Verkoopster van de straatkrant op het verjaardagsfeestje

Nodigen we de verkoopster van de straatkrant uit voor het verjaardagsfeestje?

Ja
11
52%
Nee
10
48%

Totaal aantal stemmen: 21

Daphne

Bericht door Daphne »

Ma Vis schreef:Gezien de meningen van mijn huisgenoten blijft het bij het brengen van een gebakje.
:)
Rens

Bericht door Rens »

Breekijzertje schreef:
Rens schreef:Dat verjaardagsfeestje is inmiddels toch allang geweest?

Maar iid Daphne, de harteloze toon, gespeend van medemenselijkheid verspreid een onwelriekende geur die tot over de grenzen van dit forum heen reikt..................
Wat ruik ik toch?
je bovenlip?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Daphne

Bericht door Daphne »

mensenmensen... dit is flauw... denk aan de BAN
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Daphne schreef:mensenmensen... dit is flauw... denk aan de BAN
Kan het ook niet helpen dat Rens deze opmerking maakt.......
Daphne

Bericht door Daphne »

Breekijzertje schreef:
'ieder zo zijn eigen verantwoording' :P
Rens

Bericht door Rens »

Breekijzertje schreef:
ik had het ook ánders kunnen formuleren, maar dat zou me dan ook niet in dank zijn afgenomen:

de stank van de onmenselijke liefdeloosheid jegens hén die wij krachtens het Woord dienen lief te hebben als onze naaste, ongeacht de maatschappelijke status die mensen hebben: van hoogopgeleide en dik betaalde patsers, via hoogopgeleide en dik betaalde mensen met de instelling van de barnhartige Samiritaan, totaan de mensen die de allerlaagste sport van de maatschappelijke ladder zelfs niet eens halen: de zwervers, daklozen, junks, drankverslaafden etc.

Want ook de laatstgenoemden zijn ónze medemensen die op onze barmhartigheid mogen rekenen (al zijn er die hen als kwalijke geuren en onaangenaam gedierte van zich afschudden)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Vincent

Bericht door Vincent »

Rens schreef:Dat verjaardagsfeestje is inmiddels toch allang geweest?

Maar iid Daphne, de harteloze toon, gespeend van medemenselijkheid verspreid een onwelriekende geur die tot over de grenzen van dit forum heen reikt..................
:D :D
Vincent

Bericht door Vincent »

Marnix schreef:En dan zeg ik dat je op het gebied van naastenliefde nog een hoop kan leren.

En dan dat nog onderbouwen met een tekst uit Spreuken ook. Als iemand steelt van de honger moet je hem eten geven, als hij namelijk geen honger heeft heeft hij ook geen reden meer om te stelen.

En als je ze vies vindt, je hebt toch een douche? Laat ze dan schoon worden.

Dacht je dat de voeten van de discipelen na een hele dag lopen, die Jezus waste, niet erg vies waren?
lees eerst maar wat ik schreef. onderbouwde niks met spreuken gaf alleen aan als voorbeeld.

Niet huilen verder maar mensen maar in hun waarde laten niet alleen zwervers maar ook op een forum. dat je een gelovige jongen bent weten we heus wel :D
Daphne

Bericht door Daphne »

Vincent schreef: dat je een gelovige jongen bent weten we heus wel :D
Jasses wat is dit een vreemde opmerking Vincent. Jij hebt nog een hoop te leren :?
Marnix

Bericht door Marnix »

Huilerig je geloof erbij halen.

Ik weet dat je een gelovige jongen bent....

Ik heb een fysieke afkeer van zwervers.

Zwervers zijn nu eenmaal sneller geneigd om iets te bruikbaars te jatten (gek he als ze niks hebben en ze het van hen die hun naasten zouden moeten zijn niet krijgen)

ik zit toch niet in die situatie?

Ik heb toch het recht en de plicht mijzelf te beschermen?

Sorry hoor, maar als ik de post zie mis ik toch de liefde, er klinkt meer een afschuw in je post door.... en een teveel waarde hechten aan eigen bezit. Anderen niet helpen want er mocht eens wat van je gejat worden door ze... Als ik naar Christus kijk kan ik je reactie daar niet mee rijmen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Marnix schreef:Huilerig je geloof erbij halen.

Zwervers zijn nu eenmaal sneller geneigd om iets te bruikbaars te jatten (gek he als ze niks hebben en ze het van hen die hun naasten zouden moeten zijn niet krijgen)

Sorry hoor, maar als ik de post zie mis ik toch de liefde, er klinkt meer een afschuw in je post door.... en een teveel waarde hechten aan eigen bezit. Anderen niet helpen want er mocht eens wat van je gejat worden door ze... Als ik naar Christus kijk kan ik je reactie daar niet mee rijmen.
Gewoon negeren Marnix. 't Is niets anders dan provocatie......
Vincent

Bericht door Vincent »

Breekijzertje schreef:
Marnix schreef:Huilerig je geloof erbij halen.

Gewoon negeren Marnix. 't Is niets anders dan provocatie......
Kan hem beter "Lezen voor Dummies" aanraden.
Marnix

Bericht door Marnix »

aan de reakties hier te zien ben ik niet de enige die het zo opvat Vincent. Misschien ligt het toch een klein beetje aan je manier van verwoorden dan?

En je reakties spreken voor zich. Huilerig het geloof erbij halen.. enzo...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie