Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Petrus

Bericht door Petrus »

De Psalmen Davids van Spurgeon...........3 dikke pillen met de uiteenrafeling van alle 150 Psalmen Davids.
Klavier

Bericht door Klavier »

Petrus schreef:De Psalmen Davids van Spurgeon...........3 dikke pillen met de uiteenrafeling van alle 150 Psalmen Davids.
Dat is toch die uitgave met al die citaten van allerlei andere theologen erin? Heel praktische boeken en vooral erg troostvol!
"People often asked me: What is the secret of your succes? I answer always that I have no other secret but this, that I have preached the gospel, not about the gospel, but the gospel"
C.H. Spurgeon.
helma

Bericht door helma »

Petrus schreef:De Psalmen Davids van Spurgeon...........3 dikke pillen met de uiteenrafeling van alle 150 Psalmen Davids.
ben ik ook in bezig; wat leerzaam en heilzaam!!
Laatst gewijzigd door helma op 21 mar 2007, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Miepie

Bericht door Miepie »

'De Parel van grote waarde' door Ds. R. Boogaard.

Zeer aanbevelenswaardig :!:
refo

Bericht door refo »

Al de werken van Luther al weer uit?
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Momenteel alleen refoforum, daar kan ik me nog een béétje concentreren. Na mijn opname vorig jaar in de Riethorst is er bij mij meer stukgemaakt dan geheeld. Zo kan ik me dus niet meer concentreren op een boek o.i.d. en heb een enorme mensenvrees ontwikkeld. Dat zijn nog maar een paar voorbeelden van de dingen die zich daar ontwikkeld hebben.
Petrus

Bericht door Petrus »

refo schreef:
Al de werken van Luther al weer uit?
Ben ze aan het uitprinten............ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kost me héél wat cartridges en printpapier :shock: :shock: , denk dat het goedkoper is om het maar in boekvorm te gaan kopen :mrgreen: :mrgreen:
rj

Bericht door rj »

Ik ben bezig in de "Toetsteen van de ware en valse genade" (aparte benaming eigenlijk: "valse genade") van van der Groe, en echt regelmatig komen bepaalde gesprekken die hier plaatsvinden naar boven. We discussieren nogal eens over wat het wel is en wat het niet is en dit boek is erg helder hierin vindt ik. Ik ben nog maar bij het tweede hoofdstuk, maar tot nu toe vindt ik het een zeer aan te bevelen boek zowel voor zoekende zielen als bevestigde gelovigen. Ik vond het eerste hoofdstuk wel wat moeilijker door te komen.
plebe

"Uit de School geklapt" door Elly Sterk uitg : Imp

Bericht door plebe »

Een onthullend boek over de leer van de rozenkruiserssekte Lectorium Rosicrucianum. Het blijkt een duivelse leer te zijn waaraan de schrijfster na 25 jaar aan is ontsnapt en tot geloof is gekomen.

Conferentiecentra o.m. in Doornspijk en Bilthoven
Gelooft het evangelie en bekeert u !
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Ik ben aan het lezen in: Het eenzaam bidden. Geschreven door ds. J.J. Knap.

En ik vind het heel mooi. Leer er veel van.
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Het zien op Jezus van I. Ambrosius en
Der pelgrims metgezelm over J.C. Philpot
MariaW

Bericht door MariaW »

Inleiding Handelsrecht (m'n studieboek)
Wetboek :)
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

MariaW schreef:Inleiding Handelsrecht (m'n studieboek)
Wetboek :)
En daarnaast...
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Gian

Bericht door Gian »

Vader ik klaag u aan. Heb het bijna uit.

Memento, ik heb wel een ergens gelezen dat je moeite had met dit boek, maar kan niet meer vinden waar.
Mag ik vragen waarom?
Ik ben vooral geschrokken van de bizarre uitingen van Ds Kort die erin geciteerd worden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Oude Paden schreef:Het zien op Jezus van I. Ambrosius ...
Wat vind je ervan?
Ik las vorige week ergens, dat men een cursus had georganiseerd om dit boek te leren lezen.
Ik heb het zelf ook gelezen, maar vind zo'n cursus een beetje overdreven.
Gesloten