Welke muziek beluister je nu? [3]

memento

Bericht door memento »

Josephus schreef:
helma schreef::shock:
Ja, Helma.. :wink: Maar het is toch wel minder schokkend dan het lijkt. Hoewel Elvis te boek staat als "the King of rock 'n roll" was zijn liefde voor de gospelmuziek veel groter en als men hem "The King" noemde, antwoordde hij: "er is maar een Koning en dat is Jezus Christus". Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat Elvis daarmee onomstreden wordt, maar het brengt wel een nuance aan in het beeld dat velen van hem hebben (en eerlijk is eerlijk, ik spreek daarbij ook voor mezelf, hoewel ik nog steeds bepaald geen fan ben).
Er stonden wat 'gospels' gezongen door Elvis in mn playlist met hymns. Alhoewel ik niet echt een Elvis-fan ben, vind ik de 'zwijmelige' muziek van die oude negro-hymns voor tussendoor wel mooi. Tussen al die hymns, gezongen door koren en solisten, brengt het wat afwisseling aan.

Nog een songtekst die ik wel mooi vindt:

[align=center]Known only to him are the great hidden secrets
I'll fear not the darkness when my flame shall dim
I know not what the future holds
But I know who holds the future
It's a secret known only to Him

In this world of fear and doubt
On my knees I ask the question
Why a lonely, heavy cross I must bear
Then he tells me in my prayer
It's because I am trustworthy
He gives me strength far more than my share

Known only to him are the great hidden secrets
I'll fear not the darkness when my flame shall dim
I know not what the future holds
But I know who holds the future
It's a secret known only to Him[/align]
helma

Bericht door helma »

Josephus schreef:
helma schreef::shock:
Ja, Helma.. :wink: Maar het is toch wel minder schokkend dan het lijkt. Hoewel Elvis te boek staat als "the King of rock 'n roll" was zijn liefde voor de gospelmuziek veel groter en als men hem "The King" noemde, antwoordde hij: "er is maar een Koning en dat is Jezus Christus". Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat Elvis daarmee onomstreden wordt, maar het brengt wel een nuance aan in het beeld dat velen van hem hebben (en eerlijk is eerlijk, ik spreek daarbij ook voor mezelf, hoewel ik nog steeds bepaald geen fan ben).
Ik heb ooit een avond bijgewoond met die video van Naar House; waarin heel de verloop van de sexuele revolutie en haar onstaan getekend werd met name in en door de wereld van de popmuziek. wat ik daar gehoord én gezien heb van Elvis Presly was intriest en goddeloos. Hij is eigenlijk dégene geweest die gezorgd heeft dat het sexueel getinte een rol kreeg in de Rock en Roll door zijn bewegingen en houding tijdens het zingen
Heel de wereld reageerde toen nog geschokt en veel beelden werden in het begin alleen getoond met alleen het bovenlijf van Elvis omdat de rest nog 'Notdone' was

Ik heb niet begrepen dat hij die wereld helemaal heeft losgelaten, maar de gospelmuziek erbij heeft genomen

Geldt niet in dit verband: haat ook de rok die met het vlees besmet is?
memento

Bericht door memento »

wat ik daar gehoord én gezien heb van Elvis Presly was intriest en goddeloos. Hij is eigenlijk dégene geweest die gezorgd heeft dat het sexueel getinte een rol kreeg in de Rock en Roll door zijn bewegingen en houding tijdens het zingen
Ik moet eerlijk bekennen Elvis alleen te kennen van zijn gospels. Zijn latere rockmuziek vind ik niet meer dan lelijk gebral. Wat betreft zn houding tijdens het zingen weet ik niets, ik ben opgegroeid zonder TV :lol:
Josephus

Bericht door Josephus »

helma schreef:Ik heb niet begrepen dat hij die wereld helemaal heeft losgelaten, maar de gospelmuziek erbij heeft genomen
Strikt genomen is dat ook niet zo, het is eigenlijk meer andersom. Hij is opgegroeid in een zeer religieus milieu en heeft daardoor al vroeg kennis gemaakt met gospelsongs en spirituals, die hij eigenlijk zijn verdere leven ook is trouw gebleven. Cynici zeggen dat de inkomsten die hij vooral uit de rock 'n roll genereerde het mogelijk maakten dat hij met de gospelmuziek kon blijven doorgaan. Dat levert op zijn minst een nogal verknipt beeld op. Zijn latere medicijnverslaving, die hem uiteindelijk ook fataal werd, heeft daar ook bepaald geen goed aan gedaan.

Anyway, de keuze om hem maar links te laten liggen, is misschien geen slechte. Op gospelgebied zijn Keith Green of Don Francisco veiligere keuzes... :wink:
helma

Bericht door helma »

memento schreef:
wat ik daar gehoord én gezien heb van Elvis Presly was intriest en goddeloos. Hij is eigenlijk dégene geweest die gezorgd heeft dat het sexueel getinte een rol kreeg in de Rock en Roll door zijn bewegingen en houding tijdens het zingen
Ik moet eerlijk bekennen Elvis alleen te kennen van zijn gospels. Zijn latere rockmuziek vind ik niet meer dan lelijk gebral. Wat betreft zn houding tijdens het zingen weet ik niets, ik ben opgegroeid zonder TV :lol:
je kunt de dvd bestellen bij Naar House:

They sold their souls for rock & roll

Naar House heeft vanuit Amerika een indrukwekkende en goed gedocumenteerde productie over rock- en popmuziek beschikbaar gekregen met als doel deze ook in Nederland zoveel mogelijk te verspreiden. De video/DVD is zeer onthullend en bevat materiaal dat u niet zult zien op televisie of tegen zult komen in de overige media.

Te zien is het ontstaan van de rock- en popmuziek in de zestiger jaren en het verloop daarvan in de afgelopen tientallen jaren. Ook de huidige muziek-scene komt ruimschoots aan bod. Dus van Elvis Presly, de Beatles, de Rolling Stones, AC/DC en The Doors tot en met Marilyn Manson, Madonna, David Bowie, de Spicegirls, Eminem, de Backstreet Boys en Britney Spears.

De documantaire is gebaseerd op gedegen onderzoek en laat zien dat er satanisme achter de muziek zit en wat dat doet met onze jongeren. Satanisme, geweld, drugs, rebellie, seks, abortus, homofilie, moord en zelfmoord komen naar voren, maar ook Gods visie vanuit de Bijbel op dit alles, een duidelijke waarschuwing voor de hel en een oproep tot bekering tot de levende God en zijn Zoon Jezus.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Tamarinde schreef:Reformatorische omroep voor de verandering.
Het prettige vandaag is dat er vanwege de biddag geen commentaar bij alle muziek wordt gegeven. Zouden ze vaker moeten doen, ook als het géén biddag is.
Gaven ze nu geen commentaar omdat het biddag is?
Vreemde logica....
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

helma schreef:Geldt niet in dit verband: haat ook de ro(c)k die met het vlees besmet is?
Dit is er eigenlijk 1 voor het Humor-topic. :wink:

Maar in ernst: Helma heeft wel degelijk gelijk.
Ik heb die film ook gezien. Genoemde popzangers en -groepen komen er openlijk voor uit dat ze in dienst van satan met name de jongeren proberen te beïnvloeden.
Zeer occult allemaal. En het wordt nog veel gevaarlijker als ze gospel gaan gebruiken. Men liet in die film een sample horen, waarin "Halleluja" een aantal malen gescandeerd werd en vervolgens subtiel werd veranderd in "Hare Krishna" (we praten over muziek van ca. 20 jaar terug).

Het is een film die eigenlijk iedereen moet zien, die tienerkinderen heeft of in het jeudwerk een plaats heeft.
Evenals het boek van dr. S.D. Post "Duivels dichtbij".
(Al heb ik niet het idee dat Post de worsteling om ervan los te komen zelf heeft meegemaakt).
Daphne

Bericht door Daphne »

Ik luister naar mn pa die zit te spelen op zn nieuwe Johannes orgel
parsifal

Bericht door parsifal »

Tiberius schreef:
helma schreef:Geldt niet in dit verband: haat ook de ro(c)k die met het vlees besmet is?
Dit is er eigenlijk 1 voor het Humor-topic. :wink:

Maar in ernst: Helma heeft wel degelijk gelijk.
Ik heb die film ook gezien. Genoemde popzangers en -groepen komen er openlijk voor uit dat ze in dienst van satan met name de jongeren proberen te beïnvloeden.
Zeer occult allemaal. En het wordt nog veel gevaarlijker als ze gospel gaan gebruiken. Men liet in die film een sample horen, waarin "Halleluja" een aantal malen gescandeerd werd en vervolgens subtiel werd veranderd in "Hare Krishna" (we praten over muziek van ca. 20 jaar terug).

Het is een film die eigenlijk iedereen moet zien, die tienerkinderen heeft of in het jeudwerk een plaats heeft.
Evenals het boek van dr. S.D. Post "Duivels dichtbij".
(Al heb ik niet het idee dat Post de worsteling om ervan los te komen zelf heeft meegemaakt).
Volgens mij ging dat Hare Krishna over George Harrison. De video heeft veel goeds, maar is niet op alle punten even sterk. Het maakt ook gebruik van uit het verband gerukte teksten. In het geval van Elvis voel ik me niet geroepen om het helemaal af te keuren of helemaal goed te keuren.
memento

Bericht door memento »

Het is toch wel erg gesteld in deze wereld. Wordt er moe van. Zelfs hymns kan je niet meer luisteren met een gerust gemoed, zonder eerst de achtergrond van de zanger(s) te onderzoeken :?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Tja. Je leeft hier nu eenmaal op vijandelijk grondgebied.
Dan is het altijd oppassen geblazen.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Heks heks heks!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:
Daphne schreef:
jvdg schreef:
JolandaOudshoorn schreef: O die is gaaf, die zing ik altijd keihard mee (als ik alleen in de auto zit :wink: )
Ken ik niet. :oops:

Als het aanleiding geeft om keihard mee te zingen (waarbij ik er vanuit ga dat dit een emotie losmakend lied is), ben ik best wel nieuwsgierig.

Kun je me inlichten?

BVD
jahhoor, maar k ga eerst naar de church!
Tuurlijk, wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen.
These are the days of Elijah
declaring the word of the Lord
And thes are the days of Your servant Moses
righteousness being restored
And thought these are the days of great trials
of famine and darkness and sword
Still we are the voice in the dessert crying
prepare ye the way to the Lord

Behold He comes, riding on the clouds
Shining like the sun at the trumpet call
Lift your voice it's the year of jubilee
out of Zion's hill salvation comes

These are the days of Ezekiel
the dry bones becoming as flesh
And these are the days of Your servant David
rebuilding a temple of praise
And these are the days of the harvest
the fields are as white in the world
And we are the labores in Your vineyard
declaring the Word of the Lord

There is no God like Jehova

Lift your voice, it's the year of jubilee
Out of Zion's hill salvation comes
Ik weet, mijn Verlosser leeft
parsifal

Bericht door parsifal »

JolandaOudshoorn schreef: These are the days of Elijah
declaring the word of the Lord
And thes are the days of Your servant Moses
righteousness being restored
And thought these are the days of great trials
of famine and darkness and sword
Still we are the voice in the dessert crying
prepare ye the way to the Lord

Behold He comes, riding on the clouds
Shining like the sun at the trumpet call
Lift your voice it's the year of jubilee
out of Zion's hill salvation comes

These are the days of Ezekiel
the dry bones becoming as flesh
And these are the days of Your servant David
rebuilding a temple of praise
And these are the days of the harvest
the fields are as white in the world
And we are the labores in Your vineyard
declaring the Word of the Lord

Lift your voice, it's the year of jubilee
Out of Zion's hill salvation comes
Is er een uitlegger aanwezig?
Dit lied is zeker in de Nederlandse versie vrij onbegrijpelijk.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Crucifixion van John Stainer

Afbeelding
Gesloten