Kindermishandeling ger.gezindte

Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Rens schreef:Bert, wat versta jij feitelijk onder "kastijding"??

Voor mijzelf heb ik bij mijn kids vrijwel áltijd kunnen volstaan met een woordelijke vermaning zij het met enige stemverheffing.

Mag ik jouw zienswijze lezen?
Ja, dat mag je lezen.

Mijn zienswijze is zo, dat er 1 waarschuwing hoort te zijn. Daarna komt de kastijding dan van pas. Die bestaat uit een matige botsing van de hand, of desnoods een stokje, met het achterste van het kind. Ik gebruik altijd mijn hand. Hetwelke nooit uit nijd of drift mag gebeuren.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Als ik mijn jongste zoon een tik op zijn arm gaf of hem even stevig beetpakte schreeuwde hij verontwaardigd: " Je hoeft me geen pak slaag te geven"! voor hém was dat al een pak slaag. Daarna legde ik hem uit waaróm ik handelde zoáls ik deed en dat was voor hem genoeg. Hij sloeg dan zijn armen om me heen en zei dan: " En tóch hou ik van je mam" Kun je dan nog boos blijven op zo'n kind? Nee toch......
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:mmm, ik heb soms ook een tijdelijke afzondering nodig. Maar idd, mijn oudste zoon vindt alleen het feit al dat ik boos ben verschrikkelijk! Mijn dochter is wat eigengereider, soms geef ik een tik, maar dat doe ik met mijn wijsvinger op haar hand. Daar is ze dan zo verontwaardigd over dat ze heel hard "auw" roept en snel bij me op schoot kruipt om het helemaal weer goed te maken.
Kijk, dat is gezonde taal.
Die verhalen van vaders die met het kind naar een andere kamer gaan, een vroom praatje houden, er dan op los slaan, zogenaamd tegelijkertijd ook nog bidden met hun kind, en tot slot een "leuke knuddel":

bah, bah en nog eens bah!
Rens

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:
Rens schreef:Bert, wat versta jij feitelijk onder "kastijding"??

Voor mijzelf heb ik bij mijn kids vrijwel áltijd kunnen volstaan met een woordelijke vermaning zij het met enige stemverheffing.

Mag ik jouw zienswijze lezen?
Ja, dat mag je lezen.

Mijn zienswijze is zo, dat er 1 waarschuwing hoort te zijn. Daarna komt de kastijding dan van pas. Die bestaat uit een matige botsing van de hand, of desnoods een stokje, met het achterste van het kind. Ik gebruik altijd mijn hand. Hetwelke nooit uit nijd of drift mag gebeuren.
Dat kán ja, vanuit jouw visie gezien.

Maar ik ben zélf opgevoed met: 1 keer waarschuwen, 2 keer waarschuwen, 3e keer moet je het maar voelen: klets!

Ik heb dat echter nooit bij mijn kids toegepast, alleen mondelinge reprimandes mét uitleg.........werkte perfect (of heb ik nou zoveel mazzel gehad met mijn kids??)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef:
JolandaOudshoorn schreef:mmm, ik heb soms ook een tijdelijke afzondering nodig. Maar idd, mijn oudste zoon vindt alleen het feit al dat ik boos ben verschrikkelijk! Mijn dochter is wat eigengereider, soms geef ik een tik, maar dat doe ik met mijn wijsvinger op haar hand. Daar is ze dan zo verontwaardigd over dat ze heel hard "auw" roept en snel bij me op schoot kruipt om het helemaal weer goed te maken.
Die verhalen van vaders die met het kind naar een andere kamer gaan, een vroom praatje houden, er dan op los slaan, zogenaamd tegelijkertijd ook nog bidden met hun kind, en tot slot een "leuke knuddel":

Toch vind ik dat je niet vanuit je stoel bij de pc in NL kunt oordelen over wat er zich bij Bert in Cnd afspeelt..........vergeet niet dat er een andere uitdrukkingswijze gehanteerd wordt door Bert waardoor eea wel eens anders overkomt dan het in werkelijkheid gebeurd..........

éven iets ánders schrijven, en de boel wordt verkeerd ingeschat...........

easy boýs......................
Moderatorbericht:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Rens schreef:Toch vind ik dat je niet vanuit je stoel bij de pc in NL kunt oordelen over wat er zich bij Bert in Cnd afspeelt..........vergeet niet dat er een andere uitdrukkingswijze gehanteerd wordt door Bert waardoor eea wel eens anders overkomt dan het in werkelijkheid gebeurd..........

Absoluut.
Maar: c' est le ton qui fait la musique.
En sommige tonen zijn zo akelig vals... :cry:
Rens

Bericht door Rens »

Hendrikus schreef:
Rens schreef:Toch vind ik dat je niet vanuit je stoel bij de pc in NL kunt oordelen over wat er zich bij Bert in Cnd afspeelt..........vergeet niet dat er een andere uitdrukkingswijze gehanteerd wordt door Bert waardoor eea wel eens anders overkomt dan het in werkelijkheid gebeurd..........

Absoluut.
helaas heb ik bij jou ook valse tonen gehoord.............
Moderatorbericht:
Bert Mulder
Contacteer:

Hendrikus schreef:

DIT LEES IK ECHT MET AFSCHUW!

JE MOEST JE INDERDAAD SCHAMEN HENDRIKUS!

BAH
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Hendrikus schreef:

Absoluut.
Ik kan enigsinds met je meevoelen. Want heel vaak wordt dit verhaal ook gebruikt als er daadwerkelijk sprake is van mishandeling en/of misbruik. Maar ja, we kunnen niet in Berts woonkamer kijken (of in een van de andere vertrekken) dus laten we hem niet veroordelen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:dus laten we hem niet veroordelen.
Ik veroordeel niet, ik word alleen een beetje beroerd van zulke verhalen.

Als ik het helemaal verkeerd heb begrepen: mijn excuses.
Shaul

Bericht door Shaul »

Bert Mulder schreef:

DIT LEES IK ECHT MET AFSCHUW!

JE MOEST JE INDERDAAD SCHAMEN HENDRIKUS!

BAH
Dus jij neemt je kinderen niet apart in een kamertje om ze daar in alle afzondering enige pedagogische tikken toe te dienen?

Ik deel de visie van Hendrikus, indien bovenstaande een juiste weergave van de feiten is. Zeker gezien het feit dat je denkt dat je op grond van de bijbel zouden kunnen beargumenteren dat het slaan van kinderen geoorloofd is.
Bert Mulder
Contacteer:

HENDRIKUS, IK VIND HET UITERMATE LAF VAN JE, DAT JE MIJ HIER OPENBAAR ZIT TE BESCHULDIGEN VAN KINDERMISHANDELING!

WANT DAT IS EEN GROFFE LEUGEN!

AL IS HET ZO, DAT WE ALS OUDERS ONZE KINDEREN IN ALLE ZWAKTE IN DE VREZE GODS OPBRENGEN, EN WE ZONDIGEN ALLE IN VELEN,

IK HEB GOD VOOR MIJN GETUIGE DAT IK NOOIT EN TE NIMMER MIJN KINDEREN HEB MISHANDELD!
Rens

Bericht door Rens »

Shaul schreef:
Ik deel de visie van Hendrikus, indien bovenstaande een juiste weergave van de feiten is.
zou mén niet veel beter éérst eens per pb kunnen vragen wat Bert nu éigenlijk bedoelde te zeggen, ipv meteen hier op het forum vol gas te geven????

ik merk vaak op, bij msn-contact, dat Bert dingen nét even ánders zegt dan wij hier in NL gewend zijn. Dus moet ik zélf soms ook eerst ff vragen wat 'ie nou bedoeld..............

scheelt weer een hoop misverstanden én scheldpartijen over en weer.............................
Moderatorbericht:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bert Mulder schreef:HENDRIKUS, IK VIND HET UITERMATE LAF VAN JE, DAT JE MIJ HIER OPENBAAR ZIT TE BESCHULDIGEN VAN KINDERMISHANDELING!

WANT DAT IS EEN GROFFE LEUGEN!

AL IS HET ZO, DAT WE ALS OUDERS ONZE KINDEREN IN ALLE ZWAKTE IN DE VREZE GODS OPBRENGEN, EN WE ZONDIGEN ALLE IN VELEN,

IK HEB GOD VOOR MIJN GETUIGE DAT IK NOOIT EN TE NIMMER MIJN KINDEREN HEB MISHANDELD!
Ho Bert, niemand beschuldigt jou hier, dat is door verschillende personen gezegd. Het beroerde van dit hele verhaal is dat jouw omschrijving vaak misbruikt wordt om kinderen WEL daadwerkelijk te mishandelen. Jouw oordelend op wat je schrijft geloof ik dan ook niet dat jij je daar schuldig aanmaakt, het ligt ook meer aan het misbruik van jouw handelen dat sommigen hierdoor een nare smaak in de mond krijgen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Shaul

Bericht door Shaul »

Rens schreef: zou mén niet veel beter éérst eens per pb kunnen vragen wat Bert nu éigenlijk bedoelde te zeggen, ipv meteen hier op het forum vol gas te geven?
Wat is vol gas geven? Ik vind het afkeuringswaardig hetgeen ik gesteld heb. Mocht de stelling onjuist zijn, dan hoeft Bert dat enkel maar aan te geven en ik geloof hem op zijn woord.

Maar dat hij elders beweert dat je op grond van de bijbel kunt zeggen dat het verantwoord is om je kinderen te slaan, of dat dat zelfs aangemoedigd zou worden door hetgeen in de bijbel staat, dan is het niet vreemd dat ik verontwaardig reageer.

Als Bert iets anders bedoelt dan hij zegt, dan moet hij eerst eens Nederlands leren, voordat hij wat zegt. Je kunt niet over iedere letter persoonlijke berichten gaan sturen.

Tot slot, ik heb helemaal niet de behoefte om te schelden o.i.d., dat vind ik nogal zinloos.
Gesloten