Kaw schreef:jvdg schreef:ons refo's
Gelukkig zijn kleding, auto's, huizen en interieur wel goedgekeurde gespreksonderwerpen en kon de rijke jongeling niet kiezen voor het volgen van Christus omdat hij niet uitverkoren was.
Misschien is het wat flauw in deze context, maar voetbal, computerspelletjes en de EO zijn toch wel de favourite onderwerpen om eens een flinke potje over te zeiken, terwijl de echte grote problemen van de reformatorische wereld op een ander punt zitten, maar die zijn zo algemeen dat niemand daar zijn strot over open trekt, omdat bijna iedereen daar zich schuldig aan maakt..
En ja, ik ben wat wrevelig wat dat betreft.
En terecht. Het zijn onderwerpen die mij ook mateloos storen! Wel altijd narigheid over internet, voetbal etc...
Ik word misselijk als ik de reclame op de RO weer hoor voor de Wegwijsbeurs. Het materialisme voert hoogtij in onze gezindte. Als je geen huis koopt, maar huurt en een auto van 12 jaar oud rijdt, wordt er scheef gekeken naar je... Je verdient toch genoeg? Ja, maar dat hoeft echt niet in een auto te gaan zitten. En al hoef ik er niet persé naar te kijken, ik ga zeker voor de koopjes... Voor 250 Euro een houten vloer van 50m2 van 7 mm dik hout met alles dr op en dr aan. Tja, dan moet je ff goed zoeken. Heerlijk toch? Ik weet zeker dat ik niet was geslaagd bij zaken die over een dag of 10 in Utrecht staan...
Ik erger me vervolgens aan mensen die bij deze kwaliteit/prijsverhouding scheef kijken en in mijn richting mompelen dat het misschien geen kwaliteit is die 20 jaar meegaat. Over 10 jaar zitten er krassen in. Nou en? Prima toch? Dat zien we dan wel weer. En een vloer is om op te leven. Daar ga ik geen 1000 Euro op stukgooien. We zijn tegenwoordig in onze gezindte zo goed geworden om onze (uiterst materialistische) keuzes goed te praten met een beroep op rentmeesterschap en dergelijke. Stuitend gewoon...
Of draaf ik nu door?? :roll: