Gegroet Vaarwel.

Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

jvdg schreef:In sommige reacties bespeur ik een vorm van het niet kunnen of willen accepteren van afwijkende meningen.

In dat geval moet men geen deelnemer van een forum willen zijn welke ruimte laat voor die afwijkende meningen.
het probleem is niet het bestaan van verschillende meningen of inzichten, probleem is dat een aantal users zelf niet tot de doelgroep behoord en vervolgens de doelgroep aanvalt en daarnaast voortdurend de grenzen zoekt te overschrijden die voor de doelgroep zelf heel normaal en logisch zijn en ook niet ter discussie staan
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Mona Lisa schreef:
Adorote schreef:Maar wat is de juiste leer,ook binnen de gereformeerde gezindte van de nadere reformatie zijn behoorlijke verschillen en is men het niet eens,dus zo heeft iedereen zijn/haar juiste leer.Ook is het zo dat dit forum van Hervormde oorsprong is ter rechterzijde binnen de NHK/PKN.Leergezag en een leer kan alleen maar als men daadwerkelijk een is , anders niet.
Dat men discussie heeft (of zou kunnen hebben) over zaken binnen de grenzen van de kerkverbanden zoals genoemd in de forumregels is geen probleem. Daar is dit forum voor bedoeld. Probleem is dat een aantal mensen voortdurend pogingen doet die grenzen op te zoeken en waar mogelijk te overschrijden. Voor degenen die wel binnen die grenzen (nogmaals, die worden gevormd door de kerken in de forumregels dus er is ruim voldoende breedte voor discussie) willen blijven is er nauwelijks nog de gelegenheid tot een goede discussie te komen.

Dat het forum van Hervormde oorsprong zou zijn is ten dele waar. Dat het "ter rechterzijde binnen de NHK/PKN" zou staan of gestaan hebben klopt niet. Er was sprake van een tweetal forum-opperhoofden, de één NHK en later Hersteld Hervormd, de ander GGiN. Dat geeft heel mooi de bandbreedte aan waarbinnen het forum zou moeten functioneren.
Realiseer je je wel dat je met het bovengenoemde veel integere forummers uit andere gemeenten en denominaties buiten sluit?
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Breekijzertje schreef:
Mona Lisa schreef:
Breekijzertje schreef:Als oud-OSW-er vind ik dit een prima forum.
dat begrijp ik Breekschroot, je hebt op OSW niet anders gedaan dan griepen en hier doe je hetzelfde
Dat is een grove aantijging........deze insinuatie dient u per omgaande terug te nemen......... :x
hahaha, jij bent niet veranderd en ik ook niet, op OSW hadden we deze diskussie ook al
geledu

Bericht door geledu »

Duidelijke taal, Mona Lisa !!
Rens

Bericht door Rens »

Mona Lisa schreef:
Breekijzertje schreef:Als oud-OSW-er vind ik dit een prima forum.
dat begrijp ik Breekschroot, je hebt op OSW niet anders gedaan dan griepen en hier doe je hetzelfde
nou ja, mag ik iets "in de groep gooien"??

We hebben zojuist een periode van onzinnige, en soms wáánzinnige topics en dito reacties te verwerken gekregen.

Laten we nu zo langzamerhand weer eens terugkeren naar de basis, of wel in goed hollands: "back to the basis", soms gelardeerd met wat jolijt, omdat de boog niet altijd gespannen kan staan.

Dus ga nu niet zélf de fout in door terug te trappen naar forummers!!

Want in dát geval geldt: de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet.

Laten we de algemene vrede doen terugkeren, en open zélf ook eens serieuze topics ipv te gaan zitten hakken svp............

dat er één of twee mensen zijn die wel eens de boel een spiegel voorhouden, geeft niet het recht, in het kader dat de boodschap onverteerbaar is, de boodschapper dan maar te "killen"
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Breekijzertje schreef:
Mona Lisa schreef:
Adorote schreef:Maar wat is de juiste leer,ook binnen de gereformeerde gezindte van de nadere reformatie zijn behoorlijke verschillen en is men het niet eens,dus zo heeft iedereen zijn/haar juiste leer.Ook is het zo dat dit forum van Hervormde oorsprong is ter rechterzijde binnen de NHK/PKN.Leergezag en een leer kan alleen maar als men daadwerkelijk een is , anders niet.
Dat men discussie heeft (of zou kunnen hebben) over zaken binnen de grenzen van de kerkverbanden zoals genoemd in de forumregels is geen probleem. Daar is dit forum voor bedoeld. Probleem is dat een aantal mensen voortdurend pogingen doet die grenzen op te zoeken en waar mogelijk te overschrijden. Voor degenen die wel binnen die grenzen (nogmaals, die worden gevormd door de kerken in de forumregels dus er is ruim voldoende breedte voor discussie) willen blijven is er nauwelijks nog de gelegenheid tot een goede discussie te komen.

Dat het forum van Hervormde oorsprong zou zijn is ten dele waar. Dat het "ter rechterzijde binnen de NHK/PKN" zou staan of gestaan hebben klopt niet. Er was sprake van een tweetal forum-opperhoofden, de één NHK en later Hersteld Hervormd, de ander GGiN. Dat geeft heel mooi de bandbreedte aan waarbinnen het forum zou moeten functioneren.
Realiseer je je wel dat je met het bovengenoemde veel integere forummers uit andere gemeenten en denominaties buiten sluit?
Ja uiteraard, je maakt een keuze voor een doelgroep, zie de forumregels, en daar is het forum voor. Ik ga ook niet op een Pinkstergemeente-forum aanmelden en dan voortdurend zeuren en klagen dat ze het verkeerd zien. Zij hebben een andere doelgroep waar ik weer niet in thuishoor.
Rens

Bericht door Rens »

We are all wounded at Wounded Knee.........puriteinen, midden-orthodoxie, rekkelijken, superzwaren, vederlichten...........

kortom:

"We are áll wounded" door alles wat er in de afgelopen dag aan kretelogie is neergeschreven..................
Moderatorbericht:
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Marnix schreef:
Tiberius schreef:
Marnix schreef:Ik vind het hier overigens helemaal niet onreformatorisch wat betreft leer.
Deze opmerking zegt meer over jouw interpretatie van het woord "reformatorisch" dan van de geplaatste postings.
En van jou interpretatie. Dus, wie bepaalt nou wat reformatorisch is? Ik vindt het wel, jij vindt het niet, dus we kijken blijkbaar anders daar tegenaan....
Dat is best wel duidelijk hoor. Ik zeg het nog maar eens. De kerkverbanden in de forumregels geven de grenzen aan. Dan zijn er nog genoeg interpretatieverschillen en andere inzichten mogelijk maar discussie over zaken die buiten die grenzen liggen is in ieder geval niet nodig.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mona Lisa schreef:
jvdg schreef:In sommige reacties bespeur ik een vorm van het niet kunnen of willen accepteren van afwijkende meningen.

In dat geval moet men geen deelnemer van een forum willen zijn welke ruimte laat voor die afwijkende meningen.
het probleem is niet het bestaan van verschillende meningen of inzichten, probleem is dat een aantal users zelf niet tot de doelgroep behoord en vervolgens de doelgroep aanvalt en daarnaast voortdurend de grenzen zoekt te overschrijden die voor de doelgroep zelf heel normaal en logisch zijn en ook niet ter discussie staan
Helemaal mee eens. Het is zeer vermoeiend om alles en alles te moeten verdedigen onder mensen bij wie je dit niet zou verwachten.
Mona Lisa schreef:Ik ga ook niet op een Pinkstergemeente-forum aanmelden en dan voortdurend zeuren en klagen dat ze het verkeerd zien. Zij hebben een andere doelgroep waar ik weer niet in thuishoor.
Lees voor "Pinkstergemeente" ook "GKV"...
Het droevigste is echter wanneer mensen uit de achterban menen te moeten schoppen tegen wat voor velen uit die achterban heilig is en zich dan een houding aanmeten of ze ook werkelijk niet begríipen hoe je op het idéé komt om er zóó over te denken.
:oops:
Arretje

Bericht door Arretje »

Mona Lisa, noem jij eens een topic waarvan jij vindt dat er over de schreef wordt gegaan? Over het algemeen vind ik dat er best open over allerlei dingen wordt gediscusieerd. Maar ik krijg nu een beetje het idee dat je wil dat iedereen het met iedereen eens is. Als dit niet klopt moet je het maar zeggen.
Zelfs in de plaatselijke kerk heb je tussen leden onderling al zoveel nuance-verschillen, maar dat hoeft geen belemmering te zijn om in onderlinge liefde een gemeente te vormen. Is het dan zo moeilijk om op een forum als dit, waar zoveel verschillende kerkverbanden bij elkaar komen elkaar in zijn waarde te laten? Misschien moeten we eens kijken wat ons samenbindt in plaats van alle verschillen op te zoeken.
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Rens schreef:nou ja, mag ik iets "in de groep gooien"??

We hebben zojuist een periode van onzinnige, en soms wáánzinnige topics en dito reacties te verwerken gekregen.

Laten we nu zo langzamerhand weer eens terugkeren naar de basis, of wel in goed hollands: "back to the basis", soms gelardeerd met wat jolijt, omdat de boog niet altijd gespannen kan staan.

Laten we de algemene vrede doen terugkeren, en open zélf ook eens serieuze topics ipv te gaan zitten hakken svp............

dat er één of twee mensen zijn die wel eens de boel een spiegel voorhouden, geeft niet het recht, in het kader dat de boodschap onverteerbaar is, de boodschapper dan maar te "killen"
"in de groep is gooien" is een forum voor bedoeld

Het heet Refoforum en ik zie in de Forumregels voor wie die forum bedoeld is en wat je zou kunnen verwachten. Als je dan vervolgens in de topics gaat lezen zie je dat het niet spoort. Ik ben trouwens blijkbaar niet de enige die dat denkt. En ik heb de moeite genomen daarover m'n mening een keer te geven hoewel ik me had voorgenomen daarover niks meer te zeggen.

Zelf topics openen heb ik genoeg gedaan. Ik wil juist wat afstand nemen. Voor deze keer heb ik me echter laten verleiden om wat te roepen over de richting die ik het forum op zie gaan.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Arretje schreef:Is het dan zo moeilijk om op een forum als dit, waar zoveel verschillende kerkverbanden bij elkaar komen elkaar in zijn waarde te laten?
Wat bedoel je met 'in zijn waarde laten'?
Arretje schreef:Misschien moeten we eens kijken wat ons samenbindt in plaats van alle verschillen op te zoeken.
Er zíjn verschillen. En die zijn te belangrijk om onder tafel te vegen.
Arretje

Bericht door Arretje »

Afgewezen schreef:
Mona Lisa schreef:

Helemaal mee eens. Het is zeer vermoeiend om alles en alles te moeten verdedigen onder mensen bij wie je dit niet zou verwachten.
Mona Lisa schreef:Ik ga ook niet op een Pinkstergemeente-forum aanmelden en dan voortdurend zeuren en klagen dat ze het verkeerd zien. Zij hebben een andere doelgroep waar ik weer niet in thuishoor.
Lees voor "Pinkstergemeente" ook "GKV"...
Het droevigste is echter wanneer mensen uit de achterban menen te moeten schoppen tegen wat voor velen uit die achterban heilig is en zich dan een houding aanmeten of ze ook werkelijk niet begríipen hoe je op het idéé komt om er zóó over te denken.
:oops:
Is het dan niet gewoon beter om die discussie dan te stoppen, i.p.v. je er in vast te bijten? Volgens mij bereik je elkaar nooit op de manier zoals je zou willen. Daar is een forum gewoon niet geschikt voor. Ik heb al zovaak gemerkt dat er langs elkaar heen wordt gepraat omdat misschien net iets niet helemaal goed wordt verwoord. Dat is gewoon de zwak van een forum.
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Arretje

Bericht door Arretje »

Afgewezen schreef:
Arretje schreef:Is het dan zo moeilijk om op een forum als dit, waar zoveel verschillende kerkverbanden bij elkaar komen elkaar in zijn waarde te laten?
Wat bedoel je met 'in zijn waarde laten'?
Arretje schreef:Misschien moeten we eens kijken wat ons samenbindt in plaats van alle verschillen op te zoeken.
Er zíjn verschillen. En die zijn te belangrijk om onder tafel te vegen.
Met "in zijn waarde laten" bedoel ik eens eerlijk bekijken hoe die ander aan die standpunten komt en er ook respect voor kunt opbrengen, ook al ben je het er niet helemaal mee eens. Ik snap ook best dat je het niet met iedereen eens kunt zijn, dat zei ik net ook al. En die verschillen hoef je ook absoluut niet onder de tafel te vegen, maar elkaar overtuigen op een forum is volgens mij een erg lastige taak (of misschien wel onmogelijk... :wink: )
Rens

Bericht door Rens »

Mona Lisa schreef:
Rens schreef:nou ja, mag ik iets "in de groep gooien"??

. Als je dan vervolgens in de topics gaat lezen zie je dat het niet spoort. .
dat IK niet spoor, dat mag algemeen bekend zijn........ :mrgreen: ......maar laten we wél wezen...............dáár waar twéé mensen bijeen zijn, zie je al verschillen in opvatting...zélfs al komen ze uit één en dezelfde dorpsgemeente!! Laat staan met zo'n hele club ongeregeld wat zich tezamen Refofoummers noemt................van de linkerflank van de meest "lichte" kerk tot en met de rechterflank van de meest "zware kerk..............voer voor psychologen en spekkie voor het bekkie van elke foummer om eens lekker de tanden te zetten in allerhande topics..........

NOU, éN???????

Laten we nu maar overgaan tot de orde van de dag, en nou niet gaan dóórmekkeren aub.............

scribenten van dergelijke postings kunnen het ook allemaal niet meer bijbenen wat er allemaal binnen enkele minuten hier neergepoot wordt.........................
Moderatorbericht:
Gesloten