Is dit Normaal?

Unionist

Bericht door Unionist »

"Imagine" vind ik overigens nog wel een stukje stuitender dan "Oerend hard", ook al zijn het klanken die liefelijk klinken en welluiden.

Ik dacht overigens dat het niet zoveel uitmaakte wat de inhoud van de muziek is: op orgel is het altijd goed, op drumstel altijd fout, maar misschien is dit wel een eye-opener voor sommigen.

Ik zou het overigens op cd best eens willen horen. In een kerk is wat anders.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

memento schreef:
Mister schreef:
Geledu schreef:briefjes schrijven
Dé nieuwe trend in refoland... :? :?
Ach, er is niets mis met een brief, die geschreven is vanuit een bewogen hart, bewogen met het zielenheil van een naaste die men ziet zondigen. Ik wenste wel dat deze bewogenheid ons aller deel zou zijn, ipv dat verdoemde oordelen wat ons allen (mijzelf incluis) zo gemakkelijk af gaat...
Mee eens, maar ik verwijs ff naar het snackbar-topic ;-)
Marnix

Bericht door Marnix »

Normaal dienen we met klem af te wijzen. Verder moeten we ze terechtwijzen. Het feit dat er kostbaar bier over een menigte wordt heengegooid is ernstige verspilling van de natuur en niet goed te praten!!!!!!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Niet zo moeilijk doen, het stond ook aangekondigd in het RD, dus wees wat ruimdenkender.....:lol:

Ze geven zelfs korting..
Actie 35% korting op concerten

Op vertoon van uw RD-Card bij de kerk ontvangt u ca. 35% korting op de normale toegangsprijs van onderstaande concerten.

Ff opgezocht in Google

http://www.alsnieuwsjehartnograakt.nl/a ... sp?aid=222
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

jakobmarin schreef:Niet zo moeilijk doen, het stond ook aangekondigd in het RD, dus wees wat ruimdenkender.....:lol:

Ze geven zelfs korting..

Op vertoon van uw RD-Card bij de kerk ontvangt u ca. 35% korting op de normale toegangsprijs van onderstaande concerten.

Ff opgezocht in Google

http://www.alsnieuwsjehartnograakt.nl/a ... sp?aid=222
als dit nieuws je hart nog raakt , zeg je dan je abonnement op ?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

jakobmarin schreef:Niet zo moeilijk doen, het stond ook aangekondigd in het RD, dus wees wat ruimdenkender.....:lol:

Ze geven zelfs korting..

En daar staan ze niet (meer?) onder. :roll:
wim

Bericht door wim »

Zolang de kassa maar rinkelt...
parsifal

Bericht door parsifal »

Marnix schreef:Normaal dienen we met klem af te wijzen. Verder moeten we ze terechtwijzen. Het feit dat er kostbaar bier over een menigte wordt heengegooid is ernstige verspilling van de natuur en niet goed te praten!!!!!!
:) Zelfs als geheelonthouder kan ik deze waarderen. Verder was het geen kerkdienst toch? Imagine vind ik inderdaad ook wat linker dan Oerend Hard. Battlehymn of the Republic lijkt me zelfs heel goed. Vangelis mag wel foute ideeen hebben, maar ik denk dat muziek als "Chariots of Fire" er best mee door kan en voor veel mensen een Christelijke associatie heeft.

Doen we trouwens ook zo moeilijk als een koor weer eens de karmina burana van orff opvoert en er zit een refo-idool te begeleiden?
Adorote

Bericht door Adorote »

Geef het volk brood en spelen met christelijke saus of refosaus of helemaal geen saus maak niet uit vermaak is vermaak en vermaak en vermaak is twee met wat voor saus dan ook.Vermaak daar is niets mis mee als het vermaak een universeel cultuur vermaak is .
memento

Bericht door memento »

Adorote schreef:Geef het volk brood en spelen met christelijke saus of refosaus of helemaal geen saus maak niet uit vermaak is vermaak en vermaak en vermaak is twee met wat voor saus dan ook.Vermaak daar is niets mis mee als het vermaak een universeel cultuur vermaak is .
Tip: Gebruik eens leestekens in je postings, dat maakt het wat leesbaarder....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

parsifal schreef:Doen we trouwens ook zo moeilijk als een koor weer eens de karmina burana van orff opvoert en er zit een refo-idool te begeleiden?
De Carmina Burana hoort evenmin thuis in de kerk als Normaal. En ik zie zo nog geen "refo-idool" de Carmina Burana begeleiden...
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Adorote schreef:Vermaak daar is niets mis mee als het vermaak een universeel cultuur vermaak is .
Dan kun je natuurlijk deze vraag verwachten: wat is dan "universeel cultuur vermaak"?

Dit?

Hee'j word es wakker zootje tuig
Wi-j doet 't niet sloom, wi-j doet 't ruig
Verwacht van ons gin wonderen
Gewoon deurdonderen

Onderweg had ik een lekke band
De fietse donderden ik an de kant
Met de benenwagen hier op an
Gewoon deurdonderen

Dustig kwam ik binnengestampt
In de warme zweit en de alcoholdamp
De band loeit op zien allerhardst
Gewoon deurdonderen

Langzaam kummen wi-j an 't hoogtepunt
Wi-j begint te kieken of der vruwkes bunt
Wat bunt ze lekker zacht en rond
Of ze rood-wit-blauw bunt zwart of blond

Mien deerntjen breng ik eerst naor huus
Moar wi-j bunt nog lang niet thuus
Nee wi-j bunt nog lang niet kloar
Wi-j goat deurdonderen

De stemming zit der now duftig in
Der wilt der wat knokken, moar ik heb geen zin
Degezzlig pilsjen, rock en roll der bi-j
Dat is deurdonderen

Normaal, noemen ze dat :?
jan03

Bericht door jan03 »

Unionist schreef: misschien is dit wel een eye-opener voor sommigen.
Dat zou werkelijk te hopen zijn. Ik verbaas me al 20 jaar over het feit dat hij zoveel volgenlingen in de gereformeerde gezindte heeft. Enige doelstelling is naar mijn mening de eigen populariteit met daaraan gekoppeld de opbrengst in euro's. Waarmee het volk vermaakt moet worden om die doelstelling te bereiken, maakt verder niet uit.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

hadden hier een jaar of zo geleden een concert bij Martin Mans, bij ons in de concerthal. Persoonlijk vond ik de kwaliteit van zijn orkest niet zo bijzonder. Was wel leuk wat Nederlandse liedjes te horen natuurlijk. Maar, vind ik, het Edmonton Symphony Orchestra speelt beter. Heb ook beter organisten gehoord.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Josephus

Re: Is dit Normaal?

Bericht door Josephus »

De Stentor schreef:(...) Grote topper werd het quatre-mainspel van Jan Vayne en Martin Mans met ‘The Entertainer’ van Scot Joplin (...)
Het vetgedrukte gedeelte geeft eigenlijk kort en krachtig de essentie van het concert weer... :|
Plaats reactie