seksualiteit in gezin en kerk

timo

Bericht door timo »

Typisch alie hoek
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door timo
Typisch alie hoek
Ja, goed hè?
Be yourself, there are plenty of others.
timo

Bericht door timo »

ben niet altijd een fan van haar maar ze heeft wel vaak zinnige dingen te zeggen daarom voor haar eenn :u:u:u:u:u:u

Blijft een moeilijk onderwerp veel gezinnen in de gerf gezinte praten er niet over. Ds Belder heeft er een cathegesatie lessen over geven schijnt erg goed te ziojn. Misschien nog te koop in boekvorm
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Een absolute eye-opener vond ik dan ook het boek 'Gij zult niet echtbreken, deel 1' van Ds. Van Kooten. Een absolute aanrader!!!!
kBen zo eigenwijs dat ik het nóg een keer onder de aandacht breng. :cool: Echt een heel mooi boek!
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Typisch alie hoek
Hoezo? is het je moeder dan? ;)
Egbert

Bericht door Egbert »

Een absolute eye-opener vond ik dan ook het boek 'Gij zult niet echtbreken, deel 1' van Ds. Van Kooten. Een absolute aanrader!!!!
kBen zo eigenwijs dat ik het nóg een keer onder de aandacht breng. :cool: Echt een heel mooi boek!
Vast in de leer geweest bij Alie H.v.K.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Vast in de leer geweest bij Alie H.v.K.
Of andersom ;-)
Lizzy

Bericht door Lizzy »

We wijken af van het onderwerp!:!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

ben niet altijd een fan van haar maar ze heeft wel vaak zinnige dingen te zeggen daarom voor haar eenn :u

Blijft een moeilijk onderwerp veel gezinnen in de gerf gezinte praten er niet over. Ds Belder heeft er een cathegesatie lessen over geven schijnt erg goed te ziojn. Misschien nog te koop in boekvorm
Een tijdje geleden hebben wij ook een preek gehad over sexualiteit. Er is eens goed helder uitgelegd wat God bedoelt met de bekende regel.
Dit meer in de richting van jongeren. Want met één regel ben je misschien wel duidelijk, het komt gewoon niet over. Dat is helaas (soms) de praktijk.

God bedoelt veel meer met deze regel, dan 'dat het niet mag'. Er zitten meer bedoelingen achter. Het is voor ouders soms ook lastig uit te leggen, iets wat tientallen jaren niet uitgelegd hoefde te worden. Nu komen de jongeren (waar ik zelf ook onder val) in een compleet andere wereld, waar heel veel gebeurt. Maar ook dan heeft de Bijbel argumenten genoeg.

En denk maar eens aan het standpunt van de oude paus, tegenover aids en voorbehoedsmiddelen. Iets wat wereldwijd in het nieuws kwam.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Vroeger werd er teveel over gezwegen en moesten ze alles zelf ontdekken heb ik zat gehoord, maar tegenwoordig is het juist tegenovergestelde, denk.

Afbeelding
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Vroeger werd er teveel over gezwegen en moesten ze alles zelf ontdekken heb ik zat gehoord, maar tegenwoordig is het juist tegenovergestelde, denk.
Maar ja, dat 'ontdekken' wat tegenwoordig op de billboards staat, word nog steeds niet over gepraat, behalve dat je je er van moet afscheiden.
Miscanthus

De Bijbel is er ook helder over:

11 ¶ En dit zeg ik te meer, dewijl wij de gelegenheid des tijds weten, dat het de ure is, dat wij nu uit den slaap opwaken; want de zaligheid is ons nu nader, dan toen wij eerst geloofd hebben.
12 De nacht is voorbijgegaan, en de dag is nabij gekomen. Laat ons dan afleggen de werken der duisternis, en aandoen de wapenen des lichts.
13 Laat ons, als in den dag, eerlijk wandelen; niet in brasserijen en dronkenschappen, niet in slaapkameren en ontuchtigheden, niet in twist en nijdigheid;
14 Maar doet aan den Heere Jezus Christus, en verzorgt het vlees niet tot begeerlijkheden.

Dat is het beste voorbehoedmiddel. Geloofsopvoeding.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
De Bijbel is er ook helder over:

11 ¶ En dit zeg ik te meer, dewijl wij de gelegenheid des tijds weten, dat het de ure is, dat wij nu uit den slaap opwaken; want de zaligheid is ons nu nader, dan toen wij eerst geloofd hebben.
12 De nacht is voorbijgegaan, en de dag is nabij gekomen. Laat ons dan afleggen de werken der duisternis, en aandoen de wapenen des lichts.
13 Laat ons, als in den dag, eerlijk wandelen; niet in brasserijen en dronkenschappen, niet in slaapkameren en ontuchtigheden, niet in twist en nijdigheid;
14 Maar doet aan den Heere Jezus Christus, en verzorgt het vlees niet tot begeerlijkheden.

Dat is het beste voorbehoedmiddel. Geloofsopvoeding.
Maar leg dat maar eens uit als er mensen sterven aan aids, en de oplossing vlakbij ligt, maar niet gebruikt mag worden.
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door marsm104Maar leg dat maar eens uit als er mensen sterven aan aids, en de oplossing vlakbij ligt, maar niet gebruikt mag worden.
Welke oplossing mag niet gebruikt worden?
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door marsm104Maar leg dat maar eens uit als er mensen sterven aan aids, en de oplossing vlakbij ligt, maar niet gebruikt mag worden.
Welke oplossing mag niet gebruikt worden?
Dat je dat niet snapt!!??!!

Afbeelding
Plaats reactie