REO

Unionist

Bericht door Unionist »

Beste Adrianus,

Ik denk dat we inderdaad uitgepraat zijn. Blijkbaar is het niet mogelijk om op Bijbelse gronden te communiceren. Dan houdt het voor mij ook op, want dat is mijn enige bron.
Wout

Bericht door Wout »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door UnionistEén opmerking van jou vind ik verwerpelijk:
jij meent de Schrift helderder te verstaan dan degenen onder wier ambtelijk toezicht ook jij bent gesteld.

Wat dat betreft, ben ik in goed gezelschap, want ik lees in de Psalmen:
Ps. 119:50.Ik overtref mijn leraars in beleid,
Want ik betracht al Uw getuigenissen;
Ik overtref zelfs in voorzichtigheid
De grijsaards, die de ware godsvrucht missen
;
‘ k Bewaard’ Uw wet, die zulk een licht verspreidt,
En van mijn heil mij best kan vergewissen.
Nog even een ander citaat van je:
Waarom wel zaterdagamateurs en geen profs?

Bij het zaterdagvoetbal is de zondag niet in het geding.

Bij de zaterdagamateurs (ook bij de zondagamateurs overigens) heb je niet zo die uitwassen als verdwazing en geweld als bij de professionele tak van het voetbal.

Verder kun je natuurlijk verschillend deken over professioneel voetbal. Sommigen zijn daar tegen, volgens mij ligt het op hetzelfde vlak als professioneel kunstenaar of musicus
Sorry Bart, moeten wij hier op OSW concluderen dat jij de man ben die in leer in leven dichter bij de Schirft bent dan degenen onder wier ambtelijk toezicht jij bent gesteld?

Wij zijn uitgepraat.

[Aangepast op 7/12/04 door Adrianus]
:u :(

Wat een enorm zwaktebod. Het schijnt erg moeilijk te zijn om inhoudelijk te reageren! Vooral als je zelf zo anoniem bent en wilt blijven is bovenstaande reactie verwerpelijk. Je verleidt me tot onthullingen, vriend.

Even ter info: Voor Bart is er al een hele poos weinig meer aan op het voetbalveld, omdat hij toch niets kan zien..... Bart zit hier op OSW gewoon met Tukker een beetje te keuvelen over voetbal (adhv info die hij uit de krant op kan pikken).

Om te janken deze discussie.
De reactie van Adrianus behoeft in deze toch geen enkele uitleg meer. Als iemand een dergelijke Psalm aanhaalt om zichzelf een grote voorzichtigheid toe te dichten, is dat op zichzelf al ontzettend gevaarlijk.

We hoeven hier toch niet zover te gaan dat ook een verschijnsel als (zaterdag)voetbal tot in de details besproken moet gaan worden om wel of niet vast te kunnen stellen of dit past in het leven van een christen?

Ik sta werkelijk verbaast over de inhoud van jouw reactie.
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Wout
De reactie van Adrianus behoeft in deze toch geen enkele uitleg meer. Als iemand een dergelijke Psalm aanhaalt om zichzelf een grote voorzichtigheid toe te dichten, is dat op zichzelf al ontzettend gevaarlijk.

We hoeven hier toch niet zover te gaan dat ook een verschijnsel als (zaterdag)voetbal tot in de details besproken moet gaan worden om wel of niet vast te kunnen stellen of dit past in het leven van een christen?

Dit is ook al verbazingwekkend.

Psalm 119 werd alleen aangehaald om het Adrianus duidelijk te maken dat hij geen argument had.

Toen Adrianus dat door had begon hij over het zaterdagvoetbal (volkomen off-topic) om hem alsnog schaakmat te zetten. Maar niet op argumenten, maar door de spelregels te veranderen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Oorspronkelijk gepost door Wout

Dit is ook al verbazingwekkend.

Psalm 119 werd alleen aangehaald om het Adrianus duidelijk te maken dat hij geen argument had.

Toen Adrianus dat door had begon hij over het zaterdagvoetbal (volkomen off-topic) om hem alsnog schaakmat te zetten. Maar niet op argumenten, maar door de spelregels te veranderen.
Inderdaad Refo. Een enorme schijnvertoning om eigen zwakte te verbloemen.

Misschien moeten we het prive-leven van Adrianus ook maar eens uit gaan spitten en ons afvragen of we hem wel serieus moeten nemen...........
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Majorca

Bericht door Majorca »

De discussie begint nu wel héél vervelend en onheus te worden.

Erg jammer.

Wat mijn inschatting is, is dat Unionist, met REO als kapstok, wil zeggen dat kritiek niet welkom is of serieus genomen wordt in de GG, en dat Adrianus aan wil geven, dat die kritiek wel degelijk serieus weerlegd wordt, maar dat degenen die die kritiek ventileren kennelijk niet op inhoudelijke gronden overtuigd kunnen/willen worden, ze hebben hun standpunten al vast staan, deze zijn duidelijk tegen leer en leven zoals sinds jaar en dag voorgestaan binnen de GG, en blijft een enorme vraag waarom deze lieden hier dan mee doorgaan.
Adrianus illustreert dat terecht door aan te geven dat ook Unionist allerlei meningen ventileert die absoluut ver buiten het mainstream gedachtegoed van de GG en bevindelijk reformatorisch Nederland vallen, en ondertussen denkt dat vertegenwoordigers of voorstanders van de huidige GG-koers hem verantwoording schuldig zijn op allerlei vragen die reeds lang dubbel en dwars besproken en weerlegd zijn.

Het mag duidelijk zijn: iemand die met zoveel woorden vind dat de vrouw in het ambt best een bijbels standpunt is dat ruimte verdient, komt niet helemaal over als hij zegt in de lijn van de Reformatie en Nadere Reformatie te willen staan. (toch een vereiste voor deelname aan dit forum)
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Ik heb een apart topic gemaakt waarin mensen die over de GG en kritiek willen praten daar terecht kunnen. Je kunt het hier vinden.

@anemoon: nee, ik heb nog nooit een REO dag bezocht, dus kan ik er verder niks zinnigs over zeggen.
Jongere

Bericht door Jongere »

Soms schaam ik me ervoor dat ook buitenstaanders/niet-christelijken dit forum kunnen meelezen. Wat een liefde voor elkaar. En wat een geweldige discussie. Wat een verbondenheid tussen mensen die dezelfde God en dezelfde Bijbel hebben.
Niet dus. :i
Verder bemoei ik me er ook maar niet mee.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Oorspronkelijk gepost door Jongere
Soms schaam ik me ervoor dat ook buitenstaanders/niet-christelijken dit forum kunnen meelezen. Wat een liefde voor elkaar. En wat een geweldige discussie. Wat een verbondenheid tussen mensen die dezelfde God en dezelfde Bijbel hebben.
Niet dus. :i
Verder bemoei ik me er ook maar niet mee.
Ben ik helemaal met je eens. :i

Aangezien de discussie over GG en kritiek blijkbaar alleen in dit REO topic gevoerd mag worden (het topic dat ik geopend had is vreemd genoeg weer gesloten), is het nu aan de moderators om een oplossing voor dit probleem te vinden. Ik dacht dat splitsing van de discussie een oplossing zou zijn, maar blijkbaar niet dus. Moderator, zie mijn U2U. :t

[Aangepast op 8/12/04 door elbert]
wim

Bericht door wim »

Tsjonge. Ben hier een tijdje niet geweest. Maar het is weer ouderwets gezellig hier. Er is he-le-maal niets veranderd. We zijn nog geen mm van onze plaats af.
Plaats reactie