nieuw boek geloof & borderline door ervaringsdeskundige
nieuw boek geloof & borderline door ervaringsdeskundige
Als de modder maar zakt…
Het meeslepende en waargebeurde verhaal van Koosje, een jonge vrouw bij wie de diagnose borderline-persoonlijkheidsstoornis geconstateerd werd.
Op emotionele wijze doet zij verslag van haar voortdurende gevecht om crises te overleven, haar strijd tegen angst, onzekerheid en eenzaamheid en haar gevecht met zichzelf en het geloof.
Veel mensen hebben behoefte aan informatie. Dit boek probeert daarin te voorzien.
Tevens hoopt de auteur dat dit boek tot troost en bemoediging zal zijn voor iedereen die met deze ziekte geconfronteerd wordt.
Een indrukwekkend verhaal over de heftige confrontatie met borderline en de ingrijpende gevolgen daarvan.
Te bestellen bij http://www.freemusketeers.nl of http://www.koosje.net
Het meeslepende en waargebeurde verhaal van Koosje, een jonge vrouw bij wie de diagnose borderline-persoonlijkheidsstoornis geconstateerd werd.
Op emotionele wijze doet zij verslag van haar voortdurende gevecht om crises te overleven, haar strijd tegen angst, onzekerheid en eenzaamheid en haar gevecht met zichzelf en het geloof.
Veel mensen hebben behoefte aan informatie. Dit boek probeert daarin te voorzien.
Tevens hoopt de auteur dat dit boek tot troost en bemoediging zal zijn voor iedereen die met deze ziekte geconfronteerd wordt.
Een indrukwekkend verhaal over de heftige confrontatie met borderline en de ingrijpende gevolgen daarvan.
Te bestellen bij http://www.freemusketeers.nl of http://www.koosje.net
Laatst gewijzigd door Koosje op 12 apr 2007, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
tjónge.................waar kén ik dat toch van..."borderline" etc etc
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Niet om vervelend te doen. Een vriendin van vroeger van mij had het. Om gek van te worden. De ene keer ben je helemaal geweldig, hartsvriendinnetjes, de andere keer werd je de tent uit gescholden... :| en hoefde ze je nooit meer te zien...Kislev schreef:Gelukkig ken je het! Niet kennen en toch hebben is onleefbaar. Nu herken je dingen en kun je jezelf nog beetje corrigeren. Toch?Rens schreef:tjónge.................waar kén ik dat toch van..."borderline" etc etc

Laten we hier géén grappen en grollen over maken.Breekijzertje schreef:Merk jij daar wat van dan?Kislev schreef:Gelukkig ken je het! Niet kennen en toch hebben is onleefbaar. Nu herken je dingen en kun je jezelf nog beetje corrigeren. Toch?Rens schreef:tjónge.................waar kén ik dat toch van..."borderline" etc etc
Borderline is een serieuze en ernstige ziekte.
Laatst gewijzigd door jvdg op 12 apr 2007, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat laatste is de zwaarste vorm van borderline, en ik herken er zóveel in omdat ik er ook mee behept ben......vraag maar eens aan Maria wat ze af en toe met me te stellen heeft............Daphne schreef:Niet om vervelend te doen. Een vriendin van vroeger van mij had het. Om gek van te worden. De ene keer ben je helemaal geweldig, hartsvriendinnetjes, de andere keer werd je de tent uit gescholden... :| en hoefde ze je nooit meer te zien...Kislev schreef:Gelukkig ken je het! Niet kennen en toch hebben is onleefbaar. Nu herken je dingen en kun je jezelf nog beetje corrigeren. Toch?Rens schreef:tjónge.................waar kén ik dat toch van..."borderline" etc etcen dan weer de volgende week opbellen dat ze zoveel spijt had en of het weer goed kon worden. En zo begon t circus weer opnieuw...! Daphne is wel goed, maar niet gek. Na 3 jaar ben je dat echt spuug zat. Nu weet ik dat je in Borderline ontzettend veel gradaties hebt, maar zij kon zich écht niet corrigeren... of laat zeggen minimaal!
Tja, het is best wel eens moeilijk maar als je van elkaar houdt en de Heere geeft je kracht dan kom je er ook samen doorheen.Petrus schreef:Dat laatste is de zwaarste vorm van borderline, en ik herken er zóveel in omdat ik er ook mee behept ben......vraag maar eens aan Maria wat ze af en toe met me te stellen heeft............Daphne schreef:Niet om vervelend te doen. Een vriendin van vroeger van mij had het. Om gek van te worden. De ene keer ben je helemaal geweldig, hartsvriendinnetjes, de andere keer werd je de tent uit gescholden... :| en hoefde ze je nooit meer te zien...Kislev schreef:Gelukkig ken je het! Niet kennen en toch hebben is onleefbaar. Nu herken je dingen en kun je jezelf nog beetje corrigeren. Toch?Rens schreef:tjónge.................waar kén ik dat toch van..."borderline" etc etcen dan weer de volgende week opbellen dat ze zoveel spijt had en of het weer goed kon worden. En zo begon t circus weer opnieuw...! Daphne is wel goed, maar niet gek. Na 3 jaar ben je dat echt spuug zat. Nu weet ik dat je in Borderline ontzettend veel gradaties hebt, maar zij kon zich écht niet corrigeren... of laat zeggen minimaal!
Dat lijkt me echt zwaar vervelend. Zij houd echt niemand lang (een leven lang zoiets) te vriend. Lukt gewoon niet.Petrus schreef:Dat laatste is de zwaarste vorm van borderline, en ik herken er zóveel in omdat ik er ook mee behept ben......vraag maar eens aan Maria wat ze af en toe met me te stellen heeft............Daphne schreef:Niet om vervelend te doen. Een vriendin van vroeger van mij had het. Om gek van te worden. De ene keer ben je helemaal geweldig, hartsvriendinnetjes, de andere keer werd je de tent uit gescholden... :| en hoefde ze je nooit meer te zien...Kislev schreef:Gelukkig ken je het! Niet kennen en toch hebben is onleefbaar. Nu herken je dingen en kun je jezelf nog beetje corrigeren. Toch?Rens schreef:tjónge.................waar kén ik dat toch van..."borderline" etc etcen dan weer de volgende week opbellen dat ze zoveel spijt had en of het weer goed kon worden. En zo begon t circus weer opnieuw...! Daphne is wel goed, maar niet gek. Na 3 jaar ben je dat echt spuug zat. Nu weet ik dat je in Borderline ontzettend veel gradaties hebt, maar zij kon zich écht niet corrigeren... of laat zeggen minimaal!
Het ligt er ook maar nét aan of een ánder écht in haar geïnterreseerd is, en zich wil verdiepen wat borderline betekent voor de persoon in kwestie....want het is vaak voor de persoon zélf de grootste ramp...................Daphne schreef:
Dat lijkt me echt zwaar vervelend. Zij houd echt niemand lang (een leven lang zoiets) te vriend. Lukt gewoon niet.
Moderatorbericht:
Het is natuurlijk ook hoe je er zelf mee om gaat!!!
Bij mij zelf zie ik dat het soms goed gaat. En soms heb ik een terug val! Als je omgeving het weet dan regeren ze er anders op, dan wanneer ze het niet weten!
Ik ben zelf een type die enorm goed alleen kan zijn!!! Ik hoef zelf ook geen hordes vrienden te hebben! Zelf heb ik een aantal goede vriendinnen..... die ik al jaren goed ken! En dat gaat goed!
Het is ook erg lastig om te zeggen dat je geen behoefte heb aan contact met mensen die graag wel contact met je willen (nieuwe vrienden). Die uitdaging durf ik zelf nog niet aan!!!!
Maar wat Mariavt ook zegt, de Heere helpt je daar zeker in!! En dat ervaar ik zelf ook. (de ene keer meer als de andere keer).
Bij mij zelf zie ik dat het soms goed gaat. En soms heb ik een terug val! Als je omgeving het weet dan regeren ze er anders op, dan wanneer ze het niet weten!
Ik ben zelf een type die enorm goed alleen kan zijn!!! Ik hoef zelf ook geen hordes vrienden te hebben! Zelf heb ik een aantal goede vriendinnen..... die ik al jaren goed ken! En dat gaat goed!
Het is ook erg lastig om te zeggen dat je geen behoefte heb aan contact met mensen die graag wel contact met je willen (nieuwe vrienden). Die uitdaging durf ik zelf nog niet aan!!!!
Maar wat Mariavt ook zegt, de Heere helpt je daar zeker in!! En dat ervaar ik zelf ook. (de ene keer meer als de andere keer).
nou als jij 10keer in elkaar geslagen wordt door iemand... denk je bij de 11e keer ook toedeledokie, ik kies voor mezelf, toch?Rens schreef:Het ligt er ook maar nét aan of een ánder écht in haar geïnterreseerd is, en zich wil verdiepen wat borderline betekent voor de persoon in kwestie....want het is vaak voor de persoon zélf de grootste ramp...................Daphne schreef:
Dat lijkt me echt zwaar vervelend. Zij houd echt niemand lang (een leven lang zoiets) te vriend. Lukt gewoon niet.
Is het niet beter om je op de hoogte te stellen wat deze aandoening inhoudt, en niet zomaar pijlen af te schieten, het kan voor de persoon , zowel als voor de omgeving erg moeilijk zijn,een beetje begrip, en vooral kennis kan het functioneren een stuk verbeteren, dus neem en lees...Daphne schreef:Niet om vervelend te doen. Een vriendin van vroeger van mij had het. Om gek van te worden. De ene keer ben je helemaal geweldig, hartsvriendinnetjes, de andere keer werd je de tent uit gescholden... :| en hoefde ze je nooit meer te zien...Kislev schreef:Gelukkig ken je het! Niet kennen en toch hebben is onleefbaar. Nu herken je dingen en kun je jezelf nog beetje corrigeren. Toch?Rens schreef:tjónge.................waar kén ik dat toch van..."borderline" etc etcen dan weer de volgende week opbellen dat ze zoveel spijt had en of het weer goed kon worden. En zo begon t circus weer opnieuw...! Daphne is wel goed, maar niet gek. Na 3 jaar ben je dat echt spuug zat. Nu weet ik dat je in Borderline ontzettend veel gradaties hebt, maar zij kon zich écht niet corrigeren... of laat zeggen minimaal!
- JolandaOudshoorn
Ik ben het wel met je eens, daphne, zelf had ik ook een vriendin die alleen maar mij verweet dat ik niet genoeg tijd in haar stak. terwijl ik bijna iedere dag minstens een keer belde. Op een gegeven moment heb ik tegen haar gezegd: ik sta altijd voor je klaar, dat weet je, maar geef dat zelf aan, bel zelf. En toen had ik het helemaal gedaan. Later nog een keer geprobeerd en hetzelfde verhaal. Vriendschap moet van twee kanten komen. En je moet er zelf niet ongelukkig van worden. Dan is afstand nemen gewoon het beste. Dat gedt ook wanneer en psychisch allerlei motieven in mee spelen. Als ik deperssief ben, ben ik ook soms niet te harden en ook niet sociaal. Maar dat is geen excuus om iemand steeds maar weer de grond in te trappen. Bovendien, als je psychisch ziek ben, dan ben je nietgek en heb je dus nog steeds je verantwoordelijkheid, ook naar je omgeving toe.Daphne schreef:nou als jij 10keer in elkaar geslagen wordt door iemand... denk je bij de 11e keer ook toedeledokie, ik kies voor mezelf, toch?Rens schreef:Het ligt er ook maar nét aan of een ánder écht in haar geïnterreseerd is, en zich wil verdiepen wat borderline betekent voor de persoon in kwestie....want het is vaak voor de persoon zélf de grootste ramp...................Daphne schreef:
Ik weet, mijn Verlosser leeft