rekcor schreef:
Ik vind het heel goed dat jongeren deze vragen op Refoweb kunnen stellen. Blijkbaar leven die vragen, kunnen ze er niet bij hun ouders/vrienden mee terecht (wat natuurlijk triest is).
Dan heb ik liever dat ze de antwoorden op Refoweb proberen te vinden, dan op het open internet of in de Tina, Break Out! en Yes.
Ontkennen, of zeggen: 'die vragen mag je niet hebben', is m.i. het domste wat je kunt doen. Ook weinig pastoraal.
Je hebt gelijk
Al geloof ik niet dat ze in alle gevallen niet met die vragen bij ouders/vrienden e.d. terecht kunnen
(maar dat is toch iets wat pubers bij voorkeur níet doen?)
Een vraag aan refoweb is laagdrempelig, anoniem
Soms herken ik een vraag en dan denk ik: hé, die is van mijn dochter
Dan hebben we het daar samen over gehad maar zoekt ze waarschijnlijk bevestiging van een 'deskundig' iemand.
Of ze was het niet met mijn antwoord eens en probeert via Refoweb alsnog haar gelijk te halen...
Of, wat ik ook eens zag, een vraag van iemand over 'als je bekeerd bent of je dan je gospelmuziek weg moet doen' omdat de vraagsteller vond dat een andere refowebber (of hoe noem je zo iemand) daar niet radicaal genoeg in was en zo dacht die iemand een 'lesje' te (laten) leren
(dat laaste stond er natuurlijk niet bij in de vraag , maar ik herkende de situatie)