Stille week

Stille week

Wij hebben meerdere diensten deze week
5
19%
Ik vast (in de breedste zin van het woord)
0
Geen stemmen
Ik heb deze week meer 'persoonlijke stille tijd'
2
7%
Heb niet veel met deze stille week
8
30%
Een combinatie van keuze 1, 2, 3
6
22%
anders...
6
22%

Totaal aantal stemmen: 27

JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bert Mulder schreef:
Marnix schreef:Bij ons in belijdenis altijd met Pinksteren. Ook erg mooi.
quote]

Bij ons is belijdenis als iemand klaar is on belijdenis te doen.
Dus jullie hebben het hele jaar door belijdenisdiensten?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

[quote="Bert Mulder
Bij ons is belijdenis als iemand klaar is on belijdenis te doen.[/quote]

Hoeven ze bij jullie geen 'dogmatiek' te leren?
Bij ons is belijdenis doen: toegang vragen tot het Avondmaal.
Toch moet er wel geleerd worden...
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

uitgeworpen schreef:[quote="Bert Mulder
Toch moet er wel geleerd worden...[/quote]

Ja, maar niet iedereen is op gelijke tijd klaar met belijdeniscatechesatie.

Verder is het ook mogelijk om belijdenis te doen, en toch nog verder te gaan met catechesatie.

Belijdenis doen is geen eindexamen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Bert Mulder schreef:

Verder is het ook mogelijk om belijdenis te doen, en toch nog verder te gaan met catechesatie.

Belijdenis doen is geen eindexamen.[/quote]

Nee, bij ons ook niet. Na de catechesaties zijn er huisbijbelkringen, of jonge lidmatenkring. Hoezo zijn ze niet allemaal tegelijk klaar?
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bert Mulder schreef: Verder is het ook mogelijk om belijdenis te doen, en toch nog verder te gaan met catechesatie.
Dat heet bij ons lidmatenkring

Belijdenis doen is geen eindexamen.[/quote]
mee eens, het is een belijdenis van het geloof! Maar een bepaalde kennis van zaken hoort daar toch wel bij, dacht ik.
Bij ons worden er altijd een aantal persoonlijke gesprekken gevoerd om te "toetsen" hoe het ligt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Breekijzertje schreef: Ongeloofwaardig verhaal.......................
Wat is er zo ongeloofwaardig aan?????? :?
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Breekijzertje schreef:
Rens schreef:Tijdens de dienst op 2e Paasdag doen er bij ons 97 jonge mensen belijdenis...................
"bij ons"? Graag wat meer info Rens.
Hoe wordt e.e.a. logistiek ingevuld. Stel iedere catechisant neemt gemiddeld 20 vrienden, bekenden, familie etc. mee.....das al 1940 extra kerkgangers buiten de "eigen club"....
Huren ze een stadion af ofzo?
Het gaat hier om 3 ger.gem.'s in de buurt die in de kerkbode staan van die kerken.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

uitgeworpen schreef:
Bert Mulder schreef:

Belijdenis doen is geen eindexamen.
Nee, bij ons ook niet. Na de catechesaties zijn er huisbijbelkringen, of jonge lidmatenkring. Hoezo zijn ze niet allemaal tegelijk klaar?[/quote]

ieder dooplid kan ter aller tijd (na overleg met de dominee) voor de kerkeraad verschijnen om belijdenis te doen. Natuurlijk is kennis van het geloof wel een vereiste.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Mariavt schreef:
Breekijzertje schreef:
Rens schreef:Tijdens de dienst op 2e Paasdag doen er bij ons 97 jonge mensen belijdenis...................
Hoe wordt e.e.a. logistiek ingevuld. Stel iedere catechisant neemt gemiddeld 20 vrienden, bekenden, familie etc. mee.....das al 1940 extra kerkgangers buiten de "eigen club"....
Het gaat hier om 3 ger.gem.'s in de buurt die in de kerkbode staan van die kerken.
Ik citeer Rens: "maar om wille van afspraken met de kerkenraad is overeengekomen naam en toenaam van de kerk niet op internet te vermelden.

en daar houd ik mij aan......................"
Marnix

Bericht door Marnix »

Bert Mulder schreef:
Marnix schreef:Bij ons in belijdenis altijd met Pinksteren. Ook erg mooi.
quote]

Klopt, maar bij ons werkt dat in jaren... na een aantal jaar doen mensen belijdenis. De meesten doen dat in een belijdenisdienst, dat geldt inderdaad niet voor iedereen. Sommigen doen het eerder of later en buiten de belijdenisdienst om. Dat is geen probleem.

Na de belijdenis is er geen cathechisatie meer met de belijdenisgroepen, wel bijbelstudie, onderwijzing en toerustingscursussen voor de gemeente, waar iedereen, belijdend lid of niet, aan mag deelnemen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Breekijzertje schreef:
Mariavt schreef:
Breekijzertje schreef:
Ik citeer Rens: "maar om wille van afspraken met de kerkenraad is overeengekomen naam en toenaam van de kerk niet op internet te vermelden.

Wij hebben een veeg uit de pan gehad van één van de ds. van dat kerkverband dat er gegevens op internet stonden over die kerk. We hebben toen beloofd geen directe gegevens meer op het internet te zetten. Isse Simpel. :wink:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Toen ik nog in de gergeminNed zat, was er alleen maar een laatste bijeenkomst van alle belijdeniscathechisanten van dat seizoen en dat was het dan.

Bij de ger.gem. in V'daal was er naar ik hoorde van een nichtje wél degelijk eerst een gesprek met de betreffende ds. Dat vind ik dus ook wel meer passend, De eerste kerkgenootschap die ik beschreef daar was het idd. net een eindexamen.
Josephus

Bericht door Josephus »

Ik blijf toch benieuwd naar dat plaatselijke stadion... :wink: Ik ken wel wat accommodaties uit die buurt (De Eikelhof in Bennekom, Panhuis in Veenendaal) waar 2000 mensen in zouden kunnen, maar dat betekent voor het grootste deel van de bezoekers wel een staanplaats...
Of gaat men richting Arnhem? Wel revolutionair hoor... :mrgreen:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Josephus schreef:Ik blijf toch benieuwd naar dat plaatselijke stadion... :wink: Ik ken wel wat accommodaties uit die buurt (De Eikelhof in Bennekom, Panhuis in Veenendaal) waar 2000 mensen in zouden kunnen, maar dat betekent voor het grootste deel van de bezoekers wel een staanplaats...
Of gaat men richting Arnhem? Wel revolutionair hoor... :mrgreen:
Wie het weet mag het zeggen, ík weet het in ieder geval niet. :P
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Mariavt schreef:
Breekijzertje schreef:
Mariavt schreef:
Breekijzertje schreef: "bij ons"? Graag wat meer info Rens.

Wij hebben een veeg uit de pan gehad van één van de ds. van dat kerkverband dat er gegevens op internet stonden over die kerk. We hebben toen beloofd geen directe gegevens meer op het internet te zetten. Isse Simpel. :wink:
Eerst schrijft Rens: "Tijdens de dienst op 2e Paasdag doen er bij ons 97 jonge mensen belijdenis"
Nu is het opeens: "één van de ds. van dat kerkverband dat er gegevens op internet stonden over die kerk.

't Klopt gewoon niet!
Plaats reactie