Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [2]

Adorote

Bericht door Adorote »

wim schreef:
Vincent schreef:-een baan. per 1 sept. ik word ik rekenaar (over 9 jaar actuaris) .
Per 1 sept. kunnen we dus op jou rekenen?

Eerst je proeftijd doorstaan dan misschien een vaste aanstelling voor onbepaalde tijd als je een goede en ijverige loonslaaf bent, dan kan je waarschijnlijk wat opklimmen naar een hogere rang in de loonslavernij, dus nog een lange weg te gaan;dat je het pad der loonslavernij met goede moed mag gaan lopen-------------op naar een goed pensioen.
Unionist

Bericht door Unionist »

Unionist schreef:Wat doet een actuaris zoal?
'k heb ff gewiki'd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Actuaris
Pfoe, petje af!
Vincent

Bericht door Vincent »

@Lelie: dank!
@Wim: je kon altijd al op mij rekenen! Moet je maar eens op de eerstvolgende meeting komen :P
@Unionist: Geen waarzegger :) maar met behulp van statistiek risico's inschatten; of een verzekeringsinstelling aan toekomstige verplichtingen kan voldoen, hoe hoog premies moeten zijn etc.
Vincent

Bericht door Vincent »

Adorote schreef:
wim schreef:
Vincent schreef:-een baan. per 1 sept. ik word ik rekenaar (over 9 jaar actuaris) .
Per 1 sept. kunnen we dus op jou rekenen?

Eerst je proeftijd doorstaan dan misschien een vaste aanstelling voor onbepaalde tijd als je een goede en ijverige loonslaaf bent, dan kan je waarschijnlijk wat opklimmen naar een hogere rang in de loonslavernij, dus nog een lange weg te gaan;dat je het pad der loonslavernij met goede moed mag gaan lopen-------------op naar een goed pensioen.

hahahaha inderdaad, loonslaaf worden zit er wel in :D klinkt wel vermoeiend, haha
vlinder

Bericht door vlinder »

Vincent schreef:@Lelie: dank!
@Wim: je kon altijd al op mij rekenen! Moet je maar eens op de eerstvolgende meeting komen :P
@Unionist: Geen waarzegger :) maar met behulp van statistiek risico's inschatten; of een verzekeringsinstelling aan toekomstige verplichtingen kan voldoen, hoe hoog premies moeten zijn etc.
soort veredeld accountant :P :P
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
wim

Bericht door wim »

Wat die opmerking @mij betreft: ikke niet begrijp. Kennelijk heb ik iets gemist op de afgelopen meeting?

Statistiek, risico's. Ideale sommetjes voor een bayesiaans netwerkje dus (met AgenaRisk bijvoorbeeld). Gebeurt dat inderdaad? Of is het noest handwerk?
Daphne

Bericht door Daphne »

Gefeliciteerd Vincent! :D

* Net 2 belangrijke gesprekken gehad

Voor het Borstvoedingscertificaat t was toch een soort examen gevoel wat boven kwam! Ik kon alle vragen glansrijk beantwoorden en de dames zeiden dat ik 'alles zo goed wist' 8) 8) :D Altijd leuk om bevestigd te worden door zo'n belangrijke instelling (Unicef/Who) :)
refo

Bericht door refo »

vlinder schreef:
Die hoeven niet veredeld te worden. 8)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:
vlinder schreef:
Die hoeven niet veredeld te worden. 8)
Onbegonnen werk, bedoel je? :D
Vincent

Bericht door Vincent »

wim schreef:
Wat die opmerking @mij betreft: ikke niet begrijp. Kennelijk heb ik iets gemist op de afgelopen meeting?

Statistiek, risico's. Ideale sommetjes voor een bayesiaans netwerkje dus (met AgenaRisk bijvoorbeeld). Gebeurt dat inderdaad? Of is het noest handwerk?

Nee nee bedoel alleen maar: als je "op mij wilt rekenen" (wat dat moge zijn) zoals je zei, moet je maar naar meeting komen irl. :D

Jij weer met je Bayesiaans netwerk :? 8) Heb je er beroepsmatig mee te maken, of zit er een bepaalde filosofie achter ofzo?? Ik krijg dan wel veel kansrekening en statistiek, waarbij Bayesiaanse statistiek een onderdeeltje is, maar wordt niet heel erg gebruikt dacht ik (maar weet ook nog niet goed). Als ik het goed begrijp wordt als software gebruikt: @Risk en niet wat jij noemt (ken trouwens allebei niet). Maar dat is allemaal pas over enkele jaren. Helaas geen matlab enzo, had liefst wiskunde of econometrie gedaan en dat soort dingen geleerd. Maar goed, vind sowieso leuk dat ik de mogelijkheid krijg om in deeltijd veel 'beta-dingen' bij te leren! want dat is er niet vaak (ga maar na hoe weinig beta-achtige-opleidingen er in deeltijd zijn, t.o. het grote aanbod alfa-of gamma-opleidingen!).
Vincent

Bericht door Vincent »

Daphne schreef:Gefeliciteerd Vincent! :D

* Net 2 belangrijke gesprekken gehad

Voor het Borstvoedingscertificaat t was toch een soort examen gevoel wat boven kwam! Ik kon alle vragen glansrijk beantwoorden en de dames zeiden dat ik 'alles zo goed wist' 8) 8) :D Altijd leuk om bevestigd te worden door zo'n belangrijke instelling (Unicef/Who) :)
mooi, ook gefeliciteerd! Dat examen-gevoel kan irri zijn :D
wim

Bericht door wim »

Vincent schreef: Jij weer met je Bayesiaans netwerk :? 8) Heb je er beroepsmatig mee te maken, of zit er een bepaalde filosofie achter ofzo??
Geen filosofie. Ik gebruik AgenaRisk op m'n werk. Of eigenlijk meer de API (softwareinterface) van dat programma. Leuk spul, da's alles.
vlinder

Bericht door vlinder »

..Ik heb net memento geknipt. Hij durft nu niet meer over straat :mrgreen:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Daphne

Bericht door Daphne »

... Een pandora bedeltje :D voor mn armband
vlinder schreef:..Ik heb net memento geknipt. Hij durft nu niet meer over straat :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
refo

Bericht door refo »

vlinder schreef:..Ik heb net memento geknipt. Hij durft nu niet meer over straat :mrgreen:
terugknippen, memo!!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gesloten