Geloofsbeleving

Rens

Bericht door Rens »

Toen Maria en ik in een ándere topic schreven over hoe wij het geloof belééfden, werden wij terechtgewezen. Je mag niet over "beleven" van de Schriften spreken, maar over het theologische van de Schriften.

En hier is dus een topic over geloofsbeléving, zonder dat iemand zich daaraan stoort of te kennen geeft dat je het moet hebben over het theologische van de Schriften................merkwaardig....................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Rens schreef:Toen Maria en ik in een ándere topic schreven over hoe wij het geloof belééfden, werden wij terechtgewezen. Je mag niet over "beleven" van de Schriften spreken, maar over het theologische van de Schriften.

En hier is dus een topic over geloofsbeléving, zonder dat iemand zich daaraan stoort of te kennen geeft dat je het moet hebben over het theologische van de Schriften................merkwaardig....................

Rens, geloof zijnde niet alleen kennis, maar ook vertrouwen, mag je, of liever gezegd, moet je het geloof beleven. En daar mag je, nee moet je, beslist over kunnen praten.

Weest altijd bereid een antwoord te geven aan degenen die vragen naar de hoop die in je leeft....(even uit het hoofd)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Jan, Jans en de kinderen

Bericht door Jan, Jans en de kinderen »

Wij als onkerkelijke familie lezen al een tijd mee.
Nu we dit zien vragen we ons af: is dit nu zo'n kerkelijke rechtbank waar Marnix voor staat zoas in de vaderlandse geschiedenisboekjes. Hij moet z'n geloof afzweren want anders loopt het slecht af.
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Jan, Jans en de kinderen schreef:Wij als onkerkelijke familie lezen al een tijd mee.
Nu we dit zien vragen we ons af: is dit nu zo'n kerkelijke rechtbank waar Marnix voor staat zoas in de vaderlandse geschiedenisboekjes. Hij moet z'n geloof afzweren want anders loopt het slecht af.
Nou, daar lijkt het wel een beetje op he? Jammer hoor, want het is niet aan mensen om een ander te veroordelen! Gelukkig is er een God die weet wat er in ons leeft!
Het lijkt me voor jullie wel vreemd/ raar om dit te lezen. En daardoor te zien dat ook binnen kerkelijke/ reformatorische kringen zoveel verschillen zijn...
We stralen hierdoor nu niet direct een positief beeld uit, of heb ik dat mis?
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Adrianus schreef:
Marnix schreef:Adrianus, veroordelen is geen goed recht van een ruime meerderheid ;) En ik heb geen moeite me aan traditie, leer en kerk te houden, alleen staat de Bijbel daar bij mij wel boven... en in mijn kerk zijn de tradities enzo gewoon wat anders.
Kijk, op deze manier blijft het mis gaan met jou op refoforum. Jij ziet de opvattingen omtrent leer en leven binnen de werkelijke doelgroep van dit forum als een traditie die gelijkwaardig is aan opvattingen binnen de GKV. Dat beeld wordt door de werkelijke doelgroep van dit forum echter niet gedeeld. Jouw voortdurende stroom aan postings waaraan dat beeld wel ten grondslag ligt zijn is daarmee feitelijk één grote provocatie die soms heftige reacties uitlokt. Zie je dat nou niet in of vind je provoceren eigenlijk wel aangenaam, die vraag staat voor mij nog open.
Bijzonder Adrianus...
In een ander topic (over G.P.P. Burggraaf) verketter jij Ds. Simons. Daar wordt op gereageerd door enkele mensen. Daar doe jij dan het zwijgen toe. Vreemd.
Is het jouw niet wel eens door je gedachten geschoten dat het gedeelte waar jij Marnix mee om zijn oren slaat voor jou ook zou kunnen gelden? Ik bedoel dan:
"stroom aan postings waaraan dat beeld wel ten grondslag ligt zijn is daarmee feitelijk één grote provocatie die soms heftige reacties uitlokt. Zie je dat nou niet in of vind je provoceren eigenlijk wel aangenaam, die vraag staat voor mij nog open"
Dat vraag ik me ook wel eens af ten opzichte van jouw, Adrianus.
Kislev

Bericht door Kislev »

Jan, Jans en de kinderen schreef:Wij als onkerkelijke familie lezen al een tijd mee.
Dat bedoel ik nou. :?
Gian

Bericht door Gian »

Wat een leutertopic.

Ik zou de oppossitie willen vragen met zaken te komen die hout snijden. Tot nu toe las ik niet meer dan wat vage dingen over levensstijl.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Gian schreef:. . . de oppossitie . . .
wie bedoel je hier nu eigenlijk precies ?
Rens

Bericht door Rens »

Gian schreef:Wat een leutertopic.
te veel azijn gedronken???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Nee, dat is dit niet. Maar eenmaal zal Marnix, maar ook jullie en wij, verschijnen moeten voor de Rechter van hemel en van aarde. Het is te hopen dat dan de goede strijd gestreden is en de juiste Advocaat gevonden is. En zolang je hier op aarde nooit iets van Gods recht begrepen hebt, zal je niets kunnen met een gericht dat aanstaande is. En heb je dus ook geen Advocaat nodig.
Adorote

Bericht door Adorote »

Als wij voor die rechterstoel zullen staan met niets maar dan ook helemaal niets is het Genade alleen,zo als de moordenaar aan het Kruis.

Hij zal vragen heb je mijn wil gedaan meer niet , en Hij weet of wij echt in Hem geloofd en nagevolgd hebben of niet.

En al die kerkjes waar men zich hier op het ondermaanse zo druk over maakt heeft Hij geen enkele boodschap aan , daar er maar een Kerk is de Kerk van Jezus Christus en Zijn Leer van af de Heilige Apostelen af; zie Nicea wat door heel de Christenheid wordt beleden ; kortom;

CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS TRIUMPHAT
Adrianus

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gian

Bericht door Gian »

Erasmiaan schreef:
...... en de juiste Advocaat gevonden is. ..... iets van Gods recht begrepen hebt....... een gericht dat aanstaande is. ..... ook geen Advocaat nodig.
Hier snappen de meeste buitenstaanders niks van hoor.
De meeste mensen weten amper wat Jezus is, en waarom er niet gewoon 1 God is, laat staan dat we Hem advocaat noemen of iets derglijks.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

:?:
Als u zich [bij Reforum] aanmeldt verklaart u:
- Te behoren tot de Gereformeerde Gezindte, de Grondslag te onderschrijven en te staan in de lijn van de Reformatie en de Nadere Reformatie.
- Lid te zijn van één van de bovengenoemde kerkgenootschappen.
- Kennis te hebben genomen van het bovenstaande [de forumregels] en daarmee akkoord te gaan.
Jan, Jans en de kinderen

Bericht door Jan, Jans en de kinderen »

Erasmiaan schreef:
Nee, dat is dit niet. Maar eenmaal zal Marnix, maar ook jullie en wij, verschijnen moeten voor de Rechter van hemel en van aarde. Het is te hopen dat dan de goede strijd gestreden is en de juiste Advocaat gevonden is. En zolang je hier op aarde nooit iets van Gods recht begrepen hebt, zal je niets kunnen met een gericht dat aanstaande is. En heb je dus ook geen Advocaat nodig.
We hebben ons er in proberen te verdiepen, maar dit gaat echt boven onze pet. Iemand uit het gezin moest een werkstuk maken over een wereldgodsdient en christendom gekozen. Wat we begrijpen is dat die denken dat als je in christus gelooft je in de hemel komt. Maar het is nogal inegeikkeld. Want we dacht dat RoomsKatholiek een aparte godsdienst is, maar dat is niet zo, want die geloven dat ook wel. Maar wat hier nu staat is heel anders. Is dit niet een ander geloof of zo. Want christus staat hier weer niet bij. Wel een Rechter en een Advocaat.
Plaats reactie