Stelling: Op een forum rondhangen is iets voor jóngeren!

Jongere

Re: Stelling: Op een forum rondhangen is iets voor jóngeren!

Bericht door Jongere »

Loreine schreef:Het gaat hier om een stelling, ik heb dus bij voorbaat mijn eigen mening nog niet gegeven, postte de stelling zo scherp mogelijk opdat de reacties ook scherp zijn :) Qua eigen familiekring wil ik hier liever niets kwijt, zie de meerwaarde daar niet van. Dat trouwen zit me heus niet zo hoog hoor :) Het is meer een algemene schets...Ik zie mn ouders nog niet direct forummen ofzo..Vind het ook een beetje voor jongeren ( met teveel tijd :p)..
Nou ja, als jongere weet ik dat ik af en toe hier rondkijk. Ik heb nog niet kunnen ervaren hoe het is om dat als oudere te doen.
Als ouder iemand ga je toch naar musea en naar orgelconcerten enz? :)
Hm.. laten dàt nu net de dingen zijn die ik leuk vind... Misschien ben ik geen doorsnee jongere.. :|
Marnix

Bericht door Marnix »

Hendrikus schreef:
Marnix schreef: wel eens gedaan in het Vliegend Paard in Zwolle.
Het vliegend paard moet eind'lijk sneven?

haha, en dàt snap jij natuurlijk weer niet :mrgreen:
Jawel hoor :) Ik heb wel iets van de oude berijmingen meegekregen ;) Mijn ouders plachten nog wel eens wat ouderwetse taal daaruit te citeren en vervolgens er smakelijk om te lachen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
wim

Bericht door wim »

Loreine schreef:Het gaat hier om een stelling, ik heb dus bij voorbaat mijn eigen mening nog niet gegeven, postte de stelling zo scherp mogelijk opdat de reacties ook scherp zijn :) Qua eigen familiekring wil ik hier liever niets kwijt, zie de meerwaarde daar niet van. Dat trouwen zit me heus niet zo hoog hoor :) Het is meer een algemene schets...Ik zie mn ouders nog niet direct forummen ofzo..Vind het ook een beetje voor jongeren ( met teveel tijd :p)..Als ouder iemand ga je toch naar musea en naar orgelconcerten enz? :)
Tja, niet alle ouders zijn gelijk aan jouw ouders. Er zijn genoeg fora of nieuwsgroepen die voornamelijk bevolkt worden door wat ouderen. Het hangt helemaal van de onderwerpen af. Als jongere moet je er toch ook niet aan denken om te forummen op een forum over opvoeding (of theologie :mrgreen:)?

De stelling kan ook voortkomen uit de gedachte dat het kunnen omgaan met 'moderne' dingen als internet en PCs voorbehouden is aan jongeren. Maar dat klopt niet, kan ik je vertellen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Je kan ook eens in dit topic kijken voor wat betreft de leeftijd van de forummers.

Zelf ben ik ook niet zo piepjong meer (om maar eens een understatement te gebruiken :wink: ), maar ik herken me niet in jouw omschrijving.
Naar musea ga ik alleen maar op verzoek van de kinderen en bij een orgelconcert ben ik zelfs nog nooit geweest.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:Naar musea ga ik alleen maar op verzoek van de kinderen en bij een orgelconcert ben ik zelfs nog nooit geweest.
Wordt toch tijd dat je dat stukje opvoeding nog eens inhaalt, vriend :mrgreen:
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:Je kan ook eens in dit topic kijken voor wat betreft de leeftijd van de forummers.

Zelf ben ik ook niet zo piepjong meer (om maar eens een understatement te gebruiken :wink: ), maar ik herken me niet in jouw omschrijving.
Naar musea ga ik alleen maar op verzoek van de kinderen en bij een orgelconcert ben ik zelfs nog nooit geweest.
hm, waarom ga je nooit naar musea? Er zijn best toffe musea in Nederland en het is heel leerzaam. Wat dacht je van het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem, daar komen heel veel refo's! :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Wat dacht je van het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem, daar komen heel veel refo's! :)
Met RD-card zelfs extra voordelig :wink:

o sorry, die aanbieding is verlopen :?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:
Tiberius schreef:Je kan ook eens in dit topic kijken voor wat betreft de leeftijd van de forummers.

hm, waarom ga je nooit naar musea? Er zijn best toffe musea in Nederland en het is heel leerzaam. Wat dacht je van het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem, daar komen heel veel refo's! :)
Nooit naar orgelconcerten, wel naar musea, zei ik. Maar dan moet het ook voor de kinderen leuk zijn.

In het Openluchtmuseum zijn we inderdaad wel eens geweest. Evenals het Bijbels Openluchtmuseum en het Afrika museum, beide in (de buurt van) Nijmegen.
Ook het Watermuseum in Arnhem is erg leuk.

Het laatste museumbezoek (in Nederland) was op Paleis het Loo.

@Hendrikus: Die RD card is maar een wassen neus. De meeste aanbiedingen gelden ook voor "Show your card" van ANWB.
memento

Bericht door memento »

Loreine schreef:Op een forum rondhangen,posten enz is iets voor jongeren..Dat doe je niet als je getrouwd bent, kinderen hebt enz...Mee eens of oneens?
Mee oneens.

Internet is, in tegenstelling tot 10 jaar geleden, steeds meer gemeengoed geworden. Het sociale element van internet, wat populair geworden is door jongeren (< 25 jaar), is steeds meer sociaal geaccepteerd, waardoor ook steeds meer ouderen het gebruiken. Hierbij zie je wel dat de groep boven de 50 nog onder-vertegenwoordigd is, binnen de ger. gez. ligt dit getal waarschijnlijk iets lager, meer in de richting van 40 jaar denk ik. Kortom: De uitspraak dat mn jongeren internet gebruiken voor niet-zakelijk gebruik is niet meer van toepassing.

Refoforum is een redelijk serieus forum, waar over het algemeen een inhoudelijke discussie gewaardeerd wordt. Dit werkt afstotend tegenover jongeren (MSN-generatie, grofweg < 16 jaar), die voornamelijk aangetrokken door hippe sites, met snelle en korte informatie, vooral entertainment gericht, die nauw aansluit bij hun beleving en hun belevingsniveau, en misschien (optioneel) ook wel een tikkeltje controverseel is. Als bekende site zou ik refoweb willen noemen, een site die goed bij die doelgroep aansluit.

Daarentegen werkt het serieuze imago van refoforum juist aantrekkend op de meer volwassene internetter, die over het algemeen op zoek is naar inhoud en achtergrond, ipv korte informatie. En wel met name op de leeftijdsgroep 20 t/m 35, een groep die opgegroeid is in een maatschappij die openstaat voor discussie.

Daarnaast zijn er nog enkele andere redenen te noemen waarom refoforum ook wat oudere bezoekers trekt, zoals bv de geringe ruimte die er binnen de kerkelijke gemeente vaak is voor een discussie. Ook het aspect van een discussie tussen leden van andere kerken dan waarvan je zelf lid bent.

Kortom: Een forum is niet alleen voor jongeren. Een forum kan voor iedereen zijn; dat is afhankelijk van de insteek van het forum. Wél zal er gekozen moeten worden welke doelgroep men aan wil trekken, of men aantrekkelijk wil zijn voor jongeren, of juist voor de meer volwassenere internetter.
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:

Nooit naar orgelconcerten, wel naar musea, zei ik. Maar dan moet het ook voor de kinderen leuk zijn.

In het Openluchtmuseum zijn we inderdaad wel eens geweest. Evenals het Bijbels Openluchtmuseum en het Afrika museum, beide in (de buurt van) Nijmegen.
Ook het Watermuseum in Arnhem is erg leuk.

Het laatste museumbezoek (in Nederland) was op Paleis het Loo.

@Hendrikus: Die RD card is maar een wassen neus. De meeste aanbiedingen gelden ook voor "Show your card" van ANWB.
Sorry, verkeerd gelezen :) En ja, die musea zijn wel leuk, ik ken ze allemaal wel.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Toen ik jonger was, dwz zonder kinderen gingen we vaker naar een (orgel) concert dan nu. Wij zitten nu voornamleijk in de dierentuin, speeltuin etc. fase
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik heb niet de indruk dat ik op dit forum 'rondhang'.
De stelling in de topictitel is dus wat vreemd.
Adorote

Bericht door Adorote »

En waarom zouden we niet mogen rondhangen op een of dit forum.Rondhangen is weer geheel in nooit uit geweest en zal altijd blijven het rondhangen ; zo heeft dan elke forum zijn rondhang leden .
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie