OM eist 18 jaar voor moord ongeboren kind
http://www.nu.nl
ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft dinsdag 18 jaar celstraf geëist voor de moord op een nog ongeboren kind. De 33-jarige verdachte zou de moeder, zijn echtgenote, hebben neergestoken. Daarbij stak hij ook vier maal in de baarmoeder.
Dat gebeurde in december 2005. Toen sloegen bij V.T. de stoppen door. Volgens hem had zijn vrouw hem net verteld dat ze wilde scheiden. Bovendien hoorde hij dat hij niet de vader van zijn nog ongeboren meisje is. "Ik schaamde me zo. Toen telde niets meer", zei de Rotterdammer dinsdag bij de rechtbank.
Lange celstarf geëist voor moord op ongeboren leven
Hm het verschil is dat het hier niet vrijwillig was. Komt voor ons op hetzelfde neer, voor voorstanders van abortus natuurlijk niet. En het ligt er ook weer aan voo rhen hoeveel weken het mensje oud was....
En ja, 't is gewoon luguber.
En ja, 't is gewoon luguber.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Voor de officier dus niet. Die wees op de levensvatbaarheid van het kind. Het was ook al in de 36e week geloof ik.Unionist schreef:Luguber verhaal, maar wat ik me afvroeg: is hier niet iets vreemds mee? Hoeveel ongeboren levens worden er jaarlijks vermoord? De omstandigheden zijn dan wel anders, maar is het in de grond van de zaak niet hetzelfde?
Het geeft wel aan hoe vaag een grens te trekken is.