Foto van het interieur kerk.

Adorote

Foto van het interieur kerk.

Bericht door Adorote »

Plaats een foto van het interieur van de kerk waar je ter kerk gaat, dus niet buitenkan maar binnenkant.
Rens

Re: Foto van het interieur kerk.

Bericht door Rens »

Adorote schreef:Plaats een foto van het interieur van de kerk waar je ter kerk gaat, dus niet buitenkan maar binnenkant.
aan jou de eer om de eerste te plaatsen...................

maar wil je er alsjeblieft rekening mee houden dat er kerkenraden zijn, die "not amused" zijn als er foto's van de kerk (binnen en/of buiten) op een openbare site worden geplaatst..........

heb begrip hiervoor Adorote................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marnix

Bericht door Marnix »

Enjoy :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marnix op 21 apr 2007, 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mooie kerk........
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Marnix

Bericht door Marnix »

Ja he, ik vindt zoiets toch wel meer sfeer enzo hebben dat veel nieuwe gereformeerde kerken. Ben er blij mee.. en de ligging is ook zo mooi, midden in het centrum, op een plein... op koopzondag allemaal winkelende mensen in de stad enzo... wat parkeren betreft niet optimaal, maar het geeft zoveel mogelijkheden.

En dat is ook hard nodig. Hier 1,5 filmpje (1 is niet goed geexporteerd want die stopt halverwege) die dat laten zien.

http://video.gkv-arnhem.nl/Vriendendienst_02_medium.wmv
http://video.gkv-arnhem.nl/Vriendendien ... 007_04.WMV
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Marnix schreef:Ja he, ik vindt zoiets toch wel meer sfeer enzo hebben dat veel nieuwe gereformeerde kerken. Ben er blij mee.. en de ligging is ook zo mooi, midden in het centrum, op een plein... op koopzondag allemaal winkelende mensen in de stad enzo... wat parkeren betreft niet optimaal, maar het geeft zoveel mogelijkheden.
"Koopzondag" hebben wij hier gelukkig geen last van........ :)
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Marnix

Bericht door Marnix »

Mariavt schreef:
Marnix schreef:Ja he, ik vindt zoiets toch wel meer sfeer enzo hebben dat veel nieuwe gereformeerde kerken. Ben er blij mee.. en de ligging is ook zo mooi, midden in het centrum, op een plein... op koopzondag allemaal winkelende mensen in de stad enzo... wat parkeren betreft niet optimaal, maar het geeft zoveel mogelijkheden.
"Koopzondag" hebben wij hier gelukkig geen last van........ :)
Wij wel maar tegelijkertijd is het wel een uitdagingen, er lopen allemaal mensen in de stad die God niet kennen... en ze komen zo langs je kerk lopen. Deuren open, gastvrij zijn, uitnodigend... laat die mensen maar binnen komen met als idee: He, een kerkdienst, ben wel benieuwd hoe dat is.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Benieuwd of er nog meer kerk(interieurs) komen........ :roll:

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dan moet je even de GBS kalenders inscannen. :wink:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Tiberius schreef:Dan moet je even de GBS kalenders inscannen. :wink:
Ja, moet je hem wel hebben.......... :wink:
En trouwens, ík heb het topic over kerkinterieurs niet geopend.......... :?

wim

Bericht door wim »

Laatst gewijzigd door wim op 21 apr 2007, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Eppie

Bericht door Eppie »

Marnix schreef:Enjoy :)
Is die grote grijze [grauwe] koepel in Arnhem jullie kerk? En is deze koepel in Groningen, Breda en Haarlem ook een GKV kerk?

Leuk ik had er heel iets anders in gezocht. [Nooit in geweest tot mijn grote schande]
Maar wie ben ik?
Rens

Bericht door Rens »

Eppie schreef:
En is deze koepel in Haarlem ook een GKV kerk?
Nee, de GKv in Haarlem is gevestigd in een voormalige bioscoop aan het Frans Halsplein. Bioscoop heette, heel toepasselijk, de Frans Hals Bioscoop.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
wijkie

Bericht door wijkie »

Kijk maar op: Ger. Gem. Apeldoorn
Marnix

Bericht door Marnix »

Eppie schreef:
Is die grote grijze [grauwe] koepel in Arnhem jullie kerk? En is deze koepel in Groningen, Breda en Haarlem ook een GKV kerk?

Leuk ik had er heel iets anders in gezocht. [Nooit in geweest tot mijn grote schande]
Heej, ik denk dat we de enige GKV-kerk zijn die een Koepelkerk hebben.

Op deze locatie stond vroeger een Roomse kerk. Omdat Arnhem in de 17e eeuw flink groeide en een Hervormd bolwerk werd, en de Gele Rijders (cavalrie-divisie) vlak bij Arnhem werd gestationeerd, kon de Grote Kerk (of Eusebiuskerk) de toeloop van hervormde mensen niet meer aan. Men kreeg toestemming een tweede kerk te bouwen, de Koepelkerk, met 900 zitplaatsen. Deze werd in 1837 voltooid. Na de tweede wereldoorlog is het aantal hervormden flink gedaald en komt het gebouw leeg te staan. In 1961 wordt het verkocht aan de vrijgemaakte kerk.

De koepelkerken in Nederland zijn volgens mij allemaal hervormd en ook deze kerk was dat van origine. Bij mijn weten is dit de enige die nu eigendom is van een gereformeerde kerk. Het orgel is van Naber en Quellhorst, in de tweede wereldoorlog ernstig beschadigd door een bominslag in het dak boven het orgel, waardoor wind en regen vrij spel hadden.... het orgel is twee keer gerestaureerd. De kerk staat op de momumentenlijst.

Voor de orgelliefhebbers, hier kan je meer specificaties vinden:

http://home.hetnet.nl/~ben-walters/orge ... lkerk.html
Plaats reactie