Refo jongeren en buitenlanders

Plaats reactie
jvdg

Refo jongeren en buitenlanders

Bericht door jvdg »

Refo-jongeren: 'Er zijn teveel buitenlanders'

DI 08 mei 2007 | 13.53
Leerlingen van reformatorische scholen staan negatief tegenover allochtonen. Driekwart vindt dat er te veel buitenlanders in Nederland zijn en 11 procent zou zich verzetten tegen de komst van een buurman uit het buitenland.

Dat blijkt uit een representatief onderzoek onder tweehonderd leerlingen van reformatorische scholen van de jongerenkrant Refl!its, die dinsdag voor het eerst verscheen. In het blad werken het Hoornbeeck College, het landelijke reformatorisch opleidingscentrum voor het middelbaar beroepsonderwijs, het Reformatorisch Dagblad en de Christelijke Hogeschool Ede samen.

Meer dan de helft van de ondervraagden kiest voor de SGP. De ChristenUnie komt met 28,9 procent op de tweede plaats.

Bron: ANP

De uitslag van dit onderzoek zou m.i. aan waarde winnen als ze zou worden vergeleken met een onderzoek onder niet refo jongeren.
memento

Bericht door memento »

Ach, lekker zinloos onderzoek. Zo lang niet gedefinieerd is wat men onder 'te veel' verstaat, zegt het niet zo veel.

Een zinvoller onderzoek zou ik vinden, waarin gevraagd wordt waaraan allochtonen moeten voldoen, om het recht te hebben op gelijke behandeling. Het is namelijk niet het 'anders zijn' wat men tegen allochtonen heeft, maar het 'anders doen'.
jvdg

Bericht door jvdg »

Bovendien vraag ik me af hoe door de onderzoekers het begrip "buitenlander" is gedefinieerd.
Ik vrees dat velen bij de beantwoording (alleen) hebben gedacht aan moslims.
Adorote

Bericht door Adorote »

Vreemd onderzoek;. iedereen weet hoe de Hollander/Nederlander over deze zaken denkt en wil, dit onderzoek is dan overbodig.
Daphne

Bericht door Daphne »

Niet om vervelend te doen maar k hoor ZELDEN mensen uit de refohoek die positief staan tegenover buitenlanders... Dit onderzoek verbaast me niets. :wink:
Ik hoor ook een beetje ontkenning in de voorgaande reacties...
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Daphne schreef:Niet om vervelend te doen maar k hoor ZELDEN mensen uit de refohoek die positief staan tegenover buitenlanders... Dit onderzoek verbaast me niets. :wink:
Verbaast mij ook niets.

En hier is het beslist het zelfde, en niet in de eerste plaats in Christelijke kringen, meer in conservatieve kringen.

By the way, ik ben ook een buitenlander geloof ik, beide in Nederland omdat ik daar al sinds 1976 weg ben, en hier omdat ik hier nog maar sinds 1976 ben.

(We hebben hier geen blijvende stad....)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Lassie

Bericht door Lassie »

laten ze eens met een multicultureel jongerenweek/kamp mee gaan. Dan ga je pas echt buitenlanders kennen. :wink:
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Een vreemd bericht. Wat is "te veel" en wat zijn "buitenlanders"? Met dit onderwerp moet je man en paard noemen, dit soort berichten zijn inhoudsloos.

Ik denk dat niet bedoeld zijn de hoogopgeleide expats die voor bijvoorbeeld Shell hier een periode heel hard komen werken en dan weer terugkeren of doorstromen naar een ander land.
Jongere

Bericht door Jongere »

Daphne schreef:Niet om vervelend te doen maar k hoor ZELDEN mensen uit de refohoek die positief staan tegenover buitenlanders... Dit onderzoek verbaast me niets. :wink:
Ben ik met je eens. Misschien is het een beetje eng? Ik heb overigens nog best vaak echt racistische opmerkingen gehoord, ook van volwassenen. :?
Bij ons op school stond groep Wilders op de tweede plaats. Vèr boven de ChristenUnie, die was te 'links'. :|
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Om over na te denken:

Uit Mattheus 25 (alleen de stukjes die over de allochtonen / vreemdelingen gaan):
Alsdan zal de Koning zeggen tot degenen, die tot Zijn rechterhand zijn: Komt, gij gezegenden Mijns Vaders! beërft dat Koninkrijk, hetwelk u bereid is van de grondlegging der wereld. Want (...) Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd. (...) Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! (...) Wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien? (...) En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.

Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linkerhand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is. Want (...) Ik was een vreemdeling; en gij hebt Mij niet geherbergd; (...) Dan zullen ook dezen Hem antwoorden, zeggende: Heere, wanneer hebben wij U (...) een vreemdeling gezien? (...) Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze minsten niet gedaan hebt, zo hebt gij het Mij ook niet gedaan. En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.
parsifal

Bericht door parsifal »

Mona Lisa schreef:Een vreemd bericht. Wat is "te veel" en wat zijn "buitenlanders"? Met dit onderwerp moet je man en paard noemen, dit soort berichten zijn inhoudsloos.

Ik denk dat niet bedoeld zijn de hoogopgeleide expats die voor bijvoorbeeld Shell hier een periode heel hard komen werken en dan weer terugkeren of doorstromen naar een ander land.
Ik heb het idee dat de meeste mensen niet eens beseffen dat er heel veel expats in Nederland zijn. Zeker de helft van de mensen met wie ik samenwerk zijn niet Nederlands en dan zitten daar ook nog een Marokkaan en een Poolse bij (uit de foute :( landen dus).

Ik ben het met Jongere trouwens eens dat er ook onder refo's diehard racisme voor lijkt te komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Rens

Bericht door Rens »

Afbeelding

Dit komt dus overeen met waar we het over hebben...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie