De Preek....

Dathenum

Bericht door Dathenum »

rivers schreef:Waarschijnlijk bedoel je dat de eerste op de smalle weg loopt. :wink:
Inderdaad, bedankt voor de tip!
Lassie

Bericht door Lassie »

Gisterochtend hadden we een leesdienst, zo'n mooie dienst dat ik de preek in de loop van de week nog eens na ga lezen. Ik kan hem met jullie delen:

http://www.dshuisman.nl/PDF/Mens_rond_J ... -78-79.pdf
Eppie

Bericht door Eppie »

Lassie schreef:Gisterochtend hadden we een leesdienst, zo'n mooie dienst dat ik de preek in de loop van de week nog eens na ga lezen. Ik kan hem met jullie delen:

En de preek van maandagmiddag? Hoe was die bij jullie? Wij hebben [gisteren] maandagmiddag een mooie preek gehoord.
Maar wie ben ik?
limosa

Bericht door limosa »

vanochtend een mooie preek over de wijzen die ons een voorbeeld zijn met hun vraag: Waar is de geboren Koning der Joden? en het antwoord op die vraag dat rechtstreeks uit de Bijbel werd genomen, ook voor ons geldt dat we Jezus moeten zoeken en ook voor ons is in de Bijbel opgetekend waar hij te vinden is
Gefopt

Bericht door Gefopt »

Lassie schreef:Gisterochtend hadden we een leesdienst, zo'n mooie dienst dat ik de preek in de loop van de week nog eens na ga lezen. Ik kan hem met jullie delen:

Laat ik nu die preek zondagavond gelezen hebben...
Mooie preek ja, staat in het boekje 'mensen rondom Jezus.'
Lassie

Bericht door Lassie »

Eppie schreef:

En de preek van maandagmiddag? Hoe was die bij jullie? Wij hebben [gisteren] maandagmiddag een mooie preek gehoord.
ik ben maandag niet naar de kerk geweest.
Marnix

Bericht door Marnix »

ooohhhhh, ;)

Wij hadden niet eens diensten op 2e kerstdag :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

Marnix schreef:ooohhhhh, ;)

wij ook niet!!!! moeilijk he, lezen. :P (het ging over 1e kerstdag, lieverd) 2e kerstdag hadden wij alleen maar kinderkerstfeest. :wink:

Ik ga geen uitspraak doen over waarom ik niet op 1e kerstdag s'middags ben geweest.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lassie schreef:

wij ook niet!!!! moeilijk he, lezen. :P (het ging over 1e kerstdag, lieverd) 2e kerstdag hadden wij alleen maar kinderkerstfeest. :wink:

Ik ga geen uitspraak doen over waarom ik niet op 1e kerstdag s'middags ben geweest.
Over het waarom van het verzuimen van de morgendienst dus wel?
Overigens maak je ons hiermee wel heel erg nieuwsgierig. :D
Lassie

Bericht door Lassie »

Tiberius schreef:
Lassie schreef:

Over het waarom van het verzuimen van de morgendienst dus wel?
Overigens maak je ons hiermee wel heel erg nieuwsgierig. :D
het verzuimen van de morgendienst???? daar ben ik wel geweest. En ik vondt 3 diensten achterelkaar wel genoeg.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Lassie schreef:En ik vondt 3 diensten achterelkaar wel genoeg.
;-)
Lassie

Bericht door Lassie »

tja en ik voel de volgende vraag al wel weer komen.

Ik heb zondag twee mega mooie preken gehoord. en maandagmorgen iets wat minder. Dus die mooie preken wil graag vasthouden! :wink:
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Lassie schreef: Dus die mooie preken wil graag vasthouden! :wink:
en zij bewaarde al deze woorden in haar hart.....
Josephus

Bericht door Josephus »

Lassie schreef:En ik vond 3 diensten achterelkaar wel genoeg.
Gelijk heb je. Ook hier geldt: niet het vele is goed, maar het goede is veel. :!:
refo

Bericht door refo »

Gisteren een heel bijzondere kerkdienst meegemaakt.
Bijzonder in meerdere opzichten. Er waren Canadese gasten in ons land en daarom hadden we een derde dienst in het Engels. Het was al de derde keer (voor zover ik weet) dat ds Clements dat deed. De eerste 2 keren had ik goede herinneringen aan. De preken waren nl heel 'basic'. Alleen het belangrijkste wordt aangehaald, waar het om moet gaan in de prediking.

De tekst was uit PS 147: [9] He giveth to the beast his food, and to the young ravens which cry.

Eén van de boodschappen was: als Hij de jonge raven hoort, hoort hij zeker jullie, mensenkinderen (het waren vnl jonge mensen, tijdens de dienst), want: de mens vertoont Gods beeld (!). Als je bidt, al is het nog zo zwak of onduidelijk, dan wordt dat bidden door God Zelf vertaald, zodat het goed verstaanbaar bij Hem aankomt. De raaf kan slechts krassen. Toch wordt hij gehoord. Zo ook onze gebeden.

Tijdens het gebed hoorde ik deze zin: We confess our sins!
Plaats reactie