De man van 1 miljoen is foetsie......

Plaats reactie
Petrus

De man van 1 miljoen is foetsie......

Bericht door Petrus »

Hoezo, blunder van jewelste?? Hoe is het in vredesnaam mógelijk dat zóiets gebeurd????????

uit: de Telegraaf van vandaag:

Man van 1,2 mln. loopt zijn cel uit
door John van den Heuvel en Bert Huisjes
AMSTERDAM - Een vermeende internationale topcrimineel is afgelopen week ongestoord zijn cel uitgewandeld. De belangrijke verdachte van justitie nam het vliegtuig naar Nigeria en lijkt nu voorgoed uit beeld.

Het openbaar ministerie in Haarlem zei gisteren 'totaal verrast' te zijn door het geruisloze vertrek van de 36-jarige man. Zijn voorarrest was kort ervoor nog met drie maanden verlengd door de rechter.

En als wij iets flikken wat écht strafbaar is, dan wordt je als de goorste crimineel achter 7 sloten gehouden..........en dit tuig kan ongehinderd het hotel verlaten........valt me nóg mee dat hij geen gratis ticket naar Nigeria meekreeg aan de balie......................... :shock: :?
memento

Bericht door memento »

Petrus, je bericht klopt niet. Ik citeer fok.nl:

Het Openbaar Ministerie (OM) in Haarlem is verbaasd over de vrijlating van een 36-jarige Nigeriaan die wordt verdacht van grootschalige witwaspraktijken. De man was in december aangehouden met in zijn bezit een koffer met daarin 1,2 miljoen euro.

Afgelopen week kwam hij door een besluit van het gerechtshof op vrije voeten. Een woordvoerder van justitie in Haarlem bevestigde zaterdag een bericht in De Telegraaf over deze zaak. Volgens de krant zou de Nigeriaan intussen het vliegtuig naar Nigeria hebben genomen. De woordvoerder van het OM kon dit niet bevestigen.

Het hof in Haarlem heeft de man uit voorarrest vrijgelaten op basis van stukken die zijn advocaat Theo Hiddema had overlegd. Daarin kwam naar voren dat de verdachte een zakenman is die voor zakelijk bezoek in Nederland was. De koffer met bankbiljetten is nog in bezit van het OM.
Petrus

Bericht door Petrus »

memento schreef:Petrus, je bericht klopt niet. Ik citeer fok.nl:

Het Openbaar Ministerie (OM) in Haarlem is verbaasd over de vrijlating van een 36-jarige Nigeriaan die wordt verdacht van grootschalige witwaspraktijken. De man was in december aangehouden met in zijn bezit een koffer met daarin 1,2 miljoen euro.

Afgelopen week kwam hij door een besluit van het gerechtshof op vrije voeten. Een woordvoerder van justitie in Haarlem bevestigde zaterdag een bericht in De Telegraaf over deze zaak. Volgens de krant zou de Nigeriaan intussen het vliegtuig naar Nigeria hebben genomen. De woordvoerder van het OM kon dit niet bevestigen.

Het hof in Haarlem heeft de man uit voorarrest vrijgelaten op basis van stukken die zijn advocaat Theo Hiddema had overlegd. Daarin kwam naar voren dat de verdachte een zakenman is die voor zakelijk bezoek in Nederland was. De koffer met bankbiljetten is nog in bezit van het OM.
Bericht is gekopieëerd uit de website van de Telegraaf via http://www.kranten.com

Dus als mijn bericht niet juist is, dan zul je bij de Telegraaf aan moeten kloppen....................
Plaats reactie