Stille week

Stille week

Wij hebben meerdere diensten deze week
5
19%
Ik vast (in de breedste zin van het woord)
0
Geen stemmen
Ik heb deze week meer 'persoonlijke stille tijd'
2
7%
Heb niet veel met deze stille week
8
30%
Een combinatie van keuze 1, 2, 3
6
22%
anders...
6
22%

Totaal aantal stemmen: 27

Daphne

Stille week

Bericht door Daphne »

[align=center]Afbeelding

De stille week is begonnen.
Gister op Palm zondag was er in onze gemeente een fantastische belijdenisdienst! Twaalf Jonge mensen hebben in de gemeente hun geloof beleden. Ze gaan nu samen opweg met onze Vader naar de Grote toekomst! Was echt heel mooi om mee te maken. Mooi aantal ook :wink:

In de stille week hebben wij elke avond een korte dienst, in voorbereiding op het Heilig Avondmaal van donderdagavond, Goede Vrijdag uitlopend naar Pasen!!

Hoe staan jullie in deze week? Staan jullie extra stil bij het lijden en sterven van onze Heere Jezus? Hebben jullie ook (korte) diensten? Vasten (in de breedste zin van het woord, dmv minder tv/internet/radio/lekkernij etc.?!) jullie deze week?! Of genieten jullie van de lente zon en op Vrijdag naar de kerk?!

Ben benieuwd,
Daphne
[/align]
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Rens schreef:Tijdens de dienst op 2e Paasdag doen er bij ons 97 jonge mensen belijdenis...................
"bij ons"? Graag wat meer info Rens.
Hoe wordt e.e.a. logistiek ingevuld. Stel iedere catechisant neemt gemiddeld 20 vrienden, bekenden, familie etc. mee.....das al 1940 extra kerkgangers buiten de "eigen club"....
Huren ze een stadion af ofzo?
Daphne

Bericht door Daphne »

Rens schreef:Tijdens de dienst op 2e Paasdag doen er bij ons 97 jonge mensen belijdenis...................

Wauw, (lijkt wel) een Opwekking daar bij jullie in de gemeente. Ik vind het aantal 12 bijzonder mooi, de dominee koppelde dit terug naar de 12 discipelen.
Rens

Bericht door Rens »

Breekijzertje schreef:
Hoe wordt e.e.a. logistiek ingevuld. Stel iedere catechisant neemt gemiddeld 20 vrienden, bekenden, familie etc. mee.....das al 1940 extra kerkgangers buiten de "eigen club"....
tja, ze hebben het plaatselijke voetbalstadion afgehuurd, radio en tv doen rechtstreeks verslag, en het is ook rechtstreeks via internet te volgen...................

voetbal :shock: , tv :shock: :shock: , internet :shock: :shock: :shock:

laten ze het maar niet hóren zeg..............

maar om wille van afspraken met de kerkenraad is overeengekomen naam en toenaam van de kerk niet op internet te vermelden.

en daar houd ik mij aan......................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Miepie

Bericht door Miepie »

:shock:

bedoel je misschien 9 of 7? Je bent gewoon een woordje vergeten te typen?

of heb je het classicaal kerkblad erbijgehaald en zo het aantal wat belijdenis hoopt te doen opgeteld? :wink:
Daphne

Bericht door Daphne »

Het gaat nu over belijdenis doen (heel tof hoor) maar zijn er ook mensen die op mijn vraag willen antwoorden?! Ben wel benieuwd!

Rens schreef: laten ze het maar niet hóren zeg..............

maar om wille van afspraken met de kerkenraad is overeengekomen naam en toenaam van de kerk niet op internet te vermelden.

Waarom Rens? Begrijp het écht niet. Het is toch FANTASTISCH dat zoveel jongeren naar de Roepstem hebben gehoord?! Als ik 1 van die jongeren was zou ik het van de daken afschreeuwen wat een geweldige Opwekking in jullie gemeente aan de gang is!

OF..... 1 April met verlengstaartje ?!
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Rens schreef:
Breekijzertje schreef:
tja, ze hebben het plaatselijke voetbalstadion afgehuurd, radio en tv doen rechtstreeks verslag, en het is ook rechtstreeks via internet te volgen...................

voetbal :shock: , tv :shock: :shock: , internet :shock: :shock: :shock:

laten ze het maar niet hóren zeg..............

Ongeloofwaardig verhaal.......................
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

In onze gemeente zijn er zes doopleden, die op tweede Paasdag belijdenis van hun geloof afleggen en één niet kerkelijke volwassene die ook belijdenis doet en daarna gedoopt wordt.

Wij hebben een heel kleine gemeente en zijn zo blij met deze zes.
God werkt in zondaarsharten! Dat is zo'n groot wonder...

Misschien kunnen we in deze stille week extra tijd inplannen om voor deze jonge gelovigen te bidden. Iedere in zijn eigen gemeente.

Bij ons is er geen extra dienst in deze week. Wel een ochtendienst in één van de PKN-kerken op goede vrijdag en daar gaat mijn man heen met de kleine kinderen anders kunnen zij geen Goedevrijdag-dienst meemaken.

Ik wil graag bezig zijn deze week met de preken die ik zondag gehoord heb. ( ik schrijf ze uit). Die gingen over het lijden van de Heere-Jezus aan het kruis en daar zit genoeg stof in om te mediteren, aan de Heere voor te leggen etc.

Echt vasten doe ik niet.
Dit in antwoord op de vraag van: Daphne
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Een

Bericht door Een »

Dat is dus 6%... 97 delen door 1555 leden en doopleden de cijfers heb ik via Aantallen Ger.Gem.
refo

Bericht door refo »

Een schreef:
Dat is dus 6%... 97 delen door 1555 leden en doopleden de cijfers heb ik via Aantallen Ger.Gem.
Je loopt achter.
Een

Bericht door Een »

refo schreef:
Een schreef:
Je loopt achter.
Andere cijfers kon ik zo snel niet vinden :)
refo

Bericht door refo »

Een schreef:
refo schreef:
Een schreef:
Je loopt achter.
Nee, ik bedoel wat rens betreft.
Een

Bericht door Een »

refo schreef:
Een schreef:
refo schreef:
Een schreef: Dat is dus 6%... 97 delen door 1555 leden en doopleden de cijfers heb ik via Aantallen Ger.Gem.
Je loopt achter.
Nee, ik bedoel wat rens betreft.
Dan mis ik zeker wat :oops:

Ik wilde alleen aantonen dat het redelijk plausibel is dat er "zoveel" belijdenins hopen te doen bij Rens in de kerk.

Of zit ie in een andere gemeente tegenwoordig :?:
Marnix

Bericht door Marnix »

Bij ons in belijdenis altijd met Pinksteren. Ook erg mooi.

Ik probeer deze week extra stil te staan bij het wonder van Goede Vrijdag, en van Pasen. Meer bij Goede Vrijdag overigens, ik vind dat het goed is om dit enigszins los te koppelen zodat we het lijden van Jezus niet te veel afzwakken omdat we weten dat het Pasen wordt en ook weer goed komt. Toch kan je dit weer niet helemaal loskoppelen natuurlijk, dat God sterker is dan de dood mogen we natuurlijk weten.

Verder geen extra diensten, Goede Vrijdag hebben we een dienst en met Pasen twee. Tussendoor nog "Olivet to Calvary" (Maunder) maar ik ben bang dat ik geen van de diensten kan bijwonen, aangezien ik op Goede Vrijdag zelf ook mag lijden, dan heb ik de 2e operatie... en wanneer ik dan weer kan zitten is even afwachten... Maar ja, dan maar live meeluisteren via internet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

[quote="Marnix"]Bij ons in belijdenis altijd met Pinksteren. Ook erg mooi.
quote]

Bij ons is belijdenis als iemand klaar is on belijdenis te doen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie