Christiaan schreef:Mister schreef:@ Pim: het gaat me vooral over de overdreven aandacht die eraan gegeven wordt. Met name door media. Er wordt op sensatie-zieke toon over gesproken.
Dat kleine beetje sneeuw, ach, wat stelde het voor? Vroeger, toen sneeuwde het pas... ;-)
Welke vroeger? 100jaar geleden? 200?
Heb jij dat nog meegemaakt? :mrgreen:
Ach m'n beste Christiaan........in mijn jeugd heb ik nog over een deels bevroren Noordzee gelopen, goed we sprongen van ijshoop op ijshoop zo'n 300 meter ver de zee op en het was beeeeerekoud met zo'n -28 celcius. En sneeuw? in bijna het gehele westen van het land lag zo'n anderhalve meter sneeuw, en in het oosten nog méér.
Klagen?? Bén je gek, prachtig vond iedereen het, behalve diegenen die op de, toen nog, schaars gevulde wegen vast kwamen te zitten. Ik heb er nog foto's van, van het formaat 6x6.....
Dus niks 100 of 200 jaar geleden, sowieso in de 60'er jaren was het big bussines in de kou en de sneeuw............koek en zoopie op alle stijf bevroren grachten, sloten en plassen.................
En nu...........3 1/2 vlok sneeuw, en ze beginnen al te gillen.....................