Hoofdpunten regeer akkoord

Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Oude-Waarheid schreef:
Mona Lisa schreef:
Unionist schreef:Dán kan de CU inderdaad laten zien wat christelijk beleid is.
het beleid is nooit een probleem geweest toch? bij de uitvoering ervan werd het moeilijk dacht ik . . .
Het is net als Unionist al eerder gezegd heeft:
Je doet het nooit goed :!:
kan ook makkelijk zeggen : geen woorden, maar daden
en aan de zij lijn zitten
Ben beslist geen CU maar wens ze wel veel Wijsheid toe :!:
mijn punt is dat het me een beetje te kort door de bocht lijkt om te beweren dat de CU op dit soort ontzettend moeilijke dossiers wel even zal komen laten zien hoe het moet, laten we daar maar voorzichtig mee zijn

en dat neemt niet weg dat ik ze van harte Wijsheid, succes en wat dies meer zij toewens
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Henk Gijs Bert Willem Ary schreef:Zou dat vrouwtje van CU niet staan te springen om minister te worden. Past wel bij haar. Die Tineke-kijk-mij-eens-vrouw-zijn-lekker-puh!!
Brrr...die is eng!!!
het dient in de politiek om standpunten en argumenten te gaan, als je op deze manier gaat praten ben je daar nog heel ver vanaf . . .
geledu

Bericht door geledu »

Hoewel ik begrijp dat je geen ijzer met handen kunt breken , begrijp ik echt de voldoening niet die je bij Rouvoet hoort.

Een schamele oogst en in deze positie, waar een andere coalitie hoegenaamd niet mogelijk bleek, had het fijn geweest als het Christelijk geluid sterker gehoord zou worden in het regeerakkoord.
Iedereen ging er al vanuit dat dit zou gebeuren.

Misschien te graag geweest ?
Dat hebben de "grote" jongens dan snel door en zie hier het resultaat .......
Het is te hopen dat de CU fractie er niet zomaar mee akkoord gaat !
Petrus

Bericht door Petrus »

geledu schreef: Het is te hopen dat de CU fractie er niet zomaar mee akkoord gaat !
Het onderhandelingsresultaat terugverwijzen naar de onderhandelingstafel danwel de formatie weer geheel openbreken??

Wel krijgt de CU dan geen enkele kans meer om aan te schuiven, en dan wordt het mogelijk tóch GroenLinks................

Voorzichtigheid troef dus,
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

voor de geïnteresseerden wel weer handig dat ze alvast een stuk van het concept-regeerakkoord op het internet gezet hebben . . .

bij bnr.nl kun je via een link op deze pagina een pdf downloaden . . .
Marnix

Bericht door Marnix »

geledu schreef:Hoewel ik begrijp dat je geen ijzer met handen kunt breken , begrijp ik echt de voldoening niet die je bij Rouvoet hoort.

Een schamele oogst en in deze positie, waar een andere coalitie hoegenaamd niet mogelijk bleek, had het fijn geweest als het Christelijk geluid sterker gehoord zou worden in het regeerakkoord.

Jij kent het hele regeerakkoord al? Das knap :) Verder is de vraag natuurlijk hoeveel je er als partij met 6 zetels uit kan slepen. Wat hadden ze noch meer moeten bereiken? Voldoening is er niet alleen als je alles wat je wil er door krijgt maar wel die dingen die haalbaar zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
memento

Bericht door memento »

Mona Lisa schreef:voor de geïnteresseerden wel weer handig dat ze alvast een stuk van het concept-regeerakkoord op het internet gezet hebben . . .

Net even doorgelezen.

Typische etische (CU) punten vind ik in:
- Voorlichten en bieden van alternatieven voor abortus
- Helpen van mensen die uit de seks-industrie (prostitutie) willen stappen
geledu

Bericht door geledu »

memento schreef: Typische etische (CU) punten vind ik in:
Typische etische punten, ja, maar of het nu speciefiek punten zijn die alleen bij de CU vandaan komen ?
Zeker het tweede punt is de laatste tijd bij meerdere partijen een punt van aandacht geworden.
Unionist

Bericht door Unionist »

Dat van die prostitutie wordt gelukkig door andere partijen overgenomen. Maar nog onlangs klaagde D66 in Apeldoorn erover dat overal waar de CU mee mocht doen in de colleges "de prostituees het moesten ontgelden".

Dat is natuurlijk het mooiste dat je bereiken kunt: je bedenkt een plan en vervolgens neemt iedereen het in zijn programma op...
refo

Bericht door refo »

memento schreef:
Mona Lisa schreef:voor de geïnteresseerden wel weer handig dat ze alvast een stuk van het concept-regeerakkoord op het internet gezet hebben . . .

Net even doorgelezen.

Typische etische (CU) punten vind ik in:
+ het geven van ruimere vrijheid aan de gemeente in het bepalen van het aantal bordelen (incl de nuloptie)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Er komt een inkomensafhankelijk kindgebonden budget en het recht op ouderschapsverlof wordt verlengd van dertien naar 26 weken.
Ben benieuwd naar de details!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Marnix

Bericht door Marnix »

geledu schreef:Hoewel ik begrijp dat je geen ijzer met handen kunt breken , begrijp ik echt de voldoening niet die je bij Rouvoet hoort.

Nou, de CU wil nog wel flink wat veranderingen... dus jij je zin ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Petrus

Bericht door Petrus »

En waar blijven de beleidsvoornemens die de burger echt geld gaan kosten????

Ik zie tot nu toe weinig negatiefs voor de burgers, dus wanneer komt de aap uit de mouw tav alles wat echt geld gaat kosten voor ons??

OK, het is mooi dat de no-claim verdwijnt en dat er een eigenrisico komt van € 150,= behalve voor chronisch zieken en gehandicapten.
En dat "het is mooi" slaat dan op ónze situatie met 2 chronisch zieken/gehandicapten...............

maar ik zie alleen het min of meer "zoet" waar blijft het édhte "zuur" voor de brugers????????
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Abortus en euthanasie blijven mogelijk

Uitgegeven: 5 februari 2007 19:23
Laatst gewijzigd: 6 februari 2007 00:34

DEN HAAG - Abortus en euthanasie blijven mogelijk. Wel wordt er een verplichte bedenktijd voor de overtijdbehandeling in de abortuswet opgenomen en komt er een onderzoek naar de gronden waarop vrouwen een abortus kunnen krijgen. Dat staat in het conceptregeerakkoord, dat maandag via BNR Nieuwsradio is uitgelekt.

De coalitiepartijen willen zich vooral richten op het bieden van alternatieven. Ongewenst zwangere tieners moeten beter geholpen en opgevangen worden, er komen meer mogelijkheden voor adoptie en er wordt aandacht gevraagd voor betere seksuele voorlichting. Ook scholen "mag gevraagd worden'' daar een bijdrage aan te leveren.

Maar de tekst laat in het midden of dit verplicht wordt. De christelijke partijen hebben dat in het verleden altijd tegengehouden.

Bedenktijd

De bedenktijd voor de overtijdbehandeling wordt niet verplicht vijf dagen, zoals bij abortus, maar is afhankelijk van de situatie.

Volgens de abortuswet mag een vrouw een abortus ondergaan als zij in een "noodsituatie'' verkeert. De wet omschrijft echter niet wat een noodsituatie is. Zowel het CDA als de ChristenUnie heeft daar vragen over gesteld en zou dat wel graag beter willen definiëren.

Ze willen daarbij voorkomen dat vrouwen na een prenatale screening van hun kind overgaan tot abortus als er sprake is van een kleine afwijking.

Palliatieve zorg

Palliatieve zorg, die het natuurlijk stervensproces verzacht, wordt door veel mensen gezien als een alternatief voor euthanasie.

In het conceptregeerakkoord wordt dit niet zo gesteld. Wel vinden partijen dat er meer geld voor moet komen en dat deze zorg moet worden uitgebreid. Er komt geen zelfmoordpil. Ook blijft het speciaal tot stand brengen en gebruiken van embryo's voor wetenschappelijk onderzoek verboden.

bron nu.nl
Ik weet, mijn Verlosser leeft
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Na meer details gelezen te hebben, ben ik positiever over wat de CU heeft bereikt op met name de medisch-ethische kwesties. Er komt dus een ontmoedigingsbeleid v.w.b. abortus, met de nadruk op preventie en er komt ook meer aandacht voor palliatieve zorg. Bovendien wordt prostitutie scherp in de gaten gehouden en waar mogelijk aangepakt. Ook mogen ambtenaren van de burgerlijke stand weigeren homohuwelijken te sluiten.

Het zijn maar kleine stapjes de goede kant op, maar het is niettemin winst.

Overigens, voor de SGP-ers onder ons, is er ook een winstpuntje :):
ND schreef:Het SGP-voorstel tegen te veel winkelopenstelling in toeristische gebieden hebben de onderhandelaars overgenomen.
Dit is met name van belang om het aantal koopzondagen binnen de perken te houden. Veel gemeenten bestempelden de winkelcentra in steden als toeristisch gebied, waardoor ze het aantal koopzondagen flink konden opschroeven. Die mogelijkheid wordt nu dus beperkt.
Laatst gewijzigd door elbert op 06 feb 2007, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie