Uit de Telegraaf:
Tanken levert staat 14,2 miljard op
AMSTERDAM - Belastingen op voertuigen bracht de schatkist vorig jaar meer dan 14 miljard euro op.
Het waren vooral de benzineaccijnzen die de schatkist hebben gespekt met 6,8 miljard euro. De BPM, de belasting op aankopen van nieuwe personenauto’s en motorrijwielen bracht 3,5 miljard euro op en de motorrijtuigenbelasting was goed voor 3,8 miljard euro. De belasting op zware motorrijtuigen ligt al jaren constant op 0,1 miljard euro.
Een deel van de opbrengst van de motorrijtuigenbelasting gaat naar de provincies. Zij ontvingen vorig jaar 1,1 miljard euro.
Het aandeel van de voertuigbelastingen in het totaal van de belastingen ligt de laatste jaren vrij stabiel op 11 procent. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau Statistiek.
Hoewel de "kop" tendentieus is, is het totaal samengestelde bedrag een hoeveelheid die er zijn mag!!
Kassa voor de Staat......ofwel de auto als melkkoe
Kassa voor de Staat......ofwel de auto als melkkoe
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Sja, idd. 
Bovendien snap ik de kilometerheffing niet. De goedkoopste heffingsoptie is het nog verder verhogen van de brandstofprijzen. Dat zou bovendien de mensen nog meer aansporen om milieuvriendelijke auto's te kopen!
Het aanwenden van meer inkomensbronnen is enkel zand strooien in de ogen van de autorijder, want uiteindeljk is het allemaal belasting over het autorijden zelf.

Bovendien snap ik de kilometerheffing niet. De goedkoopste heffingsoptie is het nog verder verhogen van de brandstofprijzen. Dat zou bovendien de mensen nog meer aansporen om milieuvriendelijke auto's te kopen!
Het aanwenden van meer inkomensbronnen is enkel zand strooien in de ogen van de autorijder, want uiteindeljk is het allemaal belasting over het autorijden zelf.