Scheiding van kerk en staat
@ Mayflower..........
simpel vraagje:
kun je het even vertalen???
simpel vraagje:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
(is er een goede translator cq tolk in huis aanwezig)mayflower schreef:Sorry, maar dat is me op dit moment te veel werk.Rens schreef:@ Mayflower..........
simpel vraagje:
Moderatorbericht:
de gróétuhhhh, ik heb al dágenlang kromme TENEN gehad, nu ook nog eens kromme zínnen????Josephus schreef:Gewoon ff knippen en in een vertaalmachine. Deze bijvoorbeeld.Rens schreef:@ Mayflower..........
simpel vraagje:
Kromme zinnen moet je wel voor lief nemen.
Moderatorbericht:
De ENIGE reden dat de wet dus moord en doodslag en stelen verbiedt komt volgens jou door de kerk?rekcor schreef:Dit lijkt me toch een onmogelijke eis. Dan zou de staat dus alles (moord, doodslag, stelen etc) mogelijk moeten maken.Misschien niet helemaal wat je bedoelde met dit topic maar ik ben VOOR een scheiding van geloofsovertuiging en staat.
Bovendien is het in Nederland (gelukkig) nog wel wat anders gesteld dan in de USA. Wij zijn van de polder. Geen grote leiders hier, maar eindeloos overleggen en onderhandelen :mrgreen:.

Ik neem aan dat zelfs "heidenen" tegen moord en doodslag zijn.
Ik heb liever dat als bijvoorbeeld een 13 jarig meisje verkracht wordt en daardoor zwanger wordt van haar verkrachter zij het weg kan laten halen zodat daarna niet haar hele leven nog verder vernield is.J.C. Philpot schreef:Ik hoop dat je beseft dat mede ook de zonden van abortus en homohuwelijk Christus het leven heeft gekost. Wie heb je liever, Christus of de zonde?Lisa Ethan schreef:Ook al ben ik Christen ben ik voor abortus en voor het homohuwelijk
Als dat meisje goed begeleid zou worden dan zou ze haar kindje in álle liefde kunnen opvoeden ook al is ze nog zo jong. Dát ze zo jong verkracht is, geeft nog geen reden tot abortus ............Lisa Ethan schreef:
Ik heb liever dat als bijvoorbeeld een 13 jarig meisje verkracht wordt en daardoor zwanger wordt van haar verkrachter zij het weg kan laten halen zodat daarna niet haar hele leven nog verder vernield is.
Abortus is puur moord van het jonge leven dat de Heere heeft geschapen al is het dan op een ongebruikelijke manier.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Helemaal mee eens afgewezen..........Afgewezen schreef:Als je je kind vermoordt, is je leven pas écht vernield...Lisa Ethan schreef:Ik heb liever dat als bijvoorbeeld een 13 jarig meisje verkracht wordt en daardoor zwanger wordt van haar verkrachter zij het weg kan laten halen zodat daarna niet haar hele leven nog verder vernield is.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
@ Lisa Ethan..........
duizenden malen beter is het om, hoe zwaar de mentale last ook moge zijn, het ongeboren leven in de moederschoot NIET te doden, maar het ter wereld te laten komen, om, daarna, ter liefdevolle adoptie af te staan (desnoods).
evenzo zie je gebeuren dat een tienermeisje, na verkrachting zwanger te zijn geworden, het kindje geboren liet worden onder liefdevolle zorg omringd door menige ter zake kundige, medici en niet-medici, en later tóch een liefdevolle, warme en hechte band groeide tussen moeder en kind.
belangrijk is de setting waarin het zwangere meisje wordt opgevangen!!
wordt het min of meer aan haar lot overgelaten, dan zijn de rampen voor haar niet meer te overzien.
het lévende kindje kan héél goed de zware en diepe vernederingen, pijn en emotionele ontreddering kunnen verzachten als een balsem, waarbij te állen tijde op de de Heere gewezen mag, nee, MOET worden.
duizenden malen beter is het om, hoe zwaar de mentale last ook moge zijn, het ongeboren leven in de moederschoot NIET te doden, maar het ter wereld te laten komen, om, daarna, ter liefdevolle adoptie af te staan (desnoods).
evenzo zie je gebeuren dat een tienermeisje, na verkrachting zwanger te zijn geworden, het kindje geboren liet worden onder liefdevolle zorg omringd door menige ter zake kundige, medici en niet-medici, en later tóch een liefdevolle, warme en hechte band groeide tussen moeder en kind.
wordt het min of meer aan haar lot overgelaten, dan zijn de rampen voor haar niet meer te overzien.
het lévende kindje kan héél goed de zware en diepe vernederingen, pijn en emotionele ontreddering kunnen verzachten als een balsem, waarbij te állen tijde op de de Heere gewezen mag, nee, MOET worden.
Moderatorbericht:
Ik zou toch de nuance willen aanbrengen dat het niet bij elke abortus om moord gaat. Hoewel er zeker (te) veel gevallen zijn, waarbij het weloverwogen en soms zelfs uit berekening gebeurt, zijn er ook genoeg meisjes en vrouwen die in redelijke shocktoestand tot zo'n beslissing komen, waarbij de rationaliteit er soms helemaal niet is en er dus eerder sprake is van doodslag. Ik kan me goed voorstellen dat die laatste gemoedstoestand aanwezig is bij een meisje dat zwangers is van haar verkrachter. Niet om ook maar iets goed te praten (daarvoor heb ik te veel sympathie voor de VBOK), maar niet elke vrouw die een abortus ondergaat is een kille moordenaar.Afgewezen schreef:Als je je kind vermoordt, is je leven pas écht vernield...Lisa Ethan schreef:Ik heb liever dat als bijvoorbeeld een 13 jarig meisje verkracht wordt en daardoor zwanger wordt van haar verkrachter zij het weg kan laten halen zodat daarna niet haar hele leven nog verder vernield is.
Nee hehe dat snap ik ook wel, maar het is en blijft doodslag en ik heb wel vaker gehoord via de vbok dat iem. die abortus heeft laten plegen later er áltijd verdriet om heeft gehad dát ze abortus had laten plegen, dáárom zeg ik ook dat zo'n meisje goed begeleid moet worden.Josephus schreef:
Ik zou toch de nuance willen aanbrengen dat het niet bij elke abortus om moord gaat. Hoewel er zeker (te) veel gevallen zijn, waarbij het weloverwogen en soms zelfs uit berekening gebeurt, zijn er ook genoeg meisjes en vrouwen die in redelijke shocktoestand tot zo'n beslissing komen, waarbij de rationaliteit er soms helemaal niet is en er dus eerder sprake is van doodslag. Ik kan me goed voorstellen dat die laatste gemoedstoestand aanwezig is bij een meisje dat zwangers is van haar verkrachter. Niet om ook maar iets goed te praten (daarvoor heb ik te veel sympathie voor de VBOK), maar niet elke vrouw die een abortus ondergaat is een kille moordenaar.
Helemaal met je eens hoor!Mariavt schreef:Nee hehe dat snap ik ook wel, maar het is en blijft doodslag en ik heb wel vaker gehoord via de vbok dat iem. die abortus heeft laten plegen later er áltijd verdriet om heeft gehad dát ze abortus had laten plegen, dáárom zeg ik ook dat zo'n meisje goed begeleid moet worden.
Zo'n meisje heeft al genoeg begeleiding nodig ZONDER het te moeten doen met een kind van een vieze verkrachter. Een foetus van een aantal weken is niet meer dan een eitje dat bevrucht is. Dat is nog helemaal geen leven.Mariavt schreef:Als dat meisje goed begeleid zou worden dan zou ze haar kindje in álle liefde kunnen opvoeden ook al is ze nog zo jong. Dát ze zo jong verkracht is, geeft nog geen reden tot abortus ............
Abortus is puur moord van het jonge leven dat de Heere heeft geschapen al is het dan op een ongebruikelijke manier.
Het is nog helemaal geen kind, waarom denk je dat die wet er is dat het over de zoveel maanden niet meer mag?Afgewezen schreef:Als je je kind vermoordt, is je leven pas écht vernield...
Liefdevolle adoptie? Dus zo'n kind, wat zelf nog een kind is met 13 jaar oud, moet dus maar haar jeugd weg gooien en al moeder worden en iedere keer als ze haar kind ziet het gezicht van haar verkrachter zien, of ze moet het afstaan ter adoptie wat nog veel moeilijker is voor een moeder. Je laat een moeder dan ontreddend achter waarop ze mogelijk pas echt door een hel gaat van overspannenheid en zich afvragen waar het kind en of alles goed is en zich later nog schuldig voelen over het afstaan van het kindje, zeker als ze later moeder wordt ook.Rens schreef:@ Lisa Ethan..........
Plus een kind ter adoptie af staan die later haar moeder zal zoeken ja mamma wie was mijn pappa: je pappa heeft mamma verkracht kindje, daarom heb ik je af gestaan ik kon het niet mentaal aan om je op te voeden daardoor.
Nee da's een veel beter plan dan abortie. Ja inderdaad ben het helemaal met je eens. (niet dus)
Precies. Er zijn al schuldgevoelens genoeg in de wereld. Abortie moet een keuze zijn. Het zou wat dat betreft beter zijn als mede Christenen zo'n keuze kunnen accepteren.Josephus schreef:Ik zou toch de nuance willen aanbrengen dat het niet bij elke abortus om moord gaat. Hoewel er zeker (te) veel gevallen zijn, waarbij het weloverwogen en soms zelfs uit berekening gebeurt, zijn er ook genoeg meisjes en vrouwen die in redelijke shocktoestand tot zo'n beslissing komen, waarbij de rationaliteit er soms helemaal niet is en er dus eerder sprake is van doodslag. Ik kan me goed voorstellen dat die laatste gemoedstoestand aanwezig is bij een meisje dat zwangers is van haar verkrachter. Niet om ook maar iets goed te praten (daarvoor heb ik te veel sympathie voor de VBOK), maar niet elke vrouw die een abortus ondergaat is een kille moordenaar.
Zodra een eitje bevrucht is, is er al leven