D66 tegen bezoek paus aan Europarlement
STRAATSBURG (ANP) – Europarlementslid In ’t Veld (D66) is tegen het voorgenomen bezoek van de paus aan het Europees Parlement. In ’t Veld leidt een werkgroep van politici voor scheiding van kerk en staat.
„Ik zie de noodzaak niet om allerlei religieuze leiders naar het parlement te halen", zei ze maandag. „En zeker deze paus niet. Hij gaat assertief in tegen Europese waarden over homo’s en vrouwen".
Paus Benedictus XVI is vrijdag uitgenodigd door parlementsvoorzitter Hans–Gert Poettering, een Duitse christendemocraat.
De D66–ster In ’t Veld vindt dat het parlement, als de paus toch komt, ook de voorzitter van de Europese humanisten moet uitnodigen.
Maar de CDA–leidster in het parlement, de theologe Martens, vindt het juist zeer goed dat de paus is uitgenodigd. „Hij is gevraagd als staatshoofd van Vaticaanstad. En ik denk dat een dialoog met religies zeer belangrijk is: geen vrede in de wereld zonder vrede tussen religies”, benadrukt Martens vanuit Rome, waar ze een bisschoppenconferentie bijwoont.
Martens noemt de verontwaardiging van D66 wat selectief: „Ik heb ze niet gehoord toen de Dalai Lama op bezoek kwam. Ik denk dat D66 alleen tegen is, omdat ze het oneens zijn”.
Bron: RD
D66 in het voetspoor van Ds. GH Kersten?
Martens heeft met haar referte aan de dalai lama zeker een punt.
D66 lijkt ook een one-issue partij.
PVV: tegen islamisering
D66: tegen kerstening
De paus als politicus
Na, als we op t moment christenvervolging moeten vrezen in het huidige politieke klimaat, is het afkomstig óf ter linkerzijde, waar men vindt dat godsdienst alleen maar bijdraagt aan de ellende in de wereld, óf ter rechterzijde, waar men godsdienst gevaarlijk vindt.Adorote schreef:D66 ,is toch de partij die graag de Christenvervolging in zou willen zetten ; is het eigenlijk niet D 666.
Van een middenpartijtje als D66 verwacht ik niet zoveel, omdat ze simpelweg de steun van het volk niet hebben. Dat het volk een link tussen godsdienst en terrorisme steunt, lijkt me veel realistischer.
Het is dat de protestants-christelijke wereld zo tot op het bot verdeeld is, met van allerhande slag kerkverbanden, de een aan de uiterste rechterflank van de ger.gezindte totaan de linkerflank van de lichte kerken, dat men één centrale leiding mist die kan optreden als spreekbuis, als Leidsman van de Pr.Chr.Kerken.
Zoals men binnen de GerGem iemand heeft als de gerenomeerde Ds. Moerkerken, ---knip---, zo zou over het totáál van de Pr.Chr.Kerken één charismatisch leider moeten zijn die namens ál die kerken zich op politiek vlak kan verstaan met regering en parlement over zaken die kerk én wereld aangaan.
Edit> Een ongewenste aanduiding weggehaald.
Gr.Mod
Zoals men binnen de GerGem iemand heeft als de gerenomeerde Ds. Moerkerken, ---knip---, zo zou over het totáál van de Pr.Chr.Kerken één charismatisch leider moeten zijn die namens ál die kerken zich op politiek vlak kan verstaan met regering en parlement over zaken die kerk én wereld aangaan.
Edit> Een ongewenste aanduiding weggehaald.
Gr.Mod
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
-
Voor ons gevoel zou het fijn zijn als er namens onze gezindte een duidelijke stem gehoord zou worden, dat streelt ons.
Ik zie dit toch als een valkuil, de eerste christenen deden niet aan politiek, door hun leven waren zij getuige van Christus.
Toen christenen zich gingen organiseren in hun instituut met de paus als belangrijkste christen ging het gelijk mis.
Wij, jij en ik moeten in ons leven uitstralen dat wij van Christus zijn, dat is denk ik de bijbelse lijn.
Maar machtsvertoon zit ook in ons bloed, maar ik zie het als een valkuil.
Ik zie dit toch als een valkuil, de eerste christenen deden niet aan politiek, door hun leven waren zij getuige van Christus.
Toen christenen zich gingen organiseren in hun instituut met de paus als belangrijkste christen ging het gelijk mis.
Wij, jij en ik moeten in ons leven uitstralen dat wij van Christus zijn, dat is denk ik de bijbelse lijn.
Toeschouwer schreef:Voor ons gevoel zou het fijn zijn als er namens onze gezindte een duidelijke stem gehoord zou worden, dat streelt ons.
Met macht is niets mis; macht is alleen dubbel dienen .
-
Macht corrumpeert veelal. Wat zong Luther ook al weer 'Geen aardse macht begeren wij'.Adorote schreef:Toeschouwer schreef:Voor ons gevoel zou het fijn zijn als er namens onze gezindte een duidelijke stem gehoord zou worden, dat streelt ons.
Met macht is niets mis; macht is alleen dubbel dienen .
Wat meespeelt is de vervangingstheologie. Wie menen dat wij ook een soort theocratie moeten vestigen.
Dat is alleen voor Israël, de gemeente als het lichaam van Christus heeft haar wandel in de hemel.