Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier.
Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie?
Aanwijzingen:
De Brit woont in het rode huis.
De Zweed heeft honden als huisdier.
De Deen drinkt thee.
Het groene huis staat naast en links van het witte huis.
De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.
De man die Pall Mall rookt houdt vogels.
De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
De man die in het middelste huis woont drinkt melk.
De Noor woont in het eerste huis.
De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.
De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.
De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier.
De Duitser rookt Prince.
De Noor woont naast het blauwe huis.
De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.
laat je hersens maar eens kraken............
Krakers....
Krakers....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
-
Re: Krakers....
Ma Vis natuurlijk, die heeft er zelfs twee, en met PaVis meegerekend 3!Rens schreef:Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie?
'K zal is aan het puzzelen slaan!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Kraker 2:
Voor je liggen 12 munten. Daarvan hebben 11 precies hetzelfde gewicht, maar eentje is vals. Die ene is zwaarder óf lichter dan de anderen, je weet het niet. Het verschil in gewicht is te klein om te voelen, maar is wel te meten met een balans.
Wat is het minimale aantal wegingen dat je met de balans moet doen om de valse munt eruit te halen, en om ook vast te stellen of de munt zwaarder dan wel lichter is dan de anderen?
Voor je liggen 12 munten. Daarvan hebben 11 precies hetzelfde gewicht, maar eentje is vals. Die ene is zwaarder óf lichter dan de anderen, je weet het niet. Het verschil in gewicht is te klein om te voelen, maar is wel te meten met een balans.
Wat is het minimale aantal wegingen dat je met de balans moet doen om de valse munt eruit te halen, en om ook vast te stellen of de munt zwaarder dan wel lichter is dan de anderen?
Moderatorbericht:
Re: Krakers....
Als ik me goed herinner is het de Duitser.Rens schreef:Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier.
Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie?
Aanwijzingen:
De Brit woont in het rode huis.
De Zweed heeft honden als huisdier.
De Deen drinkt thee.
Het groene huis staat naast en links van het witte huis.
De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.
De man die Pall Mall rookt houdt vogels.
De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
De man die in het middelste huis woont drinkt melk.
De Noor woont in het eerste huis.
De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.
De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.
De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier.
De Duitser rookt Prince.
De Noor woont naast het blauwe huis.
De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.
laat je hersens maar eens kraken............
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Bij welk huis zie jij mevrouw Hendrikse staan dan?????? :roll: :roll: :roll:jvdg schreef:Zo'n vraag gaat mij echt te ver.vlinder schreef::mrgreen: HERINNER??
hier wordt gevraagd om na te denken :mrgreen:
Temeer daar ik het antwoord al weet.
FF denke: 't Is Mevrouw Hendrikse.
Wie het beter weet, moet het maar (onderbouwd) zeggen!
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
johhhh.....halloooooo....wákker worden!! hij zégt toch dat hij het antwoord wéét, en er dus maar een slinger aan geeft......... :mrgreen: :mrgreen:Mariavt schreef:
Bij welk huis zie jij mevrouw Hendrikse staan dan?????? :roll: :roll: :roll:
Moderatorbericht:
3 wegingen. Het kan op verschillende manieren, maar de makkelijkste is volgens mij: Verdeel ze eerst in 3 groepjes van 4. Zijn groepje 1 en 2 even zwaar, zit-ie in 3, anders in het zwaarste groepje. Verdeel de 4 overgeleven in munten in 2 groepjes van 2, daarna 2 van 1.Rens schreef:Kraker 2:

Ik wil voor vaderdag graag dit boekCorydoras schreef:3 wegingen. Het kan op verschillende manieren, maar de makkelijkste is volgens mij: Verdeel ze eerst in 3 groepjes van 4. Zijn groepje 1 en 2 even zwaar, zit-ie in 3, anders in het zwaarste groepje. Verdeel de 4 overgeleven in munten in 2 groepjes van 2, daarna 2 van 1.Rens schreef:Kraker 2:

Waarom in het zwaarste groepje? Hij kan ook lichter zijn.Corydoras schreef:3 wegingen. Het kan op verschillende manieren, maar de makkelijkste is volgens mij: Verdeel ze eerst in 3 groepjes van 4. Zijn groepje 1 en 2 even zwaar, zit-ie in 3, anders in het zwaarste groepje. Verdeel de 4 overgeleven in munten in 2 groepjes van 2, daarna 2 van 1.Rens schreef:Kraker 2:
--------------
Je hebt helemaal gelijk, overheen gelezenrefo schreef:Waarom in het zwaarste groepje? Hij kan ook lichter zijn.Corydoras schreef:3 wegingen. Het kan op verschillende manieren, maar de makkelijkste is volgens mij: Verdeel ze eerst in 3 groepjes van 4. Zijn groepje 1 en 2 even zwaar, zit-ie in 3, anders in het zwaarste groepje. Verdeel de 4 overgeleven in munten in 2 groepjes van 2, daarna 2 van 1.Rens schreef:Kraker 2:

Slaap ik nog een nachtje over, goed?