Oud en Nieuw 2006/ 2007
Oud en Nieuw 2006/ 2007
Is dat een avond met een huis vol mensen of gewoon alleen en zorgen dat je het ook gezellig hebt.
Re: Oud en Nieuw 2006/ 2007
Samen met mijn vrouw, dan komt de gezelligheid ook wel. Sowieso is het zondagavond, dus altijd al tijd voor lezen, spelletje etc.Adorote schreef:Is dat een avond met een huis vol mensen of gewoon alleen en zorgen dat je het ook gezellig hebt.
- Christiaan
Hoezo met oud en nieuw gezelligheid?
We zijn gewoon een dag verder. Dat dat van 31 december naar 1 januari is dat zij zo. Maar vindt het niet zo bijzonder.
We zijn gewoon een dag verder. Dat dat van 31 december naar 1 januari is dat zij zo. Maar vindt het niet zo bijzonder.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Oude-Waarheid
Oke... ik niet. Ik ga met een hoop jeugd van de kerk oud en nieuw vieren... en mijn vriendin is er ook bij, het nieuwe jaar natuurlijk wel goed beginnen he
Wat we precies gaan doen weet ik niet, er zijn ongetwijfeld mensen met vuurwerk, er zal wel wat gekaart gaan worden en verder gewoon gezellig praten enzo en een paar biertjes drinken op het nieuwe jaar zit er ook wel in 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
Mijn ouders komen misschien bij ons. We gaan eerst naar de avonddienst en daarna (koffie)drinken met wat lekkers, wat praten, foto's kijken, spelletjes doen en wat vuurwerk afsteken na 24.00. Niet iets bijzonders, maar ik vind het altijd wel een speciaal moment.
We lezen rond een uur of 23.45 de oudejaarspsalm samen, zingen we wat en danken we God voor het afgelopen jaar en vragen of Hij ook in het nieuwe jaar met ons wil zijn.
We lezen rond een uur of 23.45 de oudejaarspsalm samen, zingen we wat en danken we God voor het afgelopen jaar en vragen of Hij ook in het nieuwe jaar met ons wil zijn.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Christiaan
Waarom wel met de laatste dag van het jaar en niet met de laatste dag van de week? Of van de maand?JolandaOudshoorn schreef:Mijn ouders komen misschien bij ons. We gaan eerst naar de avonddienst en daarna (koffie)drinken met wat lekkers, wat praten, foto's kijken, spelletjes doen en wat vuurwerk afsteken na 24.00. Niet iets bijzonders, maar ik vind het altijd wel een speciaal moment.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
miss. wordt dat ook wel gedaan. Maar hier ging het specifiek toch over OUD en NIEUW!!!!?????Christiaan schreef:Waarom wel met de laatste dag van het jaar en niet met de laatste dag van de week? Of van de maand?JolandaOudshoorn schreef:Mijn ouders komen misschien bij ons. We gaan eerst naar de avonddienst en daarna (koffie)drinken met wat lekkers, wat praten, foto's kijken, spelletjes doen en wat vuurwerk afsteken na 24.00. Niet iets bijzonders, maar ik vind het altijd wel een speciaal moment.

En slaap je dan gewoon door de herrie heen?Gabrielle schreef:tis zondagavond, dus het gewone recept, thuis.....
en niet tot 12 uur blijven hangen, gewoon heerlijk onder de wol om een uur of 11.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Oude-Waarheid
Oe la la gelukkig op nieuwjaarsdag geen dienstMarnix schreef:En slaap je dan gewoon door de herrie heen?Gabrielle schreef:tis zondagavond, dus het gewone recept, thuis.....
en niet tot 12 uur blijven hangen, gewoon heerlijk onder de wol om een uur of 11.Ik denk niet dat ik voor een uur of 7 's ochtends in bed lig
's Avonds kerk (en 's ochtends, de middagdienst is komen te vervallen) en met nieuwjaar hebben we gelukkig geen dienst

Is jullie begin dan niet in de Naam des HEEREN

als gemeente

Dan zou je om 0:00 uur een kerkdienst moeten houden.Oude-Waarheid schreef:Oe la la gelukkig op nieuwjaarsdag geen dienstMarnix schreef:En slaap je dan gewoon door de herrie heen?Gabrielle schreef:tis zondagavond, dus het gewone recept, thuis.....
en niet tot 12 uur blijven hangen, gewoon heerlijk onder de wol om een uur of 11.Ik denk niet dat ik voor een uur of 7 's ochtends in bed lig
's Avonds kerk (en 's ochtends, de middagdienst is komen te vervallen) en met nieuwjaar hebben we gelukkig geen dienst
![]()
Is jullie begin dan niet in de Naam des HEEREN![]()
als gemeente
Strak plan. 11 uur beginnen en 1 uur eindigen en dan met de gehele gemeente feestelijk het nieuwe jaar beginnen. Goed voor de onderlingen banden en dan met gezang God danken voor het oude en het nieuwe jaar. Lijkt me enig.refo schreef:Dan zou je om 0:00 uur een kerkdienst moeten houden.Oude-Waarheid schreef:Oe la la gelukkig op nieuwjaarsdag geen dienstMarnix schreef:En slaap je dan gewoon door de herrie heen?Gabrielle schreef:tis zondagavond, dus het gewone recept, thuis.....
![]()
Is jullie begin dan niet in de Naam des HEEREN![]()
als gemeente