Nieuwjaarsrecepties

Adorote

Nieuwjaarsrecepties

Bericht door Adorote »

Is een receptie zinvol is al zo de vraag , eigenlijk een vreemd gebeuren , men praat met elkaar maar echt sprekenis er ook niet bij, een zinloos gebeuren receptie, zou het met de nieuwjaarsreceptie anders zijn;een STELLING.
Lassie

Bericht door Lassie »

wij hebben geen nieuwjaarsreceptie, dus k ben daar niet mee bekend. Wel een eindejaarsbijeenkomst, in 1 woord afschuwelijk.
Hendrikus

Re: Nieuwjaarsrecepties

Bericht door Hendrikus »

Adorote schreef:Imen praat met elkaar maar echt sprekenis er ook niet bij
Als het dáárom gaat, zouden ze de meeste verjaardagen en visites, buurtverenigingen, koffiepauzes in bedrijfskantines, praathoeken voor hangbejaarden etc. ook wel kunnen afschaffen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Kweenie of wij er een hebben dit jaar maar ik vind het wel een goede traditie, je ziet en spreekt elkaar even, wenst elkaar Gods zegen toe voor het nieuwe jaar. Niks mis mee toch? `Natuurlijk hoef je dat niet per se met nieuwjaar te doen maar het kan toch geen kwaad?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Vincent

Bericht door Vincent »

Lassie schreef:wij hebben geen nieuwjaarsreceptie, dus k ben daar niet mee bekend. Wel een eindejaarsbijeenkomst, in 1 woord afschuwelijk.
toch plechtig? (kweenie wat dat is..?)
Marnix

Bericht door Marnix »

Wij wel een oudjaarsdienst maar die vind ik altijd heel mooi juist! Een mooie aflsuiting, ook een stukje bezinning voor je het nieuwe jaar gaat vieren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

Vincent schreef:
Lassie schreef:wij hebben geen nieuwjaarsreceptie, dus k ben daar niet mee bekend. Wel een eindejaarsbijeenkomst, in 1 woord afschuwelijk.
wat is daar nou plechtig aan?

het is bidden, bijbellezen, en vreten en vervolgens weg gaan met een kerstpakket.
Josephus

Bericht door Josephus »

Lassie schreef:
Vincent schreef:

het is bidden, bijbellezen, en vreten en vervolgens weg gaan met een kerstpakket.
Je werkt dus voor een refobaas... :mrgreen:
Lassie

Bericht door Lassie »

Josephus schreef:
Lassie schreef:
Vincent schreef:

nopez.

ik werk niet voor een refobaas, wel een christelijke bazin.
Josephus

Bericht door Josephus »

Lassie schreef:
Josephus schreef:
Lassie schreef:
Vincent schreef: toch plechtig? (kweenie wat dat is..?)

nopez.

Hmm, maar toch vind je een dergelijke bijeenkomst afschuwelijk? :? Of ervaar jij het als het verplicht nog even een christelijk sausje over het bedrijf gieten?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Josephus schreef:Of ervaar jij het als het verplicht nog even een christelijk sausje over het bedrijf gieten?
Ik herken dat eerlijk gezegt wel een beetje. Ik heb voor meerdere christelijke bedrijven gewerkt waar de bazen nooit openbaar voor hun geloof uit kwamen, dan enkel afzondering van het moment dat het personeel een uitje had, niet aanwezig zijn op momenten wanneer je zou moeten bidden (zoals bij het eten) en dus vlak voor de kerst een moreel verhaaltje voor het christelijke personeel wat uitgenodigd wordt om bij de directeur thuis te komen.
Lassie

Bericht door Lassie »

Josephus schreef:
Lassie schreef:
Josephus schreef:
Lassie schreef: wat is daar nou plechtig aan?

nopez.

Hmm, maar toch vind je een dergelijke bijeenkomst afschuwelijk? :? Of ervaar jij het als het verplicht nog even een christelijk sausje over het bedrijf gieten?
ik hou niet zo van die kerstpakketten en van die avonden waar alleen maar over clienten gekletst word. :?
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Lassie schreef:ik hou niet zo van die kerstpakketten en van die avonden waar alleen maar over clienten gekletst word. :?
Bezorg je dat pakket bij het Leger des Heils, en dat clientengeklets dat weet ik zo ff niet wat op.
Lassie

Bericht door Lassie »

Barryvrouw schreef:
Lassie schreef:ik hou niet zo van die kerstpakketten en van die avonden waar alleen maar over clienten gekletst word. :?
Bezorg je dat pakket bij het Leger des Heils, en dat clientengeklets dat weet ik zo ff niet wat op.
dat pakketje heb ik al gegeven aan een gezin. :wink:
Gian

Bericht door Gian »

Ik las pas dat je ook een bonnetje kan krijgen. Dan kan je voor die waarde je eigen kerstpakket online samen stellen.
Doe mij dan maar een doos vol speciale biertjes ofzo :wink:
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Plaats reactie