Forumnamen
-
Je vergeet nog Bodie Thoene. Trinity, dat is toch geen wetenschap, JvdG. Je baseert je mening toch niet op romans, hoop ik.jvdg schreef:Perfect idee!!Unionist schreef:jvdg, wij moeten eens om de tafel...
Misschien een goed item voor de thans in voorbereiding zijnde meeting?
Als voorbereiding hiervoor, misschien, Trinity van Leon Uris.
En talloze lectuur over de mislukte aardappeloogsten in Ierland.
En talloze lectuur over de industrialisatie in Belfast e.d.?
En de (engelse "protestantse") landlords in het toenmalige huidige Ierland?
Ik zou zeggen± lees nou eerst die topics eens door.
-
Ik doe m'n best!jvdg schreef:Ik zou zeggen: Blijf trachten zo'n mooie naam waardig te blijven.edele strijdster schreef:In plaats van Edele Strijdster, had ik mezelf op dit forum ook Genadig of Lieflijk kunnen noemen. Maar ja, aangezien ik géén van beide ben vond ik Edele Strijdster toch beter passen...:
En ik hoop, dat wanneer dit niet meer helemaal lukt, iemand
me dan laat weten dat het hoog tijd gaat worden dat ik op de rem
moet trappen...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Unionist schreef:Je vergeet nog Bodie Thoene. Trinity, dat is toch geen wetenschap, JvdG. Je baseert je mening toch niet op romans, hoop ik.jvdg schreef:Perfect idee!!Unionist schreef:jvdg, wij moeten eens om de tafel...
Misschien nog een nieuwe topic starten
Jullie gaan nogal off topic.
Ook Bodie Thoene is mij niet vreemd, maar gevoelsmatig haalt deze (ook een) roman niet het niveau van Mr. Uris.Unionist schreef:Je vergeet nog Bodie Thoene. Trinity, dat is toch geen wetenschap, JvdG. Je baseert je mening toch niet op romans, hoop ik.jvdg schreef:Perfect idee!!Unionist schreef:jvdg, wij moeten eens om de tafel...
Uiteindelijk: Lees de historische boeken terzake, en spreek met de Ieren. Die topics die jij aangeeft zijn ook allen maar een subjectieve weergave van de feiten.
Tja , hoe kom je aan een nickname......
Gabriëlle komt natuurlijk van Gabriël, boodschapper,
ik laat hier ook wel eens een boodschap achter, maar
ik vond het eigenlijk gewoon een mooie naam, vandaar.
trouwens, jvdg, ik ben benieuwd wie jij bent, ik heb vroeger ooit eens bij een jvdg in de klas gezeten,
is verhuisd en nooit meer wat van gehoord, dat zou jij toch niet zijn?
Gabriëlle komt natuurlijk van Gabriël, boodschapper,
ik laat hier ook wel eens een boodschap achter, maar
ik vond het eigenlijk gewoon een mooie naam, vandaar.
trouwens, jvdg, ik ben benieuwd wie jij bent, ik heb vroeger ooit eens bij een jvdg in de klas gezeten,
is verhuisd en nooit meer wat van gehoord, dat zou jij toch niet zijn?
Doe het dan een beetje tactisch :mrgreen: :mrgreen:Unionist schreef:Ik zal het Annelies vertellen.vlinder schreef:Ik heb ook wat om te vitten (en off topic te gaan) Dat plaatje van jou vind ik echt afschuwelijk!!! (het is maar een meningUnionist schreef:Mods, doe er iets aan :mrgreen:
Dat heb je als mensen gaan vitten op andermans nickname...)
De volgende bronnen heb ik indertijd voor mijn afstudeerscriptie gebruikt± http://www.bartdendekker.nl/8Bibliography.htmjvdg schreef: Uiteindelijk: Lees de historische boeken terzake, en spreek met de Ieren. Die topics die jij aangeeft zijn ook allen maar een subjectieve weergave van de feiten.
Natuurlijk geeft iedereen een subjectieve weergave van de feiten. En zeker in (Noord-) Ierland heeft iedere partji zijn eigen waarheid.
Maar om in zijn algemeenheid te zeggen `de protestanten zijn fout` is veels te kort door de bocht. Dat is IRA-propaganda, maar geen serieuze bijdrage aan een discussie over dit gecompliceerde onderwerp. Bij geen enkel conflict is er een scheiding good guys-bad guys te maken. Zelf niet in de Tweede Wereldoorlog.
Ik heb hier op het forum geen nick. Tis wel leuk om ze te verzinnen, maar onderwerpen als op refoforum onderschijf ik toch liever met mijn eigen naam
Overigens sta ik hier of daar wel met door mijzelf verzonnen namen geregistreerd (als heikurainen en svänninen), maar die blijken via google gewoon hits op te leveren.
Overigens sta ik hier of daar wel met door mijzelf verzonnen namen geregistreerd (als heikurainen en svänninen), maar die blijken via google gewoon hits op te leveren.

Zij hangt in A1-formaat voor ons raam. Belangstelling na 7 maart?vlinder schreef:Ik heb ook wat om te vitten (en off topic te gaan) Dat plaatje van jou vind ik echt afschuwelijk!!! (het is maar een meningUnionist schreef:Mods, doe er iets aan :mrgreen:
Dat heb je als mensen gaan vitten op andermans nickname...)
- JolandaOudshoorn