Vind ik mooi en julie hopelijk ook
Vind ik mooi en julie hopelijk ook
Gebed tot onze Gekruisigde Heer Jezus Christus
Goede en liefdevolle Jezus, ik kniel voor u neer
en bid U met grote vurigheid dat Gij in mijn hart
levendige gevoelens wilt wekken van geloof, hoop en liefde,
oprecht berouw over mijn zonden
en een vast voornemen mijn leven te beteren,
nu ik met groot medeleven
uw vijf wonden in de geest aanschouw en overweeg,
en denk aan hetgeen reeds de profeet David U, o goede Jezus,
in de mond legde:
"Zij hebben mijn handen en voeten doorboord, zij hebben al mijn beenderen geteld" (Ps 22 (21),17).
Goede en liefdevolle Jezus, ik kniel voor u neer
en bid U met grote vurigheid dat Gij in mijn hart
levendige gevoelens wilt wekken van geloof, hoop en liefde,
oprecht berouw over mijn zonden
en een vast voornemen mijn leven te beteren,
nu ik met groot medeleven
uw vijf wonden in de geest aanschouw en overweeg,
en denk aan hetgeen reeds de profeet David U, o goede Jezus,
in de mond legde:
"Zij hebben mijn handen en voeten doorboord, zij hebben al mijn beenderen geteld" (Ps 22 (21),17).
Ik maak op mijn website ook altijd "berichten voor God". Dit vind ik 1 van de beste:
Heer, ik vind de regen altijd heel erg shit. Je wordt nat, donkere wolken, alles is gewoon deprimerend. En dat terwijl juist de regen zorgt voor een verfrissing, juist de regen zorgt voor mooie bloemen ja, juist de regen zorgt voor een groene, levende natuur!
Heer, ik zie in China christenvervolgingen en ik zie gezinnen kapot gaan. Ja, ik zie mensen met pijn en verdriet. En Heer, juist in China zie ik kerken opbloeien en juist bij de mensen met pijn, zie ik mensen weer zoeken naar U!
Heer, ik wil U danken, dat U zo nu en dan zorgt voor een heerlijke plensbui, dat niet alles nog beter gaat dan het nu al gaat, en wij U nog minder nodig hebben!
Heer, ik vind de regen altijd heel erg shit. Je wordt nat, donkere wolken, alles is gewoon deprimerend. En dat terwijl juist de regen zorgt voor een verfrissing, juist de regen zorgt voor mooie bloemen ja, juist de regen zorgt voor een groene, levende natuur!
Heer, ik zie in China christenvervolgingen en ik zie gezinnen kapot gaan. Ja, ik zie mensen met pijn en verdriet. En Heer, juist in China zie ik kerken opbloeien en juist bij de mensen met pijn, zie ik mensen weer zoeken naar U!
Heer, ik wil U danken, dat U zo nu en dan zorgt voor een heerlijke plensbui, dat niet alles nog beter gaat dan het nu al gaat, en wij U nog minder nodig hebben!
Ik wil vriendelijk, doch dringend verzoeken met eerbied over het van God gegeven "weer" te spreken!geerten.net schreef:Ik maak op mijn website ook altijd "berichten voor God". Dit vind ik 1 van de beste:
Je geeft zelf al aan hoe belangrijk die regen voor onze schepping is.
Ik hoor altijd dat ziekte enz door de zonde komen. En persoonlijk vind ik ziekte niet echt prettig, en u waarschijnlijk ook nietjvdg schreef:
Ik wil vriendelijk, doch dringend verzoeken met eerbied over het van God gegeven "weer" te spreken!

Laatst gewijzigd door geerten.net op 23 mei 2007, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is toch alleen maar een uiting van zijn gevoelens, die hij meteen daarna weer ontkracht...jvdg schreef:Ik wil vriendelijk, doch dringend verzoeken met eerbied over het van God gegeven "weer" te spreken!geerten.net schreef:Ik maak op mijn website ook altijd "berichten voor God". Dit vind ik 1 van de beste:
...
Kreun.. Oftewel: Geerten houd je mond, hier alleen mijn mening.!geledu schreef:Geert, alstjeblieft, post je wijsheden even op je eigen site.geerten.net schreef:Ik hoor altijd dat ziekte enz door de zonde komen. Maar regen wat door de zonde komt is ineens niet irritant?
Hier graag reactie's gegrond op Gods Woord en de 3 form v E.
Laatst gewijzigd door geerten.net op 23 mei 2007, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij vinden ziekte irritant, waarom mogen we het weer niet irritant vinden? God heeft het echt niet irritant bedoelt maar sinds de zondeval is het gewoon zo.jvdg schreef:Jij stelt iets, en ik vraag hoe je daaraan komt.geerten.net schreef:Komt regen door de zonde?..
Ik zou zeggen: Waarom niet?
Zie ook de posting van Geledu.
- J.C. Philpot
Genesis 1:geerten.net schreef:Komt regen door de zonde?..
Dat is een moeilijke vraag.. maar het wordt in ieder geval op sommige momenten als irritant ervaren..
Hoewel de bloemen er wel weer van gaan groeien!:D
6 En God zeide: Daar zij een uitspansel in het midden der wateren; en dat make scheiding tussen wateren en wateren!
7 En God maakte dat uitspansel, en maakte scheiding tussen de wateren, die onder het uitspansel zijn, en tussen de wateren, die boven het uitspansel zijn. En het was alzo.
Dit is voor de zondeval. Hier word niet aangegeven dat er regen is, maar wel dat er water boven het uitspansel is. Waarschijnlijk viel het vanaf toen dus af en toe naar beneden, en verdampte het ook weer.
Vreemd dat je begrippen als ziekte en regen beide als irritant bestempelt.geerten.net schreef:Wij vinden ziekte irritant, waarom mogen we het weer niet irritant vinden? God heeft het echt niet irritant bedoelt maar sinds de zondeval is het gewoon zo.jvdg schreef:Jij stelt iets, en ik vraag hoe je daaraan komt.geerten.net schreef:Komt regen door de zonde?..
Ik zou zeggen: Waarom niet?
Zie ook de posting van Geledu.
Niemand is blij met ziekte, maar tallozen kunnen zich oprecht verheugen in de regen, om vele uiteenlopende redenen.
Dat zeg ik niet, maar wel een mening die is gegrond op de door mij genoemde Geschriften.geerten.net schreef:Kreun.. Oftewel: Hier alleen mijn mening.geledu schreef:Geert, alstjeblieft, post je wijsheden even op je eigen site.geerten.net schreef:Ik hoor altijd dat ziekte enz door de zonde komen. Maar regen wat door de zonde komt is ineens niet irritant?
Hier graag reactie's gegrond op Gods Woord en de 3 form v E.
Bij het aanmelden heb je trouwens zelf met de registratie voorwaarden ingestemd.
Als je het geluid van je oom laat horen , ben je van harte welkom
huh???geerten.net schreef: Wij vinden ziekte irritant, waarom mogen we het weer niet irritant vinden? God heeft het echt niet irritant bedoelt maar sinds de zondeval is het gewoon zo.
Sorry Geerten, maar ik begrijp niets van je postings. Meen je dit nu echt of zit je de boel te stangen? Ik begreep uit andere postings dat je ook uit de ger.gem.-hoek komt. Niet dat dat alles zegt, maar jouw ideeën liggen daar m.i. wel mijlenver vandaan.
Of zit ik nu tegen een leeftijdsverschil op te boxen m.b.t. het uitdrukken van sommige gedachten?