Beste mensen,
Onlangs ben ik verhuisd. Precies 1 straat verderop. Kliksafe stuurt mij nu een factuur van Euro 74.95. Helaas wordt het in de voorwaarden genoemd. Op mijn vraag wat er dan voor dienst geleverd wordt, is het antwoord dat er een 'monteur naar de wijkcentrale moet om het signaal om te zetten'? Wie kan mij e.e.a. in helder Nederlands uitleggen? Zijn deze kosten gerechtvaardigd?
ADSL verhuizing
Re: ADSL verhuizing
Mister schreef:Beste mensen,
Onlangs ben ik verhuisd. Precies 1 straat verderop. Kliksafe stuurt mij nu een factuur van Euro 74.95. Helaas wordt het in de voorwaarden genoemd. Op mijn vraag wat er dan voor dienst geleverd wordt, is het antwoord dat er een 'monteur naar de wijkcentrale moet om het signaal om te zetten'? Wie kan mij e.e.a. in helder Nederlands uitleggen? Zijn deze kosten gerechtvaardigd?
Bij het aangaan van je Kliksafe-contract (korter dan twee jaar dus blijkbaar) ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden (de "kleine lettertjes"). Die geven ondubbelzinnig aan dat eventuele verhuiskosten € 74,95 bedragen. Dus het ziet er naar uit dat je dat zelfs betaalt als je in het huis van je buren gaat wonen, hoe onredelijk dat ook lijkt en misschien wel is.Kliksafe schreef:18. Ik ga over een half jaar verhuizen. Kan het ADSL-abonnement meeverhuizen?
Dat is afhankelijk van de vraag: is er in uw nieuwe postcodegebied ADSL beschikbaar? Zo niet, dan dient u toch voor een heel jaar de abonnementskosten en € 74,95 opzegkosten te voldoen.
Als verhuizen wel mogelijk is, dan zijn de verhuiskosten € 74,95. Loopt uw contract twee jaar of langer, dan worden er geen verhuiskosten in rekening gebracht.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Helder. In mijn ogen is de redelijkheid namelijk ver te zoeken. Maar bezwaar aantekenen bij de de administratie van Kliksafe werd me niet in dank afgenomen, er werd nogal narrig gereageerd. Verder kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat aan dit geld gewoon grof verdiend wordt. Want waarom kan het dan wél gratis zijn als je al twee jaar een abbo hebt lopen??
Gezien de tariefstellingen bij de verschillende ADSL providers krijg je indruk dat ze best veel kosten moeten maken om een verbinding aan te slingeren en te verhuizen. Het feit dat je bij verhuizing binnen 2 jaar nog wel moet betalen en daarna niet meer wijst daar op. De initiele kosten zijn blijkbaar nog niet terugverdiend.
Het zijn allemaal natuurlijk maar eenvoudige handelingen die gedaan moeten worden, maar het moet wel gebeuren en goed ook.
Ik vraag me af of Kliksafe nou wel zoveel overhoudt aan die 74,95.
Het zijn allemaal natuurlijk maar eenvoudige handelingen die gedaan moeten worden, maar het moet wel gebeuren en goed ook.
Ik vraag me af of Kliksafe nou wel zoveel overhoudt aan die 74,95.
Er moet iemand inderdaad iets in de wijkcentrale doen. Je komt in zo'n centrale binnen in een splitter. De koperdraadjes van je nieuwe adres worden gesplitst in poorten voor telefonie en DSL. Telefoonnummer koppelen aan poort gaat tegenwoordig (onderhand overal denk ik) softwarematig. Je koperdraadjes aan de DSL koppelen zal soms softwarematig gaan, soms moeten echt stekkertjes verzet worden. Overigens heeft je ISP niks te zoeken in die centrale, dat doet de Telco allemaal. Kliksafe moet dus gewoon betalen aan degene die het signaal bij jou aflevert, KPN of BBNed ofzo. Ik denk dat KPN € 74,95 in rekening brengt bij Kliksafe en dat ze er niks van overhouden.
Laatst gewijzigd door Mona Lisa op 04 apr 2007, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Oprechte, échte refokosten dus............in het contract van mijn provider staat dat de verhuiskosten binnen één jaar € 19,95 bedragen, ná één jaar nihil, en opzegkosten ná één jaar zijn nihil (binnen één jaar is dat € 19,95) met een "aanzeggingstermijn" van minimaal één maand na één jaar, en 3 maanden binnen het eerste jaar......maar ja, dat is dus ook geen refo-providerMister schreef: Zijn deze kosten gerechtvaardigd?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Exact wat ik dus bedoel...Rens schreef:Oprechte, échte refokosten dus............in het contract van mijn provider staat dat de verhuiskosten binnen één jaar € 19,95 bedragen, ná één jaar nihil, en opzegkosten ná één jaar zijn nihil (binnen één jaar is dat € 19,95) met een "aanzeggingstermijn" van minimaal één maand na één jaar, en 3 maanden binnen het eerste jaar......maar ja, dat is dus ook geen refo-providerMister schreef: Zijn deze kosten gerechtvaardigd?
Welke provider, welk abonnement?Rens schreef:Oprechte, échte refokosten dus............in het contract van mijn provider staat dat de verhuiskosten binnen één jaar € 19,95 bedragen, ná één jaar nihil, en opzegkosten ná één jaar zijn nihil (binnen één jaar is dat € 19,95) met een "aanzeggingstermijn" van minimaal één maand na één jaar, en 3 maanden binnen het eerste jaar......maar ja, dat is dus ook geen refo-providerMister schreef: Zijn deze kosten gerechtvaardigd?