refoweb start bijbelstudiekring

rj

Bericht door rj »

Tis gewoon fake, ik heb ze nog geen bladzijde zien omslaan. :D
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

rj schreef:Tis gewoon fake, ik heb ze nog geen bladzijde zien omslaan. :D
Afbeelding
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Hendrikus schreef:
Afbeelding
Leuke plaatjes op die blaadjes! Daar leert ze vast heel veel van! :mrgreen:
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
geledu

Bericht door geledu »

Toch vraag ik me met dit soort activiteiten af of dit nu wel gezond is.
Je behoort toch in je eigen kerkelijke gemeente dit soort avonden te bezoeken.
Warom allemaal avonden naast de kerk ?
edele strijdster

geledu schreef:Toch vraag ik me met dit soort activiteiten af of dit nu wel gezond is.
Misschien omdat er niet in alle kerkelijke gemeentes zulke avonden zijn.
En... ik denk dat ook niet alle forumleden van onder andere refo-web tot een kerkelijke gemeente behoren? Dan is dit juist een manier om ook hen het evangelie te vertellen.
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
geledu

Bericht door geledu »

edele strijdster schreef:
geledu schreef:Toch vraag ik me met dit soort activiteiten af of dit nu wel gezond is.
En... ik denk dat ook niet alle forumleden van onder andere refo-web tot een kerkelijke gemeente behoren? Dan is dit juist een manier om ook hen het evangelie te vertellen.
Zou dat de reden zijn ?

Ik betwijfel het...
edele strijdster

geledu schreef:
edele strijdster schreef:
Zou dat de reden zijn ?

Ik betwijfel het...
Dat is de enigste reden die ik zou kunnen bedenken! Maar ja, net als anderen ben ik niet zo refo-webachtig om het zo maar te zeggen.
Kan jij een betere reden bedenken?
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
geledu

Bericht door geledu »

Ik zie in dit soort van initiatieven een soort van kritiek naar de bestaande kerkverbanden.
En met alle fouten die er in de verschillende kerkverbanden te vinden zijn , Gods woord gaat nog open.
Er zijn verenigingen , bijbelstudie kringen en dan nu een weer een buitenkerkelijk initiatief om een soort van vereniging op te richten .
En dat voor jongeren die overhet algemeen kerkelijk onderdak hebben.Je moet ze juist wijzen op de mogelijkheden in de thuis gemeenten. Daar waar soms verenigingen helaas moeten stoppen vanwege gebrek aan belangstelling !

Ik vraag me werkelijk af wat hier nu de meerwaarde van is.
edele strijdster

Nu ben ik ook opgegroeid in een kerkelijke gemeente waar geen verenigingen en bijbelstudiekringen enzo zijn.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat best wel eens gemist heb en nog mis!
Wellicht dat er ook op refo-forum jongeren zijn uit een dergelijke gemeente.
Ik geef je wel gelijk wanneer je zegt dat je wanneer je de mogelijkheden hebt in je eigen kerkelijke gemeente naar zulke verenigingen hoort toe te gaan. Zeker wanneer deze inderdaad ophouden te bestaan i.v.m. gebrek aan belangstelling!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
edele strijdster

op refoweb jongeren zijn bedoel ik natuurlijk!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

geledu schreef:Er zijn verenigingen , bijbelstudie kringen en dan nu een weer een buitenkerkelijk initiatief om een soort van vereniging op te richten .
Je doet het voorkomen alsof iedereen in eigen gemeente wel aan z'n trekken kan komen.
Nou, vergeet het maar.

Ten eerste zijn er nog genoeg gemeenten waar men afkerig is van verenigingen. Daar worden immers "rijke jongelingen" gekweekt, zo zegt men dan.

Verder zijn er nogal wat verenigingen waar men drukker is met de leer c.q. met het eigene van het eigen kerkverband dan met het Woord. Waar inleidingen eerst door kerkenraadsleden worden gescreend, en waar soms strepen worden gezet door dingen die heel Bijbels zijn maar die niet in het straatje van het kerkverband passen. "Gods Woord gaat nog open", ja, mits...

Openheid, de ruimte voor een open gesprek, is op veel verenigingen niet aanwezig. Dat hoeft geen onwil te zijn, het past gewoon ook niet in de cultuur van plaats en/of gemeente. Maar de jeugd mist het wél. Daarom: niet vreemd dat er behoefte is aan zulke initiatieven.

Ik vind het mooi dat jongeren hun hart ophalen tijdens avonden van jijdaar.nl etc. Jongeren die hongeren naar het Woord!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

geledu schreef:Ik zie in dit soort van initiatieven een soort van kritiek naar de bestaande kerkverbanden.
En met alle fouten die er in de verschillende kerkverbanden te vinden zijn , Gods woord gaat nog open.
Er zijn verenigingen , bijbelstudie kringen en dan nu een weer een buitenkerkelijk initiatief om een soort van vereniging op te richten .
En dat voor jongeren die overhet algemeen kerkelijk onderdak hebben.Je moet ze juist wijzen op de mogelijkheden in de thuis gemeenten. Daar waar soms verenigingen helaas moeten stoppen vanwege gebrek aan belangstelling !

In sommige gemeenten is inderdaad genoeg te doen. Maar vergeet niet dat het winterwerk bijna stopt, En als je in een gemeente zit waar bijna niets te doenis, dan is dit een prima alternatief. Ik ben het met je eens dat het wel juist is om eerst te kijken naar mogelijkheiden binnen de eigen gemeente, maar als die er zijn en als je daar ook opgebouwd wordt, dan heb e vanzelf geen behoefte meer aan activiteiten buiten de gemeente. Tenminste, als ik naar mezelf kijk.... ik heb geen behoefte om naast mijn taken en activiteiten in de gemeente nog iets buiten de gemeente strucureel te bezoeken.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lassie

Bericht door Lassie »

geledu schreef:Ik zie in dit soort van initiatieven een soort van kritiek naar de bestaande kerkverbanden.

Er zijn zelfs kerken waar geen vereningen, bijbelstudie's of iets derlijks is.

En als jongeren met die vraag naar de kerkenraad komen dan krijgen ze als antwoord: Nee, dat hoort niet. Want je hebt de vrouwenvereniging en zondags in de kerk hoor je ook de Bijbel.
helma

Bericht door helma »

Hendrikus schreef:
Afbeelding
dit lijkt me een eenzijdig boek :mrgreen:
Marnix

Bericht door Marnix »

Misschien integreren niet alle jongeren evengoed in een kerk. En misschien zoekt men ook wel eenheid met andere christenen. Wees blij dat er onderlinge samenwerking is, in plaats van dit soort initiatieven als een bedreiging voor de kerkverbanden te zien. Ik weet uit praktijk dat buitenkerkelijke initiatieven juist goed zijn voor kerkverbanden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie