Wat valt er te melden over jouw kookkunsten?

Marnix

Bericht door Marnix »

Mijn omeletten, met melk, in een pan met deksel erop en niet omdraaien, zijn beroemd :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
myster

Bericht door myster »

Toen ik bij mammies pappot wegging, kon ik alleen een eitje koken en pannenkoeken bakken. Maar daar kun je dus niet de hele tijd op leven. Menu eerst aangevuld met koeken, later met ijs, maar op een gegeven moment had ik zin in een gewone maaltijd met aardappelen, groente en vlees. Nou, het vlees was makkelijk: gehakt (alleen het eitje vergeten). De aardappelen en de spinazie had ik in de grootste pan gedaan die ik had. Boordevol met water gedaan, opgezet en toen even gaan zwemmen bij de dijk. toen ik terugkwam, was er nog een klein restje water over. Het was misschien niet de lekkerste maaltijd, maar ik had wel zelf gekookt!
Nu, na jarenlang de kunst afgekeken te hebben van en onderwezen door mijn dametje, kan ik met gepaste trots zeggen dat ik goed kan koken.
Adorote

Bericht door Adorote »

Een echte vent kan voortreffelijk koken; koken is een mannen beroep.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

myster schreef:Toen ik bij mammies pappot wegging, kon ik alleen een eitje koken en pannenkoeken bakken. Maar daar kun je dus niet de hele tijd op leven. Menu eerst aangevuld met koeken, later met ijs, maar op een gegeven moment had ik zin in een gewone maaltijd met aardappelen, groente en vlees. Nou, het vlees was makkelijk: gehakt (alleen het eitje vergeten). De aardappelen en de spinazie had ik in de grootste pan gedaan die ik had. Boordevol met water gedaan, opgezet en toen even gaan zwemmen bij de dijk. toen ik terugkwam, was er nog een klein restje water over. Het was misschien niet de lekkerste maaltijd, maar ik had wel zelf gekookt!
Nu, na jarenlang de kunst afgekeken te hebben van en onderwezen door mijn dametje, kan ik met gepaste trots zeggen dat ik goed kan koken.
Leuk verhaal.... :D
Rens

Bericht door Rens »

Morgen, zaterdag, ga ik mijn absolute specialiteit bereiden voor mijn lief:

Een visschotel met zalm, div. witvis, garnalen en kabeljauw.

(de grote viskraam in Ede heeft nogal opzienbare aanbiedingen in deze vissoorten)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
helma

Re: Wat valt er te melden over jouw kookkunsten?

Bericht door helma »

Breekijzertje schreef:Die van mij bevinden zich in ieder geval beneden het vriespunt.
Ben jaloers op goede koks.
jij hebt in ieder geval wel topic-kunsten :wink:

die brengen mensen soms op het kookpunt :mrgreen:
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

helma schreef:
Breekijzertje schreef:Die van mij bevinden zich in ieder geval beneden het vriespunt.

Tja.....dat ligt aan de reaguurders...njet aan mij........
Rens

Bericht door Rens »

Breekijzertje schreef:
helma schreef:

Tja.....dat ligt aan de reaguurders...njet aan mij........
Njet??? Dan fungeer jij zeker als brandspiritus om het vuurtje nóg verder op te stoken na 't eerst aangeblazen te hebben............
Moderatorbericht:
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Ik ben een absolute kookkluns.

Maarrr, mijn man is erger :mrgreen:
Die komt uit dienst; daar gooiden ze blikken zonder etiket in een grote pan met kokend water.
Allemaal een blik uitzoeken, daar moest je het mee doen.
Geweldig gekookt weer met elkaar!

Het systeem heeft hij ongeveer zo aangehouden. :)
Adorote

Bericht door Adorote »

De meldingen over de kookkunst zijn wat aan de magere kant.
Adorote

Bericht door Adorote »

Rens schreef:Morgen, zaterdag, ga ik mijn absolute specialiteit bereiden voor mijn lief:

Een visschotel met zalm, div. witvis, garnalen en kabeljauw.

(de grote viskraam in Ede heeft nogal opzienbare aanbiedingen in deze vissoorten)
Als het maar zalm is uit de Linge.
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik kan wel goed koken heb het mezelf gewoon geleerd en je moet er gevoel voor hebben :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

Adorote schreef:De meldingen over de kookkunst zijn wat aan de magere kant.
de inhoudelijke reacties die recht doen aan dit topic zijn van de hand van Adorote wat aan de magere kant..............zeg maar 0,00
Moderatorbericht:
Adorote

Bericht door Adorote »

Rens schreef:
de inhoudelijke reacties die recht doen aan dit topic zijn van de hand van Adorote wat aan de magere kant..............zeg maar 0,00
Goed mager zijn en 0,00 vet aan het lijf hebben is perfekt en dat perfekte hou ik graag zo totaal.
Rens

Bericht door Rens »

Adorote schreef:
Rens schreef:
Goed mager zijn en 0,00 vet aan het lijf hebben is perfekt en dat perfekte hou ik graag zo totaal.
als je nu gewoon zegt dat je niet kúnt koken, en het ook nooit zal willen leren, dan zijn we al een flinke stap verder, en kun je dit topic verder overslaan.
Moderatorbericht:
Plaats reactie