plus onderstaande foto van een gas-storm:

volgens NASA (de experts ter zake dus) zeggen dat de supernova zo'n 10.000.000 km over de grootste afstand is...............je zal het moeten lópen zeg.............jakobmarin schreef:Hoeveel kilometer of lichtjaar is zo'n explosie groot?
"volgens NASA" is de betreffende ster zo'n 3 miljoen jaar geleden geëxplodeerd (voor wat het waard is).........en de kleuren zijn puur zoals die door de Hubble-telescoop (die heel ver in de ruimte in is) worden waargenomen............Jongere schreef:Wanneer is die ster ontploft?
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat die kleuren later door wetenschappers zijn toegevoegd, maar ik weet niet of dat over alle foto's gaat of alleen de foto's die toen werden getoond.
De Hubble telescoop kan inderdaad waarnemen in het zichtbare golflengtegebied, maar eveneens buiten het zichtbare gebied, namelijk Infrarood en Ultraviolet.Jongere schreef: Ik heb trouwens wel eens gehoord dat die kleuren later door wetenschappers zijn toegevoegd, maar ik weet niet of dat over alle foto's gaat of alleen de foto's die toen werden getoond.
maarrrrrrrrrr, dan wél een photoshop waar je de ene verbijstering na de andere ondergaat over wat Gods Almacht allemaal heeft gewerkt!!!!!!!!!!Mona Lisa schreef:'t is meer photoshop dan hubble . . .
ik ben in eerste instantie meer onder de indruk van de photoshop-kwaliteiten van de plaatjes-bewerker bij de NASA, het versterken van bijvoorbeeld contrasten of inkleuren van dingen die buiten het zichtbare spectrum vallen is denk ik best nuttig maar hier lijkt mij het doel om mooie plaatjes te makenRens schreef:maarrrrrrrrrr, dan wél een photoshop waar je de ene verbijstering na de andere ondergaat over wat Gods Almacht allemaal heeft gewerkt!!!!!!!!!!Mona Lisa schreef:'t is meer photoshop dan hubble . . .