Wie heeft er een goede grap voor morgen ??

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kislev schreef:
Tiberius schreef:
Kislev schreef:2 jaar terug bij een collega gedaan: briefje neergelegd of hij meneer De Leeuw wil terugbellen met telefoonnummer van dierentuin in Rhenen. Die collega belde, luisterde niet goed naar wat aan de lijn gezegd werd en vroeg dus doodleuk naar meneer De Leeuw.

We hebben ons bescheurd!!!!! :mrgreen: Die grap aan mn vriendin doorgegeven die het vervolgens daar bij een collega deed. Ook daar hebben de collega's zich bescheurd.

Vreselijk oude grap maar ontzettend leuk!!

Nou haalden we bij die werkgever sowieso vaak van dat soort geintjes uit, 1 april of niet. :lol:
Aha, was jij dat.
De dierentuin in Emmen zoekt jou nog steeds dan.
Lees hier maar eens wat je aangericht heb. :D

Vandaar je avatar!
Hoho, bij ons was het de dierentuin te Rhenen. Dat klagen van zo'n dierentuin vind ik wel een beetje zielig hoor. 't Is gewoon een oude en goede grap. Zet gewoon een bericht op je telefoon dat men spreekt met de dierentuin huppeldepup toets 1 voor meneer de Leeuw en toets 2 als u ergens anders voor belt. Onder nummer 1 een geweldige brul van een leeuw laten horen + 1 april!!!!! Mooiste is als daarna direct voicemail ingaat zodat je de reacties hoort. Later aan elkaar plakken en op je site zetten. Krijg je heel wat hits!!!!
Niet klagen maar gelijk uitbuiten die hap!
Wat ga je dit jaar voor 1 april grap uithalen met die mantelbavianen in Emmen? Het haalt zelfs de voorpagina van het RD.

Dat het een 1 april grap is, is duidelijk. Maar ik heb de clou nog niet precies door.
Of zou het gewoon een botte stunt zijn om morgen zo veel mogelijk bezoekers te trekken?
vlinder

Bericht door vlinder »

Rens schreef:
Duuk schreef:
Eppie schreef:Ik vond de grap [van wie ook al weer?] dat het RD en Nd zouden fuseren wel leuk zelfs Kranendonk reageerde op het forum. Maar ik ben eigenlijk helemaal vergeten om een goed egrap te bedenken. Zoiets moet al lang van te voren worden bedacht anders is het snel bekend. Helaas, misschien volgend jaar?
Deze?:

http://www.refoforum.nl/viewtopic.php?t=3196
Wat me overigens (ff off-topic) opvalt, is dat er wel gesproken wordt over postings van Maninne ( in de topic uit die link), maar dat die er niet tussen staan.....?????
Ik zat hem ook te zoeken. Ze is een keer gequote. Verder zag ik ook niets.
refo

Bericht door refo »

Tiberius schreef:Wat ga je dit jaar voor 1 april grap uithalen met die mantelbavianen in Emmen? Het haalt zelfs de voorpagina van het RD.

Dat het een 1 april grap is, is duidelijk. Maar ik heb de clou nog niet precies door.
Of zou het gewoon een botte stunt zijn om morgen zo veel mogelijk bezoekers te trekken?
Op het bavianeneiland van Dierenpark Emmen is het opvallend stil. De anders zo drukke en rumoerige apen zitten met zijn allen dicht tegen elkaar aan gedrukt op een hoekje van de rotsen. Regelmatig kijken ze naar de Afrikasavanne, alsof uit die hoek gevaar dreigt. Dat gevaar moet wel groot zijn, want ook voor lekkere hapjes komen de bavianen niet van de rotsen af. Er wordt niet gespeeld, niet gevochten, alleen veel gevlooid, alsof de apen steun bij elkaar zoeken. Tot plotseling één van de mannetjes opstaat, naar de top van de rots loopt en naar de savanne tuurt. Dan volgen voornamelijk mannetjes hem, staan ze allemaal eenzelfde kant op te kijken om dan opeens met veel kabaal weer terug naar hun veilige hoek op de rots te rennen.

In 1994 en 1997 vertoonden de mantelbavianen een zelfde massahysterie. Toen kropen ze met zijn allen in een aantal bomen om daar de eerste vier dagen niet meer uit te komen. Waarom ze dat toen deden, is altijd een raadsel gebleven. In die jaren bleven ze dag en nacht buiten. Dat is nu anders. Afgelopen nacht zijn de apen wel in hun nachtverblijf geweest, maar ook daar hebben ze maar een klein deel van de ruimte gebruikt. Omdat niet duidelijk is wat de oorzaak van de grote onrust is, kunnen de verzorgers de angst ook niet wegnemen. Ze hopen dan ook dat de paniek onder de bavianen ook deze keer na een dag of vier vanzelf weer zal verdwijnen.

Een 1 aprilgrap houdt minstens in dat als je erin trapt je beseft dat je beter had moeten opletten. Om nu mensen naar de dierentuin te lokken die niets afweten van het gedrag van bavianen zou wel flauw zijn. Zeg dan dat er een baviaan verloot wordt of zo. Maar dit is iets wat me wel betrouwbaar voorkomt.
Daphne

Bericht door Daphne »

refo schreef:
Tiberius schreef:Wat ga je dit jaar voor 1 april grap uithalen met die mantelbavianen in Emmen? Het haalt zelfs de voorpagina van het RD.

Op het bavianeneiland van Dierenpark Emmen is het opvallend stil. De anders zo drukke en rumoerige apen zitten met zijn allen dicht tegen elkaar aan gedrukt op een hoekje van de rotsen. Regelmatig kijken ze naar de Afrikasavanne, alsof uit die hoek gevaar dreigt. Dat gevaar moet wel groot zijn, want ook voor lekkere hapjes komen de bavianen niet van de rotsen af. Er wordt niet gespeeld, niet gevochten, alleen veel gevlooid, alsof de apen steun bij elkaar zoeken. Tot plotseling één van de mannetjes opstaat, naar de top van de rots loopt en naar de savanne tuurt. Dan volgen voornamelijk mannetjes hem, staan ze allemaal eenzelfde kant op te kijken om dan opeens met veel kabaal weer terug naar hun veilige hoek op de rots te rennen.

In 1994 en 1997 vertoonden de mantelbavianen een zelfde massahysterie. Toen kropen ze met zijn allen in een aantal bomen om daar de eerste vier dagen niet meer uit te komen. Waarom ze dat toen deden, is altijd een raadsel gebleven. In die jaren bleven ze dag en nacht buiten. Dat is nu anders. Afgelopen nacht zijn de apen wel in hun nachtverblijf geweest, maar ook daar hebben ze maar een klein deel van de ruimte gebruikt. Omdat niet duidelijk is wat de oorzaak van de grote onrust is, kunnen de verzorgers de angst ook niet wegnemen. Ze hopen dan ook dat de paniek onder de bavianen ook deze keer na een dag of vier vanzelf weer zal verdwijnen.

Een 1 aprilgrap houdt minstens in dat als je erin trapt je beseft dat je beter had moeten opletten. Om nu mensen naar de dierentuin te lokken die niets afweten van het gedrag van bavianen zou wel flauw zijn. Zeg dan dat er een baviaan verloot wordt of zo. Maar dit is iets wat me wel betrouwbaar voorkomt.
Mij niet... ik las het en dacht bij de 4e regel al ... dit is een 1 april grap... maandag te lezen in RD:

[marq=right]'Bange Bavianen blijken 1 april grap te zijn' :lol: :lol: :lol: [/marq]

(Had wel voor t rd kunnen schrijven zeg :mrgreen: )
refo

Bericht door refo »

Er staat in het RD (magneet) nadrukkelijk dat het géén 1 aprilmop is.

Op de redactie van het RD hadden ze wel een goeie. Er was een persbericht dat het ministerie van volksgezondheid had besloten de 1 aprilgrappen te verplaatsen naar 1 mei i.v.m. de zondagsrust.
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Beetje flauw als het een 1 april grap zou zijn; die bavianen-angst.
Op zoek naar de waarheid over de bavianen trof ik dit aan:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/74834
http://www.chemtrails.nl/
http://blog.intentionalcommunity.nl/

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Wat moet ik daar nou weer van denken???!!!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:

Een vorige keer had dezelfde dierentuin iets met geblokte zebra's.
En dan die grap met meneer De Leeuw (alhoewel dat natuurlijk net de andere kant op werkte).
Wacht maar even af.
refo

Bericht door refo »

DIe geblokte Zebra's is typisch een 1 april mop. Achteraf zeg je: dat kon natuurlijk helemaal niet.

Bij de bavianen kun je dat achteraf niet zeggen. Weet jij veel of een baviaan schrikkerig is?
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

refo schreef:DIe geblokte Zebra's is typisch een 1 april mop. Achteraf zeg je: dat kon natuurlijk helemaal niet.

Bij de bavianen kun je dat achteraf niet zeggen. Weet jij veel of een baviaan schrikkerig is?
Is er iemand die al meer gehoord heeft over de 'bavianenkwestie'?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Nee. Ik houd het ook angstvallig in de gaten.
helma

Bericht door helma »

Tiberius schreef:Nee. Ik houd het ook angstvallig in de gaten.
Ook vanaf een rots?
Klomp

Bericht door Klomp »

Wilma van den Berg schreef:
refo schreef:DIe geblokte Zebra's is typisch een 1 april mop. Achteraf zeg je: dat kon natuurlijk helemaal niet.

Is er iemand die al meer gehoord heeft over de 'bavianenkwestie'?
Ja, gister een stukje gelezen op teletekst van rtvdrenthe.
Nu even een stukje op internet vinden...
De regionale krant hier dan maar:
Dagblad van het noorden schreef: Mantelbavianen in Emmen worden rustiger

anp | Gepubliceerd op 02 april 2007, 17:06
Laatst bijgewerkt op 02 april 2007, 17:12
EMMEN - De 120 mantelbavianen in Dierenpark Emmen lijken weer iets rustiger te worden. Ze hebben voor het eerst de vrijdag- en zondagnacht weer in hun nachtverblijf doorgebracht. Dit liet een woordvoerder van Dierenpark Emmen maandag weten.

,,Wel is het zo dat de apen in een kluitje dichtbij de uitgang van het nachthok gingen zitten. Zodra ze naar buiten konden, renden ze naar de geheimzinnge plek om te kijken.'' vertelde de woordvoerder.

De paniek onder de apen heerst inmiddels een week. In 1994 en 1997 waren de beesten ook in paniek. Toen was het na ongeveer vier dagen over. De oorzaak is net als toen niet bekend.

Overdag zitten de apen inmiddels niet meer in een klein hoekje, ze gebruiken nu de hele rots. ,,Met wat groente en fruit zijn ze wel even van de rots te lokken, maar ze zoeken snel weer hun vertrouwde plekje op. Toch lijken ze iets meer ontspannen'', aldus de woordvoerder.

http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article1695984.ece
Lassie

Bericht door Lassie »

ze hebben in een van de kerken in kampen een briefje van 100 nagemaakt en met achterop 1 april, in de collectezak gedaan!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Lassie schreef:ze hebben in een van de kerken in kampen een briefje van 100 nagemaakt en met achterop 1 april, in de collectezak gedaan!
Jaja, "ze", zegt ze dan.
Ze - dat begon zeker met Las- en het eindigde op -sie? :mrgreen:
Plaats reactie