Mijn ziel in elk geval niet, die zwijgt hierop stil...Vincent schreef:Amen zegt mijn ziel daarop.Adorote schreef:Aan zelfverhefing wordt hier al genoeg gedaan.Ten eerste om met de Heilige kerkvader Augustinus te spreken , ook een soldaat van Christus , als hij iets gedaan heeft en daarvan afstand genomen van het verkeerde dus , is hij weer waardig om aan het Altaar te staan.Ten tweede het is niet goed te keuren wat deze ds gedaan heeft ,maar hij kwam wel op voor zijn Heer en de Kerk, in ieder geval geen naam christen, want die zijn niet serieus te nemen, maar deze ds is een echte Christen die ons aller steun waardig is,De man is een echt Militia Christi,een ware belijder van God door Zijn Zoon Jezus Christus de Verrezen Heer,
Hulde voor deze protestantse bedienaar.
Ik mis in dit stuk een beetje wat in Zacharia staat: "Niet door kracht noch door (dreiging met, mijn toev.) geweld, maar door Mijn Geest, zegt de Here der heerscharen".
Als het goed is heeft juist een predikant als verbi divini minister genoeg aan het Woord!
Ik ben overigens benieuwd wat jullie mening geweest zou zijn indien de dader niet de protestantste predikant Willem G. was, maar de imam Ahmed A. Zou er dan ook begrip zijn voor diens dapperheid en opkomen voor zijn Allah, of noemen we het dan gewoon toch moslimterrorisme? :roll: