wim schreef:Vincent schreef:@Lelie: dank!
@Wim: je kon altijd al op mij rekenen! Moet je maar eens op de eerstvolgende meeting komen
@Unionist: Geen waarzegger

maar met behulp van statistiek risico's inschatten; of een verzekeringsinstelling aan toekomstige verplichtingen kan voldoen, hoe hoog premies moeten zijn etc.
Wat die opmerking @mij betreft: ikke niet begrijp. Kennelijk heb ik iets gemist op de afgelopen meeting?
Statistiek, risico's. Ideale sommetjes voor een bayesiaans netwerkje dus (met AgenaRisk bijvoorbeeld). Gebeurt dat inderdaad? Of is het noest handwerk?
Nee nee bedoel alleen maar: als je "op mij wilt rekenen" (wat dat moge zijn) zoals je zei, moet je maar naar meeting komen irl.
Jij weer met je Bayesiaans netwerk

8) Heb je er beroepsmatig mee te maken, of zit er een bepaalde filosofie achter ofzo?? Ik krijg dan wel veel kansrekening en statistiek, waarbij Bayesiaanse statistiek een onderdeeltje is, maar wordt niet heel erg gebruikt dacht ik (maar weet ook nog niet goed). Als ik het goed begrijp wordt als software gebruikt: @Risk en niet wat jij noemt (ken trouwens allebei niet). Maar dat is allemaal pas over enkele jaren. Helaas geen matlab enzo, had liefst wiskunde of econometrie gedaan en dat soort dingen geleerd. Maar goed, vind sowieso leuk dat ik de mogelijkheid krijg om in deeltijd veel 'beta-dingen' bij te leren! want dat is er niet vaak (ga maar na hoe weinig beta-achtige-opleidingen er in deeltijd zijn, t.o. het grote aanbod alfa-of gamma-opleidingen!).