Wat heb jij FEITELIJK gestemd?

Wat heb je feitelijk gestemd??

CDA
2
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
0
Geen stemmen
SP
1
2%
GroenLinks
0
Geen stemmen
D'66
0
Geen stemmen
ChristenUnie
15
27%
SGP
37
67%
ánders, namelijk:
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 55

Petrus

Wat heb jij FEITELIJK gestemd?

Bericht door Petrus »

Zo, het is dus, eindelijk, verkiezingsdag. Velen maken vandaag de gang naar de stembus om hun stem op de partij/kandidaat van hun keuze uit te brengen.

Terecht dat je gaat stemmen, want een ijzeren politieke én maatschappelijke wet zegt nog stééds:

Wie niet stemt, heeft 4 jaar lang geen recht van spreken!

Ik hoop dat je je bij de keuze uit de partijen niet alleen hebt laten leiden door je eigen portemonnee, ook al is die óók belangrijk, maar dat je oog hebt gehad voor het totaalplaatje (wat uiteindelijk de beste keuze is voor Nederland in het algemeen)

Als je de gang naar de stembus hebt gemaakt, welke partij heeft jouw stem uiteindelijk gekregen?

(Ik moest de keuzemogelijkheid beperken om 2 ándere opties te kunnen benutten)

Ik hoop dat alle partijen sámen een uitslag halen die recht doet aan een rechtvaardig, veilig, beschaafd en welvarend Nederland, die oog hebben voor Gods eer en daar rekening mee willen houden.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het is gelukkig fantastisch weer.
Veel storm en regen.
refo

Re: Wat heb jij FEITELIJK gestemd?

Bericht door refo »

Petrus schreef: Wie niet stemt, heeft 4 jaar lang geen recht van spreken!
Larie!!

Dat is helemaal geen ijzeren wet.

En dat hele stemmen is maar erg betrekkelijk. Je mag één persoon van één partij aankruisen.
Terwijl je op het ethische vlak partij A wilt.
Op het sociale vlak partij B
Voor Europa zou je C willen.
Asielbeleid is het beste volgens D.
E heeft de beste plannen voor Milieu .
F is goed in onderwijs
etc.
Laatst gewijzigd door refo op 22 nov 2006, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
limosa

Bericht door limosa »

Ik heb op Vd Staaij gestemd. Niet omdat ik Vd Vlies niet waardeer maar die krijgt stemmen zat en ik vind dat Vd Staaij het heel erg goed doet.

De CU heb ik na het laatste lijsttrekkersdebat afgeschreven. Rouvoet heeft zich bij mij uit beeld weten te manoeuvreren. Strategisch stemmen is al bedenkelijk maar inlikken op links kan helemaal niet.
wim

Re: Wat heb jij FEITELIJK gestemd?

Bericht door wim »

refo schreef:Larie!!
Wat is daar precies larie aan?
Vincent

Bericht door Vincent »

SGP
refo

Bericht door refo »

Het begint al goed:

Bos kan niet stemmen
AMSTERDAM (ANP) – PvdA–lijsttrekker Bos wilde dinsdagochtend onder het toeziend oog van tientallen journalisten zijn stem uitbrengen in een stemkantoor in Amsterdam–Noord, maar dat bleek onmogelijk omdat hij niet de juiste stemkaart had.

Voor Bos bleek een stempas aangevraagd waarmee hij bij alle stembureaus terecht kan. Hij had echter een oproepingskaart bij zich, die de kiezer beperkt tot een vooraf bepaald stemlokaal. Bos is naar huis terug gegaan om de stempas op te halen. Daarna mag hij naar verwachting alsnog stemmen.
limosa

Bericht door limosa »

refo schreef:Het begint al goed:

Bos kan niet stemmen
AMSTERDAM (ANP) – PvdA–lijsttrekker Bos wilde dinsdagochtend onder het toeziend oog van tientallen journalisten zijn stem uitbrengen in een stemkantoor in Amsterdam–Noord, maar dat bleek onmogelijk omdat hij niet de juiste stemkaart had.

Voor Bos bleek een stempas aangevraagd waarmee hij bij alle stembureaus terecht kan. Hij had echter een oproepingskaart bij zich, die de kiezer beperkt tot een vooraf bepaald stemlokaal. Bos is naar huis terug gegaan om de stempas op te halen. Daarna mag hij naar verwachting alsnog stemmen.
hahaha, ik las het ook net, als hij maar niet van de schrik een vakje in lijst 9 rood gemaakt heeft . . .
jvdg

Bericht door jvdg »

limosa schreef:
refo schreef:Het begint al goed:

Bos kan niet stemmen

hahaha, ik las het ook net, als hij maar niet van de schrik een vakje in lijst 9 rood gemaakt heeft . . .
Waarom niet?
:mrgreen: :mrgreen: Hij heeft immers calvinistische wortels!
plebe

Bericht door plebe »

Ik heb lang gezweefd tussen de twee christelijke parrtijen. Het is SGP geworden.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

plebe schreef:Ik heb lang gezweefd tussen de twee christelijke parrtijen. Het is SGP geworden.
Dan krijg je geen spijt (van je principiële stem)!
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik ben, uiteindelijk en op het laatste moment, tóch gezwicht voor de partij waar ik een grote liefde voor heb, en waar ik zovele mooie jaren heb mogen doorbrengen.

Het is dus tóch de SP geworden....................
plebe

Bericht door plebe »

Petrus schreef:Ik ben, uiteindelijk en op het laatste moment, tóch gezwicht voor de partij waar ik een grote liefde voor heb, en waar ik zovele mooie jaren heb mogen doorbrengen.

Wel apart voor iemand die lange tijd hhet SGP logo als Avator voerde.
Petrus

Bericht door Petrus »

plebe schreef:
Petrus schreef:Ik ben, uiteindelijk en op het laatste moment, tóch gezwicht voor de partij waar ik een grote liefde voor heb, en waar ik zovele mooie jaren heb mogen doorbrengen.

lees aandachtig het derde t/m achtste woord!!!!
plebe

Bericht door plebe »

Petrus schreef:
plebe schreef:

lees aandachtig het derde t/m achtste woord!!!!
dan blijft het toch opmerkelijk. Ik veroordeel je niet hoor- dat doet men hier al genoeg- ik vind het alleen opmerkelijk. Je was in mijn ogen een echte SGP-fan.
Gesloten