geen bloemen...

bloemen bij een begrafenis?

absoluut niet!
17
39%
ik weet het niet...
6
14%
tja, waarom eigenlijk niet?
15
34%
mooi!
6
14%
 
Totaal aantal stemmen: 44

edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Bericht door edele strijdster »

Marnix schreef:
Deze vraag? N.a.v. de vetgemaakte zin in jou post en datgene wat je ervoor schreef. Vandaar deze vraag! Wink
Dan moet je even een posting terug gaan, dan zie je waar ik op reageerde. Daar had iemand het over onkerkelijke collega's en ik vroeg me af of ik die wel heb.
Ja, daar vroeg iemand of jij op het graf van een onkerkelijke collega geen bloemen neer zou leggen. Waarop jij reageer dat je dit niet doet op het graf van iemand die niet gelovig is. Vervolgens zeg je dat al jou collega's kerkelijk zijn. Tja... vandaar mijn vraag...
hoop dat het zo wel duidelijk is :wink:
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Bericht door Mariavt »

Zelf hou ik niet van die bloemenzeeën op een graf. Maar ik kan wel begrijpen dat zeer naaste fam.leden en/of vrienden later na de begrafenis een bloemen tak o.i.d. op het graf leggen.

Uit boeken die ik gelezen heb uit de geloofs vervolging werd er een tak in de hand van de overledene gelegd (let wel, dit als men zeker wist dat het een kind van de Heere was)
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

edele strijdster schreef:
Marnix schreef:
Deze vraag? N.a.v. de vetgemaakte zin in jou post en datgene wat je ervoor schreef. Vandaar deze vraag! Wink
Dan moet je even een posting terug gaan, dan zie je waar ik op reageerde. Daar had iemand het over onkerkelijke collega's en ik vroeg me af of ik die wel heb.
Ja, daar vroeg iemand of jij op het graf van een onkerkelijke collega geen bloemen neer zou leggen. Waarop jij reageer dat je dit niet doet op het graf van iemand die niet gelovig is. Vervolgens zeg je dat al jou collega's kerkelijk zijn. Tja... vandaar mijn vraag...
hoop dat het zo wel duidelijk is :wink:
Ja, het is me duidelijk dat je 2 dingen door elkaar hebt gehaald :) De ene post had niet te maken met die andere ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Vanmorgen is mijn directe buurman begraven. Er waren verder geen bloemen bij, maar op de grafkist lag wel een bescheiden stuk. Dat paste er prima bij.

Verder ben ik het met de meeste mensen eens, je moet een begrafenis niet verbloemen!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Adorote

Bericht door Adorote »

Gaat weer nergens over uit eindelijk.

Maar goed ; een ieder naar zijn/haar traditie in stijl en gepastheid.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16798
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

ANP schreef:'Digizerk' toont mooiste levensmomenten op graf

De digitalisering van onze maatschappij dringt nu ook door in de begrafeniswereld. Vanaf deze week is het mogelijk om een zogeheten digizerk op het graf van een dierbare te zetten. Dat heeft de gemeente Rhenen dinsdag laten weten.

In deze digitale grafsteen is een beeldscherm gemonteerd waarop een filmpje van de overledene kan worden afgespeeld. Volgens de gemeente Rhenen wordt donderdag op begraafplaats de Larikshof in Rhenen de eerste geplaatst.

De interactieve grafzerk is gemaakt door een steenhouwerij in Veenendaal. ''De zerk opent een wereld van ongekende mogelijkheden die de nabestaanden in staat stelt de mooiste momenten van de overledene op een gedenksteen levend te houden'', zo zei een woordvoerder van de steenhouwerij.

De filmpjes of serie foto's wordt door de familie aangeleverd en gemonteerd door de steenhouwerij. Alleen mensen met een speciale accu voor het beeldscherm kunnen het filmpje afspelen.

Bron: ANP
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Hendrikus schreef:
ANP schreef:'Digizerk' toont mooiste levensmomenten op graf

De digitalisering van onze maatschappij dringt nu ook door in de begrafeniswereld. Vanaf deze week is het mogelijk om een zogeheten digizerk op het graf van een dierbare te zetten. Dat heeft de gemeente Rhenen dinsdag laten weten.

In deze digitale grafsteen is een beeldscherm gemonteerd waarop een filmpje van de overledene kan worden afgespeeld. Volgens de gemeente Rhenen wordt donderdag op begraafplaats de Larikshof in Rhenen de eerste geplaatst.

De interactieve grafzerk is gemaakt door een steenhouwerij in Veenendaal. ''De zerk opent een wereld van ongekende mogelijkheden die de nabestaanden in staat stelt de mooiste momenten van de overledene op een gedenksteen levend te houden'', zo zei een woordvoerder van de steenhouwerij.

De filmpjes of serie foto's wordt door de familie aangeleverd en gemonteerd door de steenhouwerij. Alleen mensen met een speciale accu voor het beeldscherm kunnen het filmpje afspelen.

Bron: ANP
Dat moet je ook willen. Ik moet er persoonlijk niet aan denken. Juist de stilte op een kerkhof geeft ruimte voor bezinning en herinnering.

En: je geliefde zal maar naast weduwe Rost van Tonninigen begraven liggen en je wordt iedere keer geconfronteerd met háár mooiste momenten.
Plaats reactie