Geloofsbeleving

Adrianus

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Marnix schreef:
Mona Lisa schreef:
Marnix schreef:Je weet best dat ik niet in een van de kerkverbanden zit die daar genoemd worden. Dat was bekend toen ik hier kwam, ik heb nog toestemming gevraagd om hier te mogen posten en die toestemming is gegeven. Ondanks dat ik niet in 1 van de kerkgenootschappen zit was ik hier welkom en werd mijn aanwezigheid geaccepteerd. Me nu wijzen op de forumregels en dat ik daar niet aan voldoe heeft dus geen zin en vind ik nogal flauw. Alsof ik met terugewerkende kracht toch maar niet welkom ben :) Of alleen welkom was geweest als ik me hier anders zou voordoen als ik ben, namelijk op zo'n manier dat iedereen het altijd met me eens is.
welkom lijkt me iets te ruim geformuleerd, er is gezegd is dat je gedoogd zou worden indien je je aan de forumregels zou houden, niet zou provoceren en niet voortdurend de doelgroep zou dringen om zich over zaken waarover concensus bestaat in de achterban te gaan verdedigen
Dat laatste is niet genoemd. Daarnaast reageer ik hier niet met als doel om te provoceren. Ik wil verschillen in visie en zo gewoon bespreekbaar maken, die verschillende standpunten waar die er zijn kunnen uitwisselen en van elkaar leren.
Na de ervaringen die met jou zijn opgedaan op OmSionsWil zijn er bij de start van Refoforum en jouw aanmelding hier afspraken gemaakt.

Overigens is Mona Lisa geen Mod dus ik wil verder geen dingen zeggen over het modereren en het beleid dat daar achter zit.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ik dacht toch wel dat Marnix zich hier keurig gedraagt! Dringt niemand iets op en is bereid om op basis van argumenten te praten. Daar kunnen sommigen hier nog een puntje aan zuigen... :wink:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mister schreef:Ik dacht toch wel dat Marnix zich hier keurig gedraagt! Dringt niemand iets op en is bereid om op basis van argumenten te praten. Daar kunnen sommigen hier nog een puntje aan zuigen... :wink:
Dácht ik ook ja....... :wink:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
geledu

Bericht door geledu »

Ach, hoewel ik real life uiteraard de discussie niet uit de weg ga met iemand die een andere mening als de (nadere-) reformatorische leer en levensstijl is toegedaan zoals in de registratie voorwaarden van dit forum beschreven, moet ik eerlijk bekennen dat ik op dit forum op zulke afwijkende flodders meestal gewoon niet reageer.

Wat niet wegneemt dat ik het wel jammer vind dat zulke afwijkende meningen op dit Refo forum de ruimte krijgen.
Marnix

Bericht door Marnix »

geledu schreef:Ach, hoewel ik real life uiteraard de discussie niet uit de weg ga met iemand die een andere mening als de (nadere-) reformatorische leer en levensstijl is toegedaan zoals in de registratie voorwaarden van dit forum beschreven, moet ik eerlijk bekennen dat ik op dit forum op zulke afwijkende flodders meestal gewoon niet reageer.

Wat niet wegneemt dat ik het wel jammer vind dat zulke afwijkende meningen op dit Refo forum de ruimte krijgen.
Waarom vind je dat jammer? Kan toch best interessant zijn? Of valt daar dan helemaal niets van te leren? En zelfs al is het niet zo, doordat ik hier mag komen krijg je wel de kans om mij te onderwijzen in je wegen, die blijkbaar Bijbelser zijn dan de mijne. Dat is toch mooi, dat je iemand nu kan vertellen hoe het echt moet?! Dat je een dwalende ketter de waarheid kan vertellen?! Die kans wil je toch niet missen, je gunt me toch niet dat ik in onwetendheid blijf dwalen, omdat niemand me de weg wijst?! Of ga je de confrontatie dan liever uit de weg omdat het teveel moeite kost? ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

geledu schreef:
DE VREDE VAN CHRISTUS IN HET RIJK VAN CHRISTUS is weer eens héél ver te zoeken
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

geledu schreef: Wat niet wegneemt dat ik het wel jammer vind dat zulke afwijkende meningen op dit Refo forum de ruimte krijgen.
Pfff, tijd voor een afscheiding??
Josephus

Bericht door Josephus »

Mister schreef:
geledu schreef: Wat niet wegneemt dat ik het wel jammer vind dat zulke afwijkende meningen op dit Refo forum de ruimte krijgen.
:mrgreen:

Een soort Hersteld Forum?
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Josephus schreef:
Mister schreef:
:mrgreen:

Een soort Hersteld Forum?
Worden we sektarisch?? :wink:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
geledu

Bericht door geledu »

Marnix schreef:
geledu schreef:Ach, hoewel ik real life uiteraard de discussie niet uit de weg ga met iemand die een andere mening als de (nadere-) reformatorische leer en levensstijl is toegedaan zoals in de registratie voorwaarden van dit forum beschreven, moet ik eerlijk bekennen dat ik op dit forum op zulke afwijkende flodders meestal gewoon niet reageer.

Waarom vind je dat jammer? Kan toch best interessant zijn? Of valt daar dan helemaal niets van te leren?
Hoewel ik in mijn bijdrage niemand persoonlijk aangesproken heb, proef ik dat jij het toch op jezelf toepast.
Enige verduidelijking is dan wel op zn plaats.

Of het interessant kan zijn ?
Natuurlijk zijn afwijkende meningen wel eens het overdenken waard, maar of het leerzaam is ?
Daarnaast zie ik het Refoforum , zoals ook de registratie voorwaarden voor doen komen, als een virituele ontmoetingsplek voor gelijkgezinden die in de marge van het geloofsbelijden en beleving en ook in de uiterlijke levensstijl wel enige verschillen kunnen hebben maar toch in grote lijnen het met elkaar eens zijn en vanuit die gedachten met elkaar in discussie , of liever in gesprek gaan.

En zelfs al is het niet zo, doordat ik hier mag komen krijg je wel de kans om mij te onderwijzen in je wegen, die blijkbaar Bijbelser zijn dan de mijne. Dat is toch mooi, dat je iemand nu kan vertellen hoe het echt moet?! Dat je een dwalende ketter de waarheid kan vertellen?! Die kans wil je toch niet missen, je gunt me toch niet dat ik in onwetendheid blijf dwalen, omdat niemand me de weg wijst?!
Dat onderwijzen zou mooi zijn en idd een opdracht, zij het niet dat er hier verschillenden zijn die het heel goed weten waar het om gaat, en desondanks het toch nodig te vinden om alles waar zij in opgevoed zijn, en wat gegrond is op Gods Woord, onderuit te schoffelen als niet ter zake doende.

Wat jou persoonlijk betreft : je bent na een kleine 5000 postings verder toch wel op de hoogte van de hoofdlijnen van de leer die wij als reformatorische gezindte aanhangen en onderschrijven.
Er is in de loop van de tijd, door verschillende forummers een hoop energie gestoken om het reformatorische gedachtegoed ook aan jou duidelijk te maken.

Of ga je de confrontatie dan liever uit de weg omdat het teveel moeite kost? ;)
Zie boven. Waar oa op deze beschuldiging ingegaan wordt.

Concluderend :

- M.i. beoogd dit forum een ontmoetings en discussie plek te zijn van gelijkgezinden (ondanks accentverschillen die er altijd zullen zijn)
- Is het dus niet nodig om op dit forum, wat zelfs het uitgangspunt van de leer in de naam draagt, zicht te moeten verdedigen tegen Remonstranse, Arminiaanse, Kuyperiaanse en allerlei andere "aanse" onreformatorische invloeden en denkwijzen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Geledu schreef:Hoewel ik in mijn bijdrage niemand persoonlijk aangesproken heb, proef ik dat jij het toch op jezelf toepast.
Enige verduidelijking is dan wel op zn plaats.
Het ging in dit topic vooral over mij, vanwaar deze verwarring.
Of het interessant kan zijn ?
Natuurlijk zijn afwijkende meningen wel eens het overdenken waard, maar of het leerzaam is ?
Daarnaast zie ik het Refoforum , zoals ook de registratie voorwaarden voor doen komen, als een virituele ontmoetingsplek voor gelijkgezinden die in de marge van het geloofsbelijden en beleving en ook in de uiterlijke levensstijl wel enige verschillen kunnen hebben maar toch in grote lijnen het met elkaar eens zijn en vanuit die gedachten met elkaar in discussie , of liever in gesprek gaan.
Nou ja, zoals je weet ben ik hier ook welkom en ook anderen, dus helemaal gelijkgezind is het niet. Dat is nu toch wel bekend? ;)
Dat onderwijzen zou mooi zijn en idd een opdracht, zij het niet dat er hier verschillenden zijn die het heel goed weten waar het om gaat, en desondanks het toch nodig te vinden om alles waar zij in opgevoed zijn, en wat gegrond is op Gods Woord, onderuit te schoffelen als niet ter zake doende.
De vraag is alleen: Wie heeft er gelijk? Je denkt dat je dat hebt, je bent met die dingen opgegroeid dus vind je ze relevant, gegrond op Gods Woord etc. Maar dat jij dat zo ziet wil nog niet zeggen dat het dus altijd zo is. Ik kan er op een bepaald punt naast zitten en dat niet zien, en jij ook... ook al lezen we beiden de Bijbel en baseren we ons daarop. Ik mis dat een beetje en krijg het idee dat op al die punten de doelgroep hier precies weet hoe het zit... maar dat is gewoon omdat de meerderheid hier dat denkt, omdat ze in die doelgroep zitten en het zo geleerd hebben. Maar het feit dat de meerderheid iets vindt is toch nog geen reden om kritische vragen en andere visies niet te tolereren? Ik mis wel eens dat mensen wel open staan voor kritische vragen en iets andere meningen, alsof ze er niet naast kunnen zitten. Snap je?
Wat jou persoonlijk betreft : je bent na een kleine 5000 postings verder toch wel op de hoogte van de hoofdlijnen van de leer die wij als reformatorische gezindte aanhangen en onderschrijven.
Er is in de loop van de tijd, door verschillende forummers een hoop energie gestoken om het reformatorische gedachtegoed ook aan jou duidelijk te maken.
Weet ik, en daar ben ik ook dankbaar voor. Ik probeer als tegenprestatie anderen ook wat te leren. ;) Daar steek ik graag veel energie in.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

Marnix schreef:Daar steek ik graag veel energie in.
Gelet op de persoonlijke stellingnames van een aantal forummers, vrees ik dat dát vergeefse moeite zal zijn, al die energie ten spijt.
Moderatorbericht:
Marnix

Bericht door Marnix »

tja jammer maar niet geschoten is altijd mis ;)
Rens

Bericht door Rens »

Marnix schreef:tja jammer maar niet geschoten is altijd mis ;)
in dát geval: óp naar de 10.000ste posting op RF!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Plaats reactie