Chagrijnig
- Miscanthus
Re: Chagrijnig
Hee, niet zo chagrijnig, saggo!Breekijzertje schreef:Doe ff serieus jvdg! Dit raakt kant nog wal!jvdg schreef:Ik ben eigenlijk nooit arm.Breekijzertje schreef:Ik ben eigenlijk nooit chagrijnig.
Nu vraag ik mij af:
Waarom zou je chagrijnig zijn?
Stelling: Je hebt jezelf er meer mee dan een ander.
Nu vraag ik mij af:
Waarom zou je arm zijn?
Stelling: Je hebt jezelf er meer mee dan een ander
Wil je nou mijn topic verzieken of wat wil je nu??
Is dat jouw eigen waarneming of die van je omgeving?Breekijzertje schreef:Ik ben eigenlijk nooit chagrijnig.
Zou daar enige ruis tussen kunnen zitten? :roll:
Is een 'waarom' bepalend voor wat je bent of voelt?Nu vraag ik mij af:
Jij hebt makkelijk praten als je niet eens weet wat chagrijnig isStelling: Je hebt jezelf er meer mee dan een ander.
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
C.H. Spurgeon.
Hehe herkenbaar, ik heb ook geen ochtendhumeur en dat soort dingen... Maar het is niet zo dat mensen er voor kiezen chagrijnig te zijn, het is een karaktertrek waar heel moeilijk iets tegen te doen isBreekijzertje schreef:Ik ben eigenlijk nooit chagrijnig.
Nu vraag ik mij af:

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Het kán een karaktertrek zijn, maar ook een laag overvliegende bui van sjagrijn, bijv. als iets niet gaat zoals je had gewild maar oh zo graag.........etc etc..............dan kún je wel eens sjaggie zijn voor een wijl!!Marnix schreef:Hehe herkenbaar, ik heb ook geen ochtendhumeur en dat soort dingen... Maar het is niet zo dat mensen er voor kiezen chagrijnig te zijn, het is een karaktertrek waar heel moeilijk iets tegen te doen isBreekijzertje schreef:Ik ben eigenlijk nooit chagrijnig.
Nu vraag ik mij af:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Als iets bijv. niet gaat zoals ik graag zou willen kan ik idd.behoorlijk sjaggerijnig zijn maar of dat dan meteen een karaktertrek is????????Rens schreef:Het kán een karaktertrek zijn, maar ook een laag overvliegende bui van sjagrijn, bijv. als iets niet gaat zoals je had gewild maar oh zo graag.........etc etc..............dan kún je wel eens sjaggie zijn voor een wijl!!Marnix schreef:Hehe herkenbaar, ik heb ook geen ochtendhumeur en dat soort dingen... Maar het is niet zo dat mensen er voor kiezen chagrijnig te zijn, het is een karaktertrek waar heel moeilijk iets tegen te doen isBreekijzertje schreef:Ik ben eigenlijk nooit chagrijnig.
Nu vraag ik mij af:
nou, ten dele wel ja. Het gaat er namelijk niet om of er iets leuks gebeurt of niet, alsof niet-chagrijnige mensen dat niet zijn omdat ze niet iets ergs meemaken.
het gaat er niet om wat er gebeurt, maar hoe je daarmee omgaat. De een wordt chagrijnig, de ander relativeert, het kon nog veel erger enzo... en laat zijn humeur er niet door aanpassen. Maar dat is dan wel voor een deel een karaktertrek.
het gaat er niet om wat er gebeurt, maar hoe je daarmee omgaat. De een wordt chagrijnig, de ander relativeert, het kon nog veel erger enzo... en laat zijn humeur er niet door aanpassen. Maar dat is dan wel voor een deel een karaktertrek.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ach ik loop ook alweer een week met maandverband rond en ik doe toch ook niet chagrijnig?vlinder schreef:Misschien geen karaktertrek, maar wel een maandelijkse trek. Ik ben wel eens chagrijnig. Vraagt memento: moet je ongesteld worden ofzo :x

Ik ben ook niet altijd chagrijnig hoor als ik ongesteld moet wordenMarnix schreef:Ach ik loop ook alweer een week met maandverband rond en ik doe toch ook niet chagrijnig?vlinder schreef:Misschien geen karaktertrek, maar wel een maandelijkse trek. Ik ben wel eens chagrijnig. Vraagt memento: moet je ongesteld worden ofzo :x