Hoofdpunten regeer akkoord
Punt van de misbruik van de winkeltijdenwet om winkels op zondag open te doen, is al redelijk lang in discussie, en is niet typisch een SGP voorstel. Ook de CU en de CNV hebben daar aandacht voor gevraagd ruim voor de verkiezingen.Unionist schreef:Inderdaad. Dit was voor ons nieuws, maar blijkbaar niet voor de reguliere media.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik erg blij ben dat dit punt serieus aangepakt gaat worden.
Maar hoe zal de definitieve uitwerking zijn?memento schreef:Punt van de misbruik van de winkeltijdenwet om winkels op zondag open te doen, is al redelijk lang in discussie, en is niet typisch een SGP voorstel. Ook de CU en de CNV hebben daar aandacht voor gevraagd ruim voor de verkiezingen.Unionist schreef:Inderdaad. Dit was voor ons nieuws, maar blijkbaar niet voor de reguliere media.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik erg blij ben dat dit punt serieus aangepakt gaat worden.
Als ik even hier in Wekerom en de omliggende dorpen rondkijk, dan is er een totale winkelstop: er is niets maar dan ook niets open, zelfs geen snackbar oid op zondag.
Je vergeet dat het zuur in het vorige kabinet was vanwege de slechte economie. Het zoet is gewoon een gevolg van de aantrekkende economie en de regering claimt dat dit het gevolg is van de goede ingrepen... van het aanhalen van de broekriem zeg maar.Petrus schreef:En waar blijven de beleidsvoornemens die de burger echt geld gaan kosten????
Ik zie tot nu toe weinig negatiefs voor de burgers, dus wanneer komt de aap uit de mouw tav alles wat echt geld gaat kosten voor ons??
OK, het is mooi dat de no-claim verdwijnt en dat er een eigenrisico komt van € 150,= behalve voor chronisch zieken en gehandicapten.
En dat "het is mooi" slaat dan op ónze situatie met 2 chronisch zieken/gehandicapten...............
maar ik zie alleen het min of meer "zoet" waar blijft het édhte "zuur" voor de brugers????????
Maar goed, als je toch wat zuur wil.... de heffingen op tabak en alcohol gaan weer omhoog

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Oude-Waarheid
Geen punt, ik woon vlak bij de Duitse grens. Daar is het allemaal veel goedkoper. Haal ik het daar welPetrus schreef:@Marnix..............
Maar goed, als je toch wat zuur wil.... de heffingen op tabak en alcohol gaan weer omhoog
Nr. 2 is vooral voor jou "ZUUR" het eerste voor mij...................... :mrgreen:

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Van Middelkoop zou vanmorgen op moeten draven bij Radio1 om de boel te bespreken met Doekle Terpstra( CDA) en Han Noten PvdA -senator. Ze hadden 2 maanden eerder al samen 'getafeld' bij Radio1.
Maar van Middelkoop heeft afgezegd, omdat "hij op dit moment in politiek zo'n situatie te zit, dat ie niet kan meedoen".
De presentator zei toen ook "die wordt dus minister van defensie". Minister lijkt me idd dus welduidelijk . En ja toen ie laatst bij Pauw en Witteman was, proefde ik toch ook wel een ja.
Nu nam Schuuurman de plaats in van van Middelkoop.
Maar van Middelkoop heeft afgezegd, omdat "hij op dit moment in politiek zo'n situatie te zit, dat ie niet kan meedoen".
De presentator zei toen ook "die wordt dus minister van defensie". Minister lijkt me idd dus welduidelijk . En ja toen ie laatst bij Pauw en Witteman was, proefde ik toch ook wel een ja.
Hm ja lijkt mij ook. Had dat ook wel zien aankomen, hij is ervaren en heeft er de skills voor.Klomp schreef:Van Middelkoop zou vanmorgen op moeten draven bij Radio1 om de boel te bespreken met Doekle Terpstra( CDA) en Han Noten PvdA -senator. Ze hadden 2 maanden eerder al samen 'getafeld' bij Radio1.
Niet alleen Refoforummers, maar ook de SGP is teleurgesteld.
--------------------
SGP teleurgesteld
ANP
DEN HAAG - SGP-fractievoorzitter Bas van der Vlies had nooit de tekst kunnen ondertekenen van het conceptregeerakkoord zoals de onderhandelaars van CDA, PvdA en ChristenUnie die hebben vastgesteld.
Vooral over het gebrek aan veranderingen op medisch-ethisch terrein is Van der Vlies teleurgesteld, zo liet hij dinsdag weten. Er is volgens hem geen sprake van een trendbreuk met het bestaande liberale beleid rond abortus of homohuwelijk. Met de ChristenUnie aan de onderhandelingstafel had hij ,,zeker meer verwacht en gehoopt''.
De SGP-leider is wel te spreken over de grote aandacht voor jeugd en gezin in het regeerakkoord.
--------------------
SGP teleurgesteld
ANP
DEN HAAG - SGP-fractievoorzitter Bas van der Vlies had nooit de tekst kunnen ondertekenen van het conceptregeerakkoord zoals de onderhandelaars van CDA, PvdA en ChristenUnie die hebben vastgesteld.
Vooral over het gebrek aan veranderingen op medisch-ethisch terrein is Van der Vlies teleurgesteld, zo liet hij dinsdag weten. Er is volgens hem geen sprake van een trendbreuk met het bestaande liberale beleid rond abortus of homohuwelijk. Met de ChristenUnie aan de onderhandelingstafel had hij ,,zeker meer verwacht en gehoopt''.
De SGP-leider is wel te spreken over de grote aandacht voor jeugd en gezin in het regeerakkoord.