen.
Ofwel, je ontkomt vaak als student niet aan de mogelijkheid voor open internet. Zelfs als je alleen gesloten internet wilt, dan biedt de school je open internet aan (via VPN).
Binnen de Ger. Gem. in Ned zou ik dus censurabel zijn omdat de instelling waar ik studeer mij open internet (via VPN) levert, zelfs al zou ik alleen gesloten internet willen hebben.
Overigens, het doel van universiteiten en hogescholen met het aanbieden van VPN aan studenten is dat studenten vanaf hun computer thuis in archieven van wetenschappelijke tijdschriften op internet kunnen zoeken, waar ze met hun eigen internetverbinding niet toegelaten worden. Maar met VPN is het op dezelfde manier ook mogelijk om een filter te omzeilen.
zal toch niet, de intentie van het verhaal (in ieder geval zoals je die in het artikel aantreft) is dat je niet als privé-gebruiker 's avonds pr0n gaat zitten downen ofzo, een VPN-tunnel wordt helemaal niet genoemd in het stukje, volgens mij gaat het om de intentie en niet om de letter in dit bericht, voor een student die via een VPN op de open internet verbinding van de universiteit komt zou ik het bericht hetzelfde interpreteren als de voor de zakelijke gebruiker: Ik ga er dan van uit dat zakelijke gebruikers niet censurabel zijn als hun baas het computer-netwerk aan het ongefilterde internet heeft hangen.
Vooral degene die er eigenlijk niets mee te maken hebben, ze zitten bv. geeneens in het kerkverband maar hebben de grootste mond over de regels
Maar goed... laat ik eerst de hand in eigen boezem steken